Wednesday, July 5, 2017

LKS kata kalau Amanah menang: Husam ngigau atau Nik Amar yang tak faham bahasa?

RABU, 5 JULAI 2017 @ 5:41 PM 
'Husam jangan mengigau' - Mohd Amar 
Oleh Attirmidzie Rahman bhkb@bh.com.my 
TIMBALAN Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah ditemubual oleh pihak media selepas mesyuarat exco di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan (SUK). - Foto Faris Zainuldin.

KOTA BHARU: Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Husam Musa, diingatkan supaya tidak 'mengigau' kerana mahu memegang jawatan Menteri Besar di Kelantan. 

Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, berkata PAN perlu menang terlebih dulu dalam Pilihan Raya Umum (PRU) di Kelantan, sebelum mengumumkan untuk memegang sebarang jawatan dalam pentadbiran negeri.

"Saya rasa dia (Husam) mengigau sebab tiba-tiba mahu mencalonkan nama menjadi Menteri Besar, tindakan itu ibarat belum lagi berkahwin tapi dah bagi nama anak.

"Sepatutnya Husam kena lihat kedudukan dan memenangkan parti yang diwakilinya itu di Kelantan dulu, baru boleh pegang jawatan... ini tindakan pelik," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat EXCO kerajaan negeri di Kompleks Kota Darulnaim di sini, hari ini. 

Mengulas mengenai Husam mencabar kerajaan negeri supaya menamakan calon Menteri Besar, Mohd Amar berkata tidak ada sebab untuk menamakan calon lain kerana Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob masih mampu menjalankan tugasnya.

"Beliau (Ahmad) masih lagi sihat dan menjalankan tugas dengan baik sebagai Menteri Besar, jadi biarlah Husam dengan angan-angan Mat Jeninnya itu.

"Setiap parti ada hak untuk menamakan calon, tetapi jika menang, dan biarlah ia dilakukan dengan prosedur yang betul mengikut undang-undang," katanya. 

Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang, baru-baru ini mahukan Husam sebagai calon Menteri Besar Kelantan jika tampuk pemerintahan negeri itu berubah pada PRU akan datang

Kit Siang berkata, pemilihan Husam dibuat bagi membawa perubahan besar kepada Kelantan yang selama ini diperintah oleh kepemimpinan PAS. 

Kenyataan itu disokong Husam yang menyatakan kesediaannya dinamakan sebagai calon Menteri Besar bagi tujuan strategik Pakatan Harapan merampas negeri ini.

5 comments:

  1. Aku teramat yakin bahawa Datuk Mohd Amar Nik Abdullah ini hanya mendapat 8 sahaja bagi mata pelajaran Bahasa Melayu dalam sijil SRPnya dulu, itupun entah. SPM dia toksah tanyalah, kalau dia cerdik dulu tentu sudah menjadi engineer. Nampak begitu ketara sekali pemahaman bahasa melayunya bertaraf hamPAS!

    ReplyDelete
  2. Lebai ni banyak jenis, ade gemok, ada pendek, dan ada yg otak singkat

    ReplyDelete
  3. .
    .

    Konfiden Husam.
    Ada sebab Husam sendiri sokong ..

    Husam buka pintu luas-luas untuk PAS Kelantan mendedahkan kelemahan beliau.

    Cuba tengok Mahathir. Bila di calun sebagai PM tua lah, Forex lah dan macam-macam.

    Setakat kata Husam ngigau. Zahid Hamidi pun ngigau ..


    ReplyDelete
  4. Tabik Husam sebab ada wawasan.
    Seorang lelaki dewasa tidak salah bercita-cita ingin kahwin dengan wanita impiannya lalu mengimpikan keluarga bahagianya..
    Dia boleh bermimpi bahkan teramat sangat hingga mengigau sebab dia sangat berkelayakan..
    En. Nik,
    Jangan lupa dan terkejut..
    Selalu terjadi igauan menjadi rialiti..

    ReplyDelete
  5. Lebai bengap. Camno msk politik? Tumpe namo ayah pk nik lah. Supo nik beduh tupe namo nik aziz. Bodoh belako tu. Kiki

    ReplyDelete