Sunday, January 28, 2018

Keserasian TPM wanita di Kelantan berdasarkan sejarah

Calon TPM wanita serasi dengan Cik Siti Wan Kembang di Kelantan
ZIKRI ABDULLAH  -  January 28, 2018 7:28 am
Keputusan Pakatan Harapan (PH) menamakan Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebagai calon Timbalan Perdana Menteri (TPM) amat serasi dengan kehendak wanita yang menjadikan Cik Siti Wan Kembang sebagai ikon mereka.

“Wanita PH Kelantan pasti dapat modal besar bila kita calonkan wanita sebagai TPM.
Aiman Athirah al Jundi

“Di sini kepimpinan wanita diterima dan pernah dalam sejarah Cik Siti Wan Kembang begitu terkenal,” kata Ketua Penerangan Wanita PH Nasional, Aiman Athirah al Jundi ketika berucap di majlis pelancaran Wanita PH peringkat negeri Kelantan di Wisma Tok Guru, Salor petang semalam.

Perkembangan ini katanya, adalah pertama kali dalam sejarah dan ia pasti memberi impak baru kepada usaha menukar kerajaan pada pilihan raya umum (PRU) akan dating.

“Konvensyen PH kali ke-2, 7 Januari lalu telah membuka era baru dalam perjuangan membina sebuah kerajaan baru.

“Usaha menukar kerajaan di negara kita tidak pernah berjaya kerana sejak merdeka hingga kini kita tidak pernah menukar strategi,” katanya.

Kali ini katanya, gabungan pembangkang berjaya mengemukakan kepada rakyat perkara-perkara baru yang tentunya akan memberi hasil yang berbeza.

“Selain menamakan wanita sebagai TPM kita kemukakan Tun Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri (PM).

“Ramai yang kritik mengapa tak calonkan orang muda, kita kena sedar kita berada di Malaysia bukannya Eropah atau Amerika.

“Kita perlukan pemimpin terhormat barulah kesepaduan dicapai dan penggabungan kemas kerana budaya kita menghormati yang tua,” katanya.
 
Aiman Athirah al Jundi melancarkan Wanita PH peringkat negeri Kelantan di Wisma Tok Guru, Salor petang semalam

Turut berucap di majlis itu adalah ketua Wanita PH Kelantan, Norashidah Jaafar dan pemimpin wanita parti-parti anggota PH Kelantan.

Norashidah dalam ucapannya berjanji akan berusaha mengembeleng tenaga wanita bagi menjayakan cita-cita PH membentuk kerajaan baru selepas PRU akan dating.

“Kita akan tinggalkan perkara kecil dan titik bengik di belakang dan akan menumpukan sepenuh perhatian membentuk kerajaan bagi menyelamatkan rakyat.

“Kedua-dua kerajaan Kelantan dan Malaysia kini tidak peduli kesusahan rakyat dan ia mesti diganti.

“Alhamdulillah gabungan kita sekarang semakin mantap dan semua sudah bersedia untuk turun bekerja sepenuh hati,” katanya.

Majlis gilang-gemilang itu di hadiri perwakilan wanita semua parti dari seluruh negeri Kelantan.

Setiausaha PH Kelantan, Mazlan Abdul Rahman dan Setiausaha AMANAH Kelantan, Rushdan Mustafa turut hadir

No comments:

Post a Comment