Thursday, August 24, 2017

Adakah ini bermakna UMNO/BN akan bersorak?

Hilang 3 peratus sokongan sudah cukup untuk Pas Kelantan hilang kerajaan
24 Ogos 2017 | ZIKRI ABDULLAH
Jika 3% undi yang diperolehi oleh Pas Kelantan dalam PRU 13 hilang dalam PRU 14 nanti, Kerajaan Pas Kelantan akan tersungkur, kata Naib Pengerusi AMANAH Kelantan Che Ibrahim Mohamad.

Beliau mengulas kenyataan bahawa sokongan kepada Amanah hanya 0.5% seperti yang disebut oleh Ketua Pegawai Penyelidik dan Pakar Analisis Pas, Dr Zuhdi Marzuki.

"Antara faktor penyumbang kepada kehilangan 3% undi ini katanya termasuklah kebergantungan melampau Pas Kelantan kepada arwah Tok Guru Nik Aziz (TGNA) sehingga selepas kematiannya, menyebabkan ramai pengundi tidak berparti tidak lagi menyokong Pas.

"Pemimpin pengganti pula gagal meneruskan gaya pentadbiran almarhum terutama di sudut gaya hidup dan sikap yang ditunjukkan," katanya.
Katanya lagi, kelemahan tadbir urus sehinggakan hampir tiada apa apa dasar atau pendekatan baru pasca TGNA yang boleh memikat hati rakyat.

"Imej buruk yang ditonjolkan oleh beberapa pemimpin baru pas mengecewakan.

"Krisis pentadbiran kerajaan dan parti sehingga terpecatnya Dato Husam Musa dan penyingkiran dan penyisihan siapa saja yang dilihat sebagai " orang husam" dari lantikan politik dan jentera Pas,"ujarnya.

 Menurutnya lagi, kelahiran Amanah dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang bergabung dalam PH sebagai parti alternatif kepada Pas dan BN untuk mentadbir Kelantan.

Oleh itu persepakatan dan tawaran terbaik PH sebagai kerajaan baru Kelantan akan menjadi pilihan pengundi tidak berparti dan mereka yang kecewa dengan Pas dan BN.

"Kehilangan kepercayaan rakyat kepada Pas dan penolakan rakyat ke atas Umno dan BN akan membuka ruang seluas luasnya kepada Amanah bersama rakannya dalam PH mengambil tempat sebagai pengganti kerajaan Pas di Kelantan dan BN di Putrajaya," katanya.

4 comments:

  1. Mmg pis akan mampus kali ni
    Kami berdoa agar pelacur agama akan pupus kali ni
    Dalam pis penuh dgn manusia riak takbur dan sex maniac

    ReplyDelete
  2. PRU14 ni aku dan keluarga tetap akan mengundi pembangkang. Aku ingin merasai pengalaman pemerintah yang baru. BN dan PAS dah tunjuk cara pemerintahannya selama ini dan dipenghujung halatujunya dah tersasar. Apa salahnya kalau kami rakyat ingin mencuba untuk mendapat pemerintahan yang baru. Kalau sama dengan perangai yang dulu...kami tukar pemerintah yang lain. Berdosa kah kami...murtad kah kami...mati kena tanam di jirat cina kah kami!!!!!!!Hormati lah hak kami!!!!

    ReplyDelete
  3. Ku dengar ucapan nik amar dlm youtube. Ashik menatang menatang bodoh bengong beruk tolol. Dio kata ke husam dan mat sabu. Nik amar dlm pas ni junior sangat. Masih hingus. Dio join pas pon masa pas dah menang. Olarmak ke dio ni? Ku doakan nik amar cepat kojol atau mampuss. Itu saja. Takdak akhlak. Mulut celupar bengkeng mcm beruk. Opss. Aku pon terlajak. Hihi

    ReplyDelete
  4. Ku dengar ucapan nik amar dlm youtube. Ashik menatang menatang bodoh bengong beruk tolol. Dio kata ke husam dan mat sabu. Nik amar dlm pas ni junior sangat. Masih hingus. Dio join pas pon masa pas dah menang. Olarmak ke dio ni? Ku doakan nik amar cepat kojol atau mampuss. Itu saja. Takdak akhlak. Mulut celupar bengkeng mcm beruk. Opss. Aku pon terlajak. Hihi

    ReplyDelete