Saturday, January 13, 2018

PRU14 pertarungan rakyat tertidas dengan kleptokrasi

PRU14 pertarungan rakyat tertidas dengan kleptokrasi Umno-BN
MALAYSIA DATELINE  -  January 13, 2018 8:42 am
Bekas ketua pengarang Kumpulan Akhbar News Strait Times, A Kadir Jasin berkata, Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) ini adalah pertarungan rakyat jelata yang tertindas melawan kleptokrasi Umno-BN yang menindas.

Pakatan Harapan (PH) pula katanya, hanyalah pemudah cara bagi rakyat jelata yang pedulikan hari ini dan masa depan mereka, anak mereka dan cucu-cicit mereka untuk melakukan perubahan.

“Pakatan Harapan adalah jawapan mutakhir kepada segala percubaan yang sebelum ini menemui jalan buntu.

“Daripada usaha mengubah dari dalam kepada titah Raja-raja Melayu, undi tidak percaya dan akhir sekali Deklarasi Rakyat oleh lebih sejuta peserta yang semuanya dibakulsampahkan oleh Kleptokrat MO1 dan konco-konconya,” katanya dipetik daripada tulisan di blog beliau.

Menurut beliau, melihat kepada apa yang telah dilakukan kerajaan kleptokrasi Umno-BN sewajarnyalah ia ditumbangkan.

Kata beliau lagi, terlalu banyak penyelewengan dan penindasan telah dilakukan BN, daripada melacurkan institusi pentadbiran kepada menjual dan menggadaikan harta negara, membebankan rakyat jelata dengan hutang dan cukai, menyogok peneroka Felda dan orang kampung dengan dedak sambil merompak harta yang diamanahkan untuk mereka, tidur sebantal dengan Parti Komunis China dan menafikan kuasa Parlimen membincangkan skandal 1MDB.

“Kalau BN menang juga, samalah dengan kita mengucapkan selamat jalan kepada Malaysia negara tercinta.

Kata beliau, Tanah Semenanjung yang dibaratkan sebagai permata nilam oleh seniman aktivis Aishah dalam dendangannya di konvensyen PH baru-baru ini akan menjadi permata kaca murahan yang berkecai di lantai menunggu untuk melukakan kaki anak-anak kecil yang bermain bunga api.

No comments:

Post a Comment