Tuesday, February 6, 2018

Kalau auta bukan saja lawan, kawan pun akan serang

Azmin: Siapa yang tak ‘serang’ saya?
Geraldine Tan -  Hari ini, 1:10 pm
Menteri Besar Selangor Datuk seri Mohamed Azmin Ali berkata sebagai pemimpin, beliau terpaksa bersabar menghadapi serangan daripada pelbagai pihak.

"Siapa yang tidak serang saya? Utusan Malaysia, TV3.

"Tetapi sebagai pemimpin, kita kena sabar, kita kena tawaduk,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri konvensyen Persatuan Bekas Kakitangan Keselamatan di Shah Alam hari ini.

Beliau menjawab soalan mengenai kritikan daripada AMANAH dan DAP berhubung rundingan agihan kerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) di Selangor.

Peengerusi AMANAH Selangor, Izham Hashim sebelum ini melabel Azmin sebagai "joker" selepas timbalan presiden PKR itu menuduh parti itu berbohong mengenai rundingan kerusi di negeri itu.

Sementara itu, pemimpin DAP Selangor, Ronnie Liu juga menyelar Azmin dalam hantaran di Facebook, dengan berkata beliau tidak layak untuk memimpin HARAPAN.

Azmin juga mengesahkan bahawa surat kepada parti-parti komponen HARAPAN telah dihantar semalam, bagi memaklumkan bahawa satu mesyuarat akan diadakan pada 7 Februari ini untuk membincangkan rundingan agihan kerusi di negeri itu.

Surat itu meminta semua parti komponen menghantar wakil mereka untuk membincangkan peruntukan kerusi di Selangor.

"Ini adalah perbincangan seperti yang dicadangkan oleh pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Semua perbincangan dan rundingan mesti dilakukan secara tertutup sehingga keputusan dicapai secara muafakat," katanya.

* Kalau konar kawan pun akan marah. Kata 80% pembahagian kerusi selesai tapi logikkah kawan yang mengetuai parti-parti dalam PH tak tahu?

1 comment:

  1. izham nafi dia ada sebut joker atau badut. itu mkini punya laporan.

    80% tu adalah kerusi2 yg azmin sendiri agih2kan utk dia dan kuncu2nya tmasuk adun2 pas. dia perlukan sokongan pas utk terus jadi mb. sbb tu exco pas tak kena tendang wlpn edy wang terang2 kata nak ambil Selangor.

    ReplyDelete