Sunday, July 23, 2017

Kekadang dia ni nampak bodoh dan riak dengan gelagatnya.......

‘Yang kutuk saya itu, ada jam Rolex?’
MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI  22 JULAI 2017
Aliff Syukri

SEPERTI biasa, kisah jutawan kosmetik Datuk Aliff Syukri berkenaan perihal gaya hidupnya sentiasa mengundang komentar daripada netizen.

Terbaru menerusi perkongsian sebuah video yang memaparkan Aliff bersama keluarga menikmati hidangan makanan turut mendapat perhatian netizen alam maya.

Difahamkan video yang direkodkan di Switzlerland itu memperlihatkan Aliff, mengomel sesuatu berhubung sikap pengkritiknya.

"Takpelah korang kutuk,kutuklah aku nak makan kat mana pun. Yang penting aku pakai cincin berlian empat karat, aku pakai jam Rolex baru beli ni. Kutuk, kutuk, tak ape, kutuk lagi selagi mampu.

"kita makan dulu. Korang yang kutuk kutuk tu ada tak jam Rolexnya? Takde, kan? Jahatlah, gurau je...gurau jer hehe...," selorohnya yang ketika itu turut berbicara mengenai masakan air tangannya sendiri dan isteri, Datin Shahida di tengah-tengah kawasan lapang di Switzerland.  .

Gurauan Aliff itu segera dikomen oleh Sazali Mohd Fazlee yang berkata "Sebab tu kita kena bersyukur dengan kehidupan yang telah diberikan ini,".

Manakala Knight Rider pula mendakwa mungkin hidup Aliff sunyi.

"Kesian jadi dia, kaya pun hidup tak tenteram, tak tenteram pun sebab perangai dia jugak, nampak sahaja gembira dengan banyak duitkan," katanya.

Video yang dikongsi pada 20 Julai lalu itu menerima tontonan sebanyak 24,240 setakat ini

* Sedarkah dia gelagat yang menunjuk-nunjuk dan kata-katanyalah yang mengundang kritikan? Pastu nak marah pula bila dikritik.

Bijak dan wajarkah itu?

4 comments:

  1. Dia dan vida sj provokasi krn nak kekalkan publisiti. Percuma tak kena bayar. Jk kita tak layan lama2 mrk mati akal

    ReplyDelete
  2. Ini kufur nikmat. Riak dan aombong dengan nikmat Allah berikan. Banyakkkan lah bersedekah datuk dan kurangkan publisiti.

    ReplyDelete
  3. Memang dia orang saja provok ..

    Tapi cara mamat tu berlebih.. dah bukan provok tapi dah takbur.

    Dalam bergurau dia riak.

    ReplyDelete
  4. Maka keluarlah Karun kepada kaumnya dalam kemegahannya. Berkatalah orang-orang yang menghendaki kehidupan dunia: "Moga-moga kiranya kita mempunyai seperti apa yang telah diberikan kepada Karun; sesungguhnya ia benar-benar mempunyai keberuntungan yang besar".

    Maka Kami benamkanlah Karun beserta rumahnya ke dalam bumi. Maka tidak ada baginya suatu golongan pun yang menolongnya terhadap azab Allah. dan tiadalah ia termasuk orang-orang (yang dapat) membela (dirinya).

    Dan jadilah orang-orang yang kemarin mencita-citakan kedudukan Karun itu. berkata: Aduhai. benarlah Allah melapangkan rezeki bagi siapa yang Dia kehendaki dari hamba-hamba-Nya dan menyempitkannya; kalau Allah tidak melimpahkan karunia-Nya atas kita benar-benar Dia telah membenamkan kita (pula). Aduhai benarlah, tidak beruntung orang-orang yang mengingkari (nikmat Allah)".

    ReplyDelete