Monday, October 30, 2017

Suspek pukul RELA serah diri

Suspek pukul RELA serah diri naik Bentley
mk   -   Hari ini, 6:08 pm
Seorang lelaki bergelar 'Datuk Seri' yang dilaporkan sebagai suspek menyerang tiga anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) telah ditangkap selepas beliau menyerah diri kepada pihak polis petang ini.

Menurut China Press, lelaki tersebut tiba di ibu pejabat polis daerah Ampang sekitar jam 3.50 petang tadi dengan menaiki sebuah kereta mewah Bentley.

Suspek ditemani peguamnya dan 10 orang lagi.

Menurut laporan media tempatan lelaki itu mungkin akan ditahan semalaman. Lelaki itu juga akan mengikuti prosiding untuk direman esok hari, lapor Berita Harian.

Semalam, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sendiri yang menasihatkan 'Datuk Seri' terbabit supaya menyerah diri selepas lelaki itu dipercayai mencederakan tiga anggota RELA baru-baru ini.

Menurut laporan China Press, pihak polis Selangor berkata suspek disiasat kerana menyebabkan kecederaan dan menghalang penjawat awam daripada melaksanakan tugasnya.

'Datuk Seri' itu dikatakan telah mencederakan tiga anggota RELA terbabit selepas aduan dibuat terhadapnya kerana menganggu lalu-lintas dalam di sebuah majlis kuil Jumaat lalu.

Sementara itu, satu lagi laporan media tempatan menyebut ketua RELA daerah Ampang mendakwa beliau dihubungi pihak tertentu yang menawarkan beliau dan tiga mangsa itu sebanyak RM10,000 jika laporan polis tersebut ditarik balik.

Ho berkata tawaran itu ditolak.

2 comments:

  1. siasat ini latok monitor sama dia
    mungkin ada aktiviti lain lagi ynag terlarang
    jnagan bagi muka

    ReplyDelete
  2. Siasat bgmn dia jd kaya. Bisnes legit atau haram. Kes assault jk bersalah sumbat dlm penjara

    ReplyDelete