Saturday, February 24, 2018

Ini kata menteri, hakikatnya rakyat yang merasa dan rakyat akan menjawab

* Seingat aku tak ada lagi barang keperluan harian rakyat marhaen yang turun kecuali minyak yang sentiasa turun naik. 
Bukankah kerajaan ini di bawah BN?

Menteri: Istilah BN untuk "Barang Naik' tak benar, tapi  'Bina Negara'
mk      Hari ini, 1:11 pm
Perbezaan penawaran harga jualan dalam Program Jualan Sentuhan Rakyat adalah dipengaruhi pelbagai faktor, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Datuk Seri Hamzah Zainudin.

Beliau berkata penetapan harga barang antaranya turut ditentukan oleh faktor pengangkutan, logistik dan lokasi sama ada ia berlangsung di kawasan bandar atau luar bandar.

“Kalau kita bandingkan, harga produk di Titiwangsa, Larut atau Kemaman, memang berbeza.

“Sebelum meletakkan sesuatu harga, kita juga akan lihat purata harga yang ditawarkan di kawasan tertentu, supaya kita boleh meletakkan harga yang lebih rendah daripada pasaran tempatan,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Program Jualan Sentuhan Rakyat peringkat Parlimen Titiwangsa hari ini.

238 program seluruh negara

Turut hadir Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Johari Abdul Ghani.

Hingga hari ini, sebanyak 238 Program Jualan Sentuhan Rakyat 2018 telah diadakan di seluruh negara dengan kehadiran seramai kira-kira 1 juta pengujung.

Sementara itu, Hamzah berkata penganjuran Program Jualan Sentuhan Rakyat membuktikan kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa prihatin terhadap isu kenaikan harga barang.

“Istilah BN untuk ‘Barang Naik’ adalah tidak benar, malah menurut saya BN itu lebih bermaksud ‘Bina Negara’ kerana kita membina negara dengan bantuan yang diberikan kepada rakyat,” katanya.

3 comments:

  1. Kalau betul perihatin pd rakyat, buat jualan sentuhan rakyat tu tiap2 minggu...amacam...ada berani...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia nak menipu rakyat krn PRU bila2 masa2 sj. Knp harga minyak tiba2 turun dgn banyaknya? Nak tipu rakyat jg. Klu dia menang jg, siaplah rakyat akan kena sembelih nanti nak cover balik duit yg dia belanja skrg

      Delete
  2. Setuju dengan cadangan saudara iqmal

    ReplyDelete