Sunday, August 27, 2017

Wanita ini harus dihargai.......

12 tahun semai cinta, gadis mualaf tidak ragu-ragu nikahi pesakit kanser
Raffi Bachik, Astro Awani |  Diterbitkan pada Ogos 26, 2017 21:29 MYT
Andrea ikhlas menerima Alfian kerana kasih kepada lelaki itu sudah disemai sejak sama-sama menuntut di institusi pengajian tinggi.

AYER KEROH: Kata orang cinta memungkinkan segalanya. Sekuat mana pun dugaan, ia akan berjaya dilalui dengan adanya cinta.

Kekuatan cinta yang telah disemai selama 12 tahun itulah yang membuatkan Andrea Adrianna Law Abdullah, 31, tidak ragu-ragu untuk mengikat janji sebagai isteri kepada penghidap kanser tahap empat, Alfian Rizal, 34.

Lebih mengharukan, Alfian yang disahkan menderita kanser usus besar dan hati sejak Mac lalu hanya mampu duduk di katil semasa pernikahan berlangsung dikediaman di Taman Melaka Perdana, lewat Asar tadi.

Bagi Andrea, dia ikhlas menerima Alfian biarpun mengetahui situasi suaminya yang kini terlantar kerana kasih kepada lelaki itu sudah disemai sejak sama-sama menuntut di institusi pengajian tinggi.

Alfian juga dikatakan menjadi penguat buat dirinya memeluk Islam kerana suaminya seringkali menceritakan mengenai keindahan Islam.

“Selama berkenalan, dia tak pernah mempersoalkan kenapa saya tak nak peluk Islam awal-awal. Dia memberi masa untuk saya kenal Islam dan dapat hidayah.

“Dia banyak mendidik saya sehingga perasaan cinta itu datang sendiri. Kemudian barulah saya masuk Islam,” kata Andrea.

Menceritakan detik Alfian dikesan menghidap kanser berkenaan, wanita berasal dari Sarawak itu memberitahu dia juga tidak menyangka keadaan itu boleh terjadi, kerana Alfian tidak menunjukkan sebarang masalah kesihatan.

Bagaimanapun, Alfian terpaksa dimasukkan ke hospital pada tahun 2015 selepas sering mengadu keletihan dan dikatakan kekurangan darah sehingga disahkan menghidapi kanser.

Bagaimanapun, pasangan berkenaan bercadang ke sebuah hospital swasa di Ghuangzhou, China bagi mendapatkan rawatan kimoterapi yang memerlukan perbelanjaan melebihi RM50,000.

Bagi Alfian, ketentuan Ilahi diterima dengan redha dan mengharapkan dirinya segera sembuh dan dapat menjalani kehidupan seperti biasa.

No comments:

Post a Comment