Monday, July 31, 2017

Zahid dan Keling........Malaysia menjadi riuh?

MONDAY, 31 JULY 2017

ZAHID NAIK DARAH KENANGKAN "KELING" PIMPIN MELAYU 22 TAHUN.
MAHATHIR ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY

Berita Rasmi: Naib Presiden UMNO,Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengungkit sejarah Tun Mahathir Mohamad sebagai keturunan India di mesyuarat UMNO Bahagian Kelanan Jaya dengan menunjukan kad pengenalannya (IC) yang mempaparkan namanya sebagai Mahathir a/I Iskandar Kutty yang didapatinya dari Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara(JPN).

UTUSAN MALAYSIA yang menyedari akibat  buruk berita ini tidak menyiarkannya hari ini tetapi bagaimanapun telah menadi tular.


ZAHID NAIK DARAH KENANGKAN "KELING".......
Jika Tun Dr.Mahathir pernah mengungkit Perdana Mentari Pertama Tunku Abdul Rahan sebagai keturunan Siam,maka apakah salahnya jika Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr.AhmadZahid Hamidi membangkitkan soal Tun Dr.Mahathir sebagai keturunan Keling yang telah memimpin Melayu dan sekarang mahu mempengaruhi lagi orangMelayu.

Beliau telah menunjukan  IC Tun Mahathir yang nama sebenarnya Mahathir anak lelaki  Iskandar Kutty seolah-olah  suatu penemuan besar yang berjaya didedahkan oleh beliau sebagai Meneri Dalam Negeri untuk meyakinkan  rakyat kerana  dari sumber sah iaitu  dari Pejabat Pendaftaran negara.

Barangkali tidak salah bagi Zahid membangkitkan soal keturunan pimpinan negara  tetapi situasi dan kedudukan kedua mereka berbeza  dalam mengungkit pekara ini  dan inilah yang seharusnya menjadi pertimbangan rakyat,samaada wajar atau tidak.

Mahahtir membuat pendedah itu ketika beliau tidak mempunyai kedudukan dalam kerajaan tetapi sebagai rakyat biasa yang menghayati perasaan rakyat dalam ketegangan negara  tetapi sebaliknya Zahid Hamid berada pada kedudukan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri dan juga Naib Presiden UMNO. Maka apakah dalam  kedudukan itu wajar bagi beliau  untuk menyentuh peribadi seorang pemimpin UMNO sehinga keperingak paling rendah.? Hinakah sesaorang kerana keturunannya. Tidakah Zahid dengan itu mendedahkan dirinya sebagai seorang yang rasis , tidak sahaja kepada rakyat umum tetapi kepada UMNO sendiri.

Situasi politik  selepas trajidi 13Mei memerlukan suara berani kearah tindakan drastik  yang kebetulan hanya sanggup  dilakukan oleh seorang Keling untuk membawa suatu perubahan segera dalam pucuk pimpinan negara bagi survival  Melayu yang pada akhirnya membantu Tun Razak mengambilaleh sebagai  Perdan Menteri.

Zahid  yang berada  dalam pucuk pimpinan negara membangktian pekara keturunan ini  adalah kerana beliau tidak mengenali sejarah racial identity yang telah pun dipadamkan oleh Datuk Onn Jaafar bila UMNO ditubukan untuk menentang Malayan Union dengan kesepaduan bangsa dan Islam.

Sebenarnya akhbar Utusan Melayu ditubuhkan di Singapura pada 1938 bukan kerana semangat anti penjajahan British tetapi  adalah kerana dorongan semangat anti keturunan India DKK  ( Darah Keturuan Keling dan juga DKA( Darah Keturunan Arab)  yang dijuarai oleh Yusuf Ishak seorang keturunan Miangkabau  yang wajahnya kelihatan sebagai seorang India kerana DKA dn juga DKK mengexploitasi pemikiran dan juga ekonomi Meayu.( Lihat buku  Sejarah Utusan Melayu: Didepan Api Di Belakang Duri terbitan Utusan Publication and Distributors Sdn Bhd)

 Apabila perpaduan seluruh orang Islam dan Melayu diperlukan bagi menentang Malayan Union Datuk Onn Jaafar yang menubuhkan UMNO atas anjuran Utusan Melayu telah meminta soal keturunan itu dilupakan  untuk perpaduan Islam dan Melayu yang diperlukan bagi  kejayaan perjuangan menentang Malayan Union.

Sekarang Datuk Zahid Hamidi telah membuka semula pintu racial politic  dalam UMNO sendiri sedangkan UMNO telah pun menempah nama besar dan berjaya sebagai sebuah parti politik Melayu di bawah  pimpinan  berbagai keturunan dari Siam,Bugis,Turkey hingga ke India.

Agak malang  hal ini berlaku ketika  PM Datuk Seri  Najib sedang memperomokan persahabatan Melayu dengan orang India  sehingga sanggup pergi ke rumah filem Star India terkemuka  dan menjemput  Kajol Top Star filem Divale ke Malaysia. Tidakah Zahid telah mencacatkan  usaha yang baik ini?.

 Dalam perspective  yang lebih luas Zahid tidak hanya menyinggong perasaan Mahathir tetapi cuba kita lihat  siapakah KSN Ali Hamza dan  keturunan mamak yang telah menempah nama dalam UMNO seperti Allah Yarham Sulaiman Ninam Shah. Salahkah Allahyarham bertahun-tahun  menjadi Pengerusi tetap UMNO? Bagaimana dengan Aziz Rahim "Keling" menjadi Pengerusi Tabung Haji?Salahkah Aziz Shekih Fadhil, Redha Marican dan lain-lain menjadi ahli UMNO.Apakah hanya Jawa dan Bugis sahaja boleh memimpin UMNO?

Zahid tidak sewajarnyra membangkitkan  semangat perkaman  dalam kalangan ahli  UMNO ketika UMNO memerlukan perpaduan hanya semata-mata kerana  beliau berasa  terancam dengan seorang keturunan Turkey menjadi penghalang untuknya  menjadi  Perdana Menteri dan kerana itu perlu baginya untuk membuktikan  dirinya sebagai Hang Tuah Moden  kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib.

Kepada rakyat ini adalah tambahan   bukti bahawa pemimpin- pemimpin UMNO sekarang  benar-benar berada dalam  keadaan panik kerana  telah mendapat maklumat yang buruk bahawa apapun yang dipromokan oleh Najib tetapi tidak memberi  kemajuan politik kepadaUMNO. Sambutan kepada Pakatan Harapan dikatkan semakin hebat dimana-mana  di akar umbi.

Bagaimanapun saya dengan ikhlas mengangkat topi  kepada Datuk Seri Najib diatas keteguhan dan kegiihan semangatnya untuk  terus berjuang.

Posted by zainudin maidin at 09:05 

No comments:

Post a Comment