Wednesday, July 26, 2017

Israel tutup Baitul Muqaddis: Apa kata Kim Jong-Un

“ISRAEL ADALAH NEGARA LAKNAT DI TIMUR TENGAH YANG MENGGUGAT KEAMANAN PALESTINE DAN MEMPUNYAI BANYAK AGENDA JAHAT RAHSIA” UCAPAN KIM JONG UN
July 25, 2017 admin
Tutup tempat suci terbesar, hina ibadat agama lain, siksa rakyat Palestine tiap hari tak ada langsung 62 pemimpin negara Islam bersuara. Sebar ucapan Kim Jong Un ini biar mereka tersedar dari tidur yang panjang! >:(
Korea Utara telah mengutuk Israel dan melabel mereka sebagai ” Negara laknat di timur tengah” dan “negara tentera penakluk” selepas Menteri Pertahanan Israel memanggil Kim Jong-Un “gila”.
Jurucakap Kementerian Luar Korea Utara berkata, pada hari Sabtu bahawa Avigdor Lieberman telah “menyakiti kewibawaan pemimpin Kim Jong-Un” dengan komen cuai beliau, dilaporkan media Korea Utara.

“Kata-kata yang melulu Menteri Pertahanan Israel adalah tingkah-laku yang kotor dan zalim dan cabaran kubur,” kata jurucakap Korea Utara.

“Israel adalah pemilik haram nuklear di timur tengah di bawah naungan Amerika Syarikat. Walau bagaimanapun, Israel menyokong pencegahan nuklear Korea Utara”katanya.

“Ini ialah agenda tersembunyi israel untuk melarikan diri dari mata dunia tentang tindakan mereka menggugat keamanan di Timur Tengah, penghuni Wilayah Arab dan punca jenayah terhadap kemanusiaan.”

Beliau menambah bahawa Pyongyang sepenuhnya menyokong perjuangan rakyat Palestin untuk mengembalikan wilayah-wilayah yang diduduki dan mewujudkan sebuah negara yang Merdeka dengan Jerusalem sebagai ibu negaranya.

Lieberman yang mengatakan dalam sebuah wawancara minggu ini dalam media Israel bahawa Kim Jong-un adalah gila, yang merupakan sebahagian daripada geng “tidak siuman” untuk bersama-sama Presiden Syria Bashar al-Assad dan Presiden Iran Hassan Rouhani.

Ahli-ahli politik Israel telah mengutuk Liberman bagi pernyataannya itu yang telah boleh menjerumuskan Israel ke dalam kancah peperangan dengan Korea Utara.

Ketegangan di Semenanjung Korea makin rancak selama beberapa minggu, dengan tanda-tanda bahawa Korea Utara mungkin menguji kesemua keenam-enam nuklear mereka dan dengan Washington menolak untuk mengenepikan sebuah angkatan tentera yang menyerang dalam tindak balas.

Korea Utara menguji peluru berpandu pada hari Sabtu, yang terbaru yang telah membangkitkan kebimbangan Washington bahawa rejim mungkin berdekatan dengan membangunkan sebuah peluru berpandu balistik mampu memukul darat AS dengan kepala yang nuklear.

Israel secara meluas dipercayai mempunyai senjata nuklear yang rahsia Walaupun pihak berkuasa telah pernah disahkan atau dinafikan ini di bawah dasar kekaburan.

No comments:

Post a Comment