Wednesday, July 26, 2017

Abe mad, apa punya belit daa......

Pas bukan mahu lawan pakatan pembangkang
26 JULAI 2017
Ahmad Yakob

KOTA BHARU - Keputusan Pas meletak calon pada mana-mana kerusi dalam PRU14 nanti mungkin menyebabkan berlaku pertandingan tiga penjuru tetapi tindakan itu bukan untuk melawan pakatan pembangkang.

Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Ahmad Yakob berkata, Pas mempunyai pertimbangan tersendiri untuk meletakkan calon mereka bertanding.

“Kita tak lawan pembangkang tapi kita ada dasar sendiri. Kita meletakkan calon mengikut keputusan parti dan keputusan itu bukanlah bertujuan untuk memperkecilkan mana-mana pihak," katanya kepada pemberita selepas Majlis Perasmian Publisiti dan Penyertaan Awam, Draf Laporan Pemeriksaan Kajian Semula Rancangan Struktur Negeri Kelantan 2040 di Kompleks Kota Darul Naim di sini, hari ini.

Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan mengulas kenyataan Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua yang kesal dengan hasrat Pas untuk meletakkan calon di kubu kuat pembangkang termasuk di kerusi DAP.

[ARTIKEL BERKAITAN: DAP kesal Pas berminat kuasai kerusi pembangkang]

Tony mendakwa tindakan itu secara jelas memperlihatkan Pas ingin menewaskan pakatan pembangkang pada PRU14 supaya Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak terus kekal menjadi perdana menteri.

Dalam pada itu Ahmad turut mencabar DAP meletakkan calon mereka untuk bertanding di kesemua kerusi di negeri ini.

"DAP nak letak semua calon mereka di Kelantan pun boleh," katanya. - Bernama

* Ini pulak siapa ni?

6 comments:

  1. Idak pulak sibuk nak letak calon di Pekan, Bagan Datuh ke atau Kuala Kangsar..ni yg disibuknya nak letak di Permatang Pauh....

    ReplyDelete
  2. Telur tembelang dah meletup dan kena kat muka pemimpin2 PAS. Hanya si gila dan pemakan dedak je yang percaya bahawa dengan meletakkan calon kat Permatang Pauh, PAS bersungguh2 hendak lawan UMNO. Ada "chance" ke PAS boleh menang kat situ? Dulu calon PAS pun hanya dapat 600 lebih je undi hingga hilang deposit dan PAS berlagak konon2nya ada peluang nak menang kat situ? Ni bukan lagi berbohong tapi membelit ni!

    Pelik kenapa PAS ishtihar letak calon kat Permatang Pauh dengan alasan konon2nya nak melawan UMNO tetapi tak ishtihar untuk tanding kerusi Pekan lawan dengan Najib? Kenapa letak calon untuk melawan Presideng PKR dan tak sibuk nak menjatuhkan Presideng UMNO?

    Nak letak calon untuk ganggu kerusi PKR yang dipegang oleh Presiden PKR tapi masih lagi nak menipu konon2nya tak bermusuh dangan parti pemabngkang? Sedar ke lebai ni yang rakyat tahu pembohongan dia ni? Agaknya dia ingat rakyat senang kena bohong sebab si pembohong pakai serban dan jubah. We are not stupid lah wahai lebai dedak!

    Nick.
    cape Tiger.

    ReplyDelete
  3. Ostaz mad dah biol gilo. Perasan olamak. Tp hanya ada degree saja. Hok aloh laaa ehh

    ReplyDelete
  4. Statement bangsat pelacur agama

    ReplyDelete
  5. Mad yakob ni org nye lembut. Tk sesuai nk cabar dap atau lain pihak. Balik rumah dakap bini lg sedap uztaz mad. Wat pe nk cari gaduh. Kikiki

    ReplyDelete