Sunday, January 7, 2018

Kita lihat siapa telan siapa pada PRU 14 nanti?

PEMIMPIN PAS BODOH SOMBONG
Oleh Yahaya Ismail 

Jangan jadi ular dalam semak. Pakai serban, ketayap lebai, janggut sejemput, jubah meleret tanah bukan tanda orang itu super alim dalam agama. Banyak pula pemimpin PAS yang mengembek, menguak melepaskan kentut politik super busuk, meloyakan. Kononnya haji dan lebai PAS saja yang layak bercakap tentang Islam. 

Jangan fikir pemimpin yang tidak memakai jubah, janggut kambing sejemput, serban dan bukan ahli PAS buta agama. PAS sebenarnya dikuasai oleh barisan pemimpin super jumud, kaya dengan tazkirah maki hamun tapi tidak punya wawasan perjuangan Islam yang murni. Mereka jaja hudud sebagai tangkal azimat politik keropok lekor dan budu kononnya itulah Islam. Unta di padang pasir pun ketawa dengan fikiran jumud ini.

Baca perlembagaan PIAGAM MADINAH ciptaan Nabi Muhamad saw. Ada 17 fasal saja. Ada baginda meletakkan hudud sebagai dasar perlembagaan Islam pertama? nahe, nahe. Mengapa tidak masuk hudud? Sebab Nabi yang maksum sedar di Madinah juga ada penduduk Yahudi dan Nasrani selain orang Islam. Di Madinah terdapat pemeluk agama Kristian dan Yahudi. Baginda hendak menyatupadukan penduduk dari berbagai kaum di bawah pimpinan baginda. 

Justru itu salah satu fasal dalam PIAGAM MADINAH itu dikatakan sekiranya jiran anda bukan Islam, dan dia diinayai oleh pihak Islam menjadi tanggungjawab kamu, sebagai jiran, membela jiran bukan Islam itu. Ini namanya keadilan menurut Nabi beb.

Presiden PAS berjanggut sejemput berkata di bawah PM Mahathir dulu susah hendak melaksanakan Islam? Mabuk ketum ke dia ni? Dia ni ulamak atau ular dalam semak? Mahathir jadi PM selama 22 tahun dan apakah dia buta matahati tidak dapat melihat berbagai kemajuan untuk umat Islam? 

Tanya presiden berjanggut ini apakah sumbangan positif kerajaan PAS Kelantan sejak Nik Aziz jadi MB sampai sekarang?

Tahu atau tidak waktu kerajaan PAS Kelantan tidak mampu membayar gaji kakitangan di era Nik Aziz MB ini mengemis ke Putrajaya minta Mahathir membantu. Tau tak? 

Haji dan lebai PAS mahu tau dari presiden janggut sejemput mengapakah KOHILAL, koperasi PAS bankrap menanggung hutang RM40 juta? Siapa punya angkara? Apakah Hj Hadi tak bertanggungjawab terhadap koperasi yang menjual air mineral dan berbagai jenis makanan ringan itu? 

Haji dan lebai PAS juga hendak tahu siapakah yang mencuri wang derma mangsa Memali anjuran PAS? Apakah dalam PAS juga ada pencuri berserban, berjanggut seperti kambing randuk dan berjubah? 

Hari ini PAS sudah hilang maruah, harga diri dan perjuangan Islam seperti mana yang dikeramatkan dalam perlembagaan parti itu. Lembu, kaldai dan unta pun tak terkejut kalau PAS ditolak rakyat pada PRU 14. 

Hari ini Hj Hadi dan kabilah pemimpin PAS yang kaya baru ahlanwasahlan dengan UMNO pula. Rakyat mahu lihat siapa telan siapa pada PRU 14 nanti. 

Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 4:00 pm 

3 comments:

  1. Pasesat hadi melacurkan ugama utk kepentingan kabilah sonsang mereka..

    ReplyDelete
  2. Agaknye pasai kemasukan 90m tuu ler yg PR hadi lgu nii...

    ReplyDelete
  3. Your method of describing everything in this piece of writing is
    genuinely fastidious, all be able to without difficulty understand it, Thanks a lot.

    ReplyDelete