Saturday, August 26, 2017

Cerita bekas Pramugari: Perangai sebenar Tun M ketika dalam penerbangan

PRAMUGARI INI CERITAKAN PERANGAI SEBENAR TUN MAHATHIR KETIKA DALAM PENERBANGAN. TAK SANGKA PERANGAI MACAM NI !!
August 26, 2017 - VIRAL HARI INI by Mgid
Baru-baru ini seorang pramugari memuatkan satu ‘posting’ tentang Tun Mahathir ketika berada dalam kapal terbang. Posting itu berjaya mendapat 8700 likes dan 2000 perkongsian dari rakyat Malaysia yang sayangkan Tun Mahathir.
Berikut adalah perkongsian dari bekas pramugari yang sempat kami ambil:

Ni aku nak bagi tahu kenapa of late aku hangin jer….aku ni dulu pramugari banyak kali aku berurusan dgn tun m…banyak kali dia dan isteri atas kapal aku dan aku juga bawa dia dgn kapal B777 ke Morocco Libya Bahrain diatas penerbangan khas dan banyak kapal2 lain lagi….aku tengok satu2 nya pm yg masuk tandas pesawat bersih keluar dari tandas pun bersih sinki siap berlap.
Tun baca surat kabaq buka satu2 dgn pen dgn buku nota salin note apa tah…tapi aku habaq mai dia boleh susun elok2 lipat kemaih….dia ketua melalui tauladan….dia tak bagi bubuh cart arak tak boleh merokok atas kapal padahal boleh sangat kapal chartered khas kalau dia nak bagi menteri2 dia merokok….aku ingat atas kapai tun m pi ekonomi kelas aku ikut belakang dia entourage2 yg macam beruk dok usha pramugari tiba2 dok sengap takut tun m sound….
Aku ingat yg paling bising@hinggaq ataih kapai samy vellu sibukkk dok suruh panas makanan vegetarians dia duk belakang tun sengap kecut teloq2 kalau dak mcm kapai karam….hinggaqqq… tu la samy vellu tun m pm yg sangat tertib bijak berwawasan contoh melalui tauladan dia tak perfect tetapi dia terbaik diantara yg terbaik….
Bila hangpa new kids on the block buat mcm tu pada negarawan yg paling aku hormat aku respect dan aku sayang pada tun dan tun asmah aku sangattt sedih….aku geram sangat tapi aku tak boleh nak buat apa…aku ni sapa pramugari pencen awai….
Kenapa hangpa tak tau hormat kat orang tua yg bina Malaysia…kenapa hangpa panggil dia pi siasat dia….aku ingat tun asmah mana2 ,pi beg tangan dia hak tu la dia pakai gelang mutiara satu subang kecil cincin kecik…. tun dia nampak dia tau pemimpin sekarang dah off track….dengaq lah cakap dia susah sangat ka….
Cuba bapa hangpa umoq 90thn masih berjuang utk negara aku rasa hangpa pun sedih…ni aku dok teriak tulis ni….kalau dia tak kenang budi diktator maha zalim buat apa dia serah balik pada anak tun razak tampuk pemerintahan ni….baik dia bagi anak dia….dia ingat jasa tun razak….aku sedih hangpa buat tun m mcm2 biaq apa hangpa kata tapi aku orang kecil ni bangga dapat kenai tun dan bekerja utk tun di ataih kapai dulu….hangpa jgn berani usik idola aku….selain TGNA TUN M juga idola aku.

Sumber : https://kedahlani.com

4 comments:

  1. Memang betul apa yg bekas pramugari tu bagi tau. Masalah utama bagi krew-krew yg bertugas utk pesawat yg nak bawa Tun Mahathir, salah satunya adalah bahan bacaan yg akan disediakan kepadanya semasa dalam pesawat. Majalah-majalah hiburan dan majalah golf bukanlah pilihan Tun.
    Bila sediakan majalah berkaitan 'carpentry' contohnya, berdoalah supaya Tun tak tanya soalah cepu emas berkaitan perkara tu. Sebab Tun cukup ingat apa yg dia baca. Tak tau, mengaku aje lah. Jangan nak jual ubat sebab Tun boleh cerita balik sebiji-sebiji macam yang ditulis. Asyik nak cakap tau tahu saja, nampak sangat kita malas.
    Apapun, knowledge Tun memang saya respect... Sebab itu beliau hebat.

    ReplyDelete
  2. Ada PM Malaysia beromen dengan cabin crew cum singer di PD. Siapakah diaaa? Coba tekaa?

    ReplyDelete
  3. Aku kenali hang Pramugari Pencen! Memang Betul apa yg hang cakap!
    Pemimpin sekarang dah banyak terpesong! Dah tak ada agama dan tak ada iman lagi!

    ReplyDelete
  4. Tahniah kepada ulasan anda yang ikhlas.
    Tun adalah mutiara bangsa dan negara. Sedih kerana ada kalangan orang melayu yg tidak hormat malah cuba menabur fitnah kepada Tun atas alasan2 yg kita sedia maalum.

    ReplyDelete