Thursday, October 26, 2017

9 Dragons: Masih belum terkuakkah siapa mereka dan siapa pula yang melindungi mereka?

Wednesday, October 25, 2017
DAH DEDAH SIAPA DRAGONS..... MUSA HASSAN
MASIH lagi hangat dengan cerita kongsi gelap 9 Dragons Malaysia susulan pendedahan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) baru-baru ini.

Semalam MiLo SuaM ada menyiarkan kembali kenyataan bersumpah seorang pegawai polis berpangkat ASP yang menceritakan bagaimana “tangan ghaib” mengawal PDRM di Johor.

Kali ini, kita siarkan pula pendedahan yang dibuat oleh Tan Sri Musa Hassan, bekas Ketua Polis Negara (KPN) tentang isu hubungan antara kumpulan “underground” (kongsi gelap) dengan pihak polis.
Dalam satu wawancara, Tan Sri Musa menceritakan kembali kisah bagaimana semasa beliau menjawat jawatan sebagai CPO Johor (Ketua Polis Johor), beliau telah mengarahkan ketua-ketua kongsi gelap di negeri itu ditahan.

Tindakan itu menyebabkan ramai ketua-ketua kongsi gelap melarikan diri ke luar negara.
Oleh itu beliau telah mengarahkan pihak polis pada waktu itu untuk membuat satu senarai tangkapan. Jika ketua-ketua kongsi gelap ini pulang ke negara ini, mereka akan segera ditangkap.

“Saya mengarahkan pegawai-pegawai saya pada masa itu, buat satu senarai, bila mereka balik tangkap, mereka ini terlibat dengan pelacuran, terlibat dengan dadah, terlibat dengan macam-macam (aktiviti haram),” katanya-malaysiabolehbro.com

Tindakan tegas itu katanya telah menimbulkan kemarahan pihak-pihak tertentu yang terlibat dengan kegiatan haram.

“Apabila saya buat begitu, banyak pihak-pihak ataupun kumpulan-kumpulan, yang terlibat dengan kegiatan haram, (jadi) marah.”

“Jadi oleh sebab itu apabila saya tegas sangat di sana, mereka yang atas ni dah ‘complaint’ terutama sekali memberitahu kepada IGP (Ketua Polis Negara) terdahulu, memberitahu saya ni pasal apa mengambil tindakan-tindakan begini,”

“Pasal apa you tak ‘control’ CPO (Ketua Polis),” katanya.

Ahli politik pun bela kongsi gelap

Tan Sri Musa turut mendedahkan, ada ahli politik tertentu yang datang ke pejabatnya, tidak berpuas hati apabila ketua-ketua kongsi gelap yang ditahan adalah rakan-rakannya.

Katanya lagi, hubungan kongsi gelap dengan pegawai-pegawai polis dan ahli politik memang sudah lama wujud-malaysiabolehbro.com

“Bila saya mengambil tindakan terhadap kumpulan ‘underground’ (kongsi gelap) ini, memang terlibat dengan kawan-kawan mereka, termasuk pegawai polis atau pun orang politik, mereka dah lama wujud,” dedahnya.
Katanya lagi, mereka (ahli politik dan pegawai polis terlibat) ini menjadi marah kerana habuan yang disebutnya sebagai “duit extra” (duit haram) mereka terjejas.

Dedahnya lagi, kumpulan kongsi gelap ini mampu mengawal ahli politik dan pegawai polis kerana mereka menjalankan aktiviti haram seperti dadah, pelacuran, pemerdagangan manusia, dan pengubahan wang haram-malaysiabolehbro.com

Justeru mereka tidak perlu membayar cukai kepada kerajaan menyebabkan mereka mempunyai dana yang besar untuk mengawal individu-individu yang disebutkan di atas.

DIRECTER Gajah Menta JAM : 11:49 AM 

*  Sudahnya apa pula jadinya semasa beliau sendiri jadi KPN?
Rasanya ramai rakyat nak tahu siapakah ahli politik yang terlibat itu?

5 comments:

  1. Bila dia sendiri menjadi KPN, dia hanya mengeram telur yang tidak menetas-netas itu.

    ReplyDelete
  2. Mentri...hishamudin

    ReplyDelete
  3. Mentri...hishamudin

    ReplyDelete
  4. Syaitan belaker...
    Kalau bukan setan apa lagi perkataan yang sesuai untuk orsng seperti ini. Mudah- mudahan dengan berkat doa orang- orang yang soleh dan dakwah pendakwah- pendakwahvyang ikhlas, mereka ini akan dapat hidayah. Kalau tidak susah banyaklah meteka di akhirat nanti...Pasti berlaku.

    ReplyDelete
  5. mana pelindung pelindung toke penjinayah ni
    ya betoi masa dia kpn duk buat apa
    patut tnagkap semua ynag terlibat
    ni pung satu cilaka jugak

    ReplyDelete