Monday, October 30, 2017

Maruah: Tamrin tanya KP SPRM

Monday, October 30, 2017
KETUA PENGARAH SPRM INI ADA MARUAHKE

Oleh Tamrin Tun Ghafar

Saya tidaklah berminat sangat dng Chua Soi Lek, mantan Presiden MCA dan Menteri Kesihatan ini tapi saya tabik juga dia walaupun perbuatan dia itu tidak bermaruah tapi dia ada maruah juga apabila dia tidak teragak2 mengaku bahawa lelaki dlm video sex itu adalah beliau dan tanpa berbelit2 dan tanpa menggunakan beberapa talian hayat beliau terus letak jawatan sebagai Ahli Kabinet. Itu tindakan bertanggong jawab seorang yg bukan Islam.

Jika terdapat bangkai tikus yg busuk baunya dirumah kita, pasti kita akan cepat2 buang dan jika perlu kita akan spray dng wangi2an bagi menghidar bau bangkai tadi.

Maka begitulah juga dng KP SPRM ini.

Apabila sehingga kini tidak berani menafikan sendiri  hubongan beliau dng seorang suri rumah yg maseh bersuami ketika itu maka beliau dng sendirinya mengaku perbuatan keji dan jijik itu seperti yg terdapat dlm gambar2 dan video mereka di Bali.

Apa berzina terutama dng isteri orang itu merupakan kegemaran beliau, dan dibenarkan pula oleh Agama Suci kita Islam ?

Saya bertanyakan ini kerana telihat dlm video KP SPRM itu memegang chokmar berkhutubah dng penoh semangat. Begitu juga ucapan2 dan bacaan sajak beliau yg diselitkan dng unsur2 keagamaan.

Apakah tindakan beliau  (berkhutbah dll) itu satu taktik yg sengaja dilakunkan bagi menutup aktiviti keji dan jijik beliau.

Perbuatan anda sebenarnya adalah lebih busuk dari bangkai tikus tadi.

Tidakkah anda merasa malu dan segan dng pegawai dan kakitangan SPRM apabila anda berhadapan dng mereka di pejabat atau apabila anda menghadiri taklimat2 dan sebagainya.

Apa pula agaknya perasaan mereka mempunyai seorang KP yg terbukti bergelumang dng isteri orang. 

Tidakkah anda peduli perasaan isteri dan anak2 dan ahli keluarga ?

Saya simpati dengan mereka

Anda sepatutnya meminta maaf kpd  isteri, anak2, pegawai dan kakitangan SPRM dan juga kpd rakyat Malaysia keselurohannya di atas perbuatan keji dan jijik anda itu.

Rakyat rata2 hairan mengapa pehak polis memakan masa yg agak lama untok bertindak, dan mengapa pula tiba2 Peguam Negara mengarahkan penubohan Pasukan Petugas Khas untok memantau / menyiasat kes yg sudah pun terbukti

Apakah berkemungkinan cakap2 di luar sini betul bahawa oleh kerana persahabatan  diantara KP SPRM ini, Peguam Negara dan Ketua Polis Negara yg baru ini begitu rapat maka kononnya usaha2 sedang dilakukan bagi menutup kes ini

Sepatutnya KP SPRM ini dah boleh dipakaikan baju lokap polis dan digari sepertimana rajinnya beliau menyarongkan baju oren dan kadang2 digari pula WALAUPUN mereka yg dishaki itu hanya disiasat dan BELUM lagi ditudoh dan didapatii bersalah.

Janganlah  pulak polis di bawah kepimpinan baru ini meneruskan  sikap  DOUBLE STANDARD dan pilih bulu  seperti yg  pernah dilakukan dahulu  terutama dlm kes KP SPRM ini.

POLIS BERKHIDMAT UNTOK NEGARA DAN RAKYAT BUKAN MENUTUP dan MELINDUNGI KEPINCANGAN DAN KESALAHAN SESAORANG WALAUPUN SAUDARA DAN SAHABAT HANDAI

Pada masa yg sama jangan ada mana2 pehak yg mempunyai  tujuan tertentu cuba mempertahankan  KP ini sekurang2nya sehingga selesai PRU akan datang. 

Dengan dua kesalahan besar yg dilakukan oleh KP SPRM ini iaitu mempersoalkan keputusan Kerajaan secara terbuka dan terlibat dng sekendal sex dng isteri orang yg maseh bersuami ketika itu, rakyat sedang menunggu apakah   Kerajaan mampu dan berani memecat bahkan menyumbat KP SPRM ini ke dalam penjara.

Apakah Kerajaan menggangap tidak seorang pun pegawai SPRM yg layak menerajui SPRM ini sehingga ada seorang Menteri dari Sabah yg menasihatkan KP ini untok terus kental (steadfast) menghadapi  'tekanan '?? ini.

Apakah dengan sikap ini Kerajaan memberi signal bahawa  TIDAK  AKAN menggambil sebarang tindakan jika ada mana2  Penjawat Awam yg menentang apa2 keputusan dan tindakan Kerajaan secara terbuka, dan melakukan perkara2 keji dan jijik  seperti yg dilakukan oleh KP SPRM ini

Demi menjaga kedudokan dan pangkat maka eloklah  JAKIM dan Mufti2  terus mendiamkan diri berpura  seolah2  mereka tidak tahu apa yg sedang dibicarakan ini tetapi ingat kita semua tidak boleh  mengelakan diri dari diadaili kelak. Semasa itu jawaplah bahawa kedudokan dan pangkat didunia wajib dipertahankan walaupun ianya bertentangan dng Hukum ALLAH SWT

JANGANLAH BIARKAN NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA

Tolong viralkan pandangan saya ini sehingga sampai kpd mereka yg berkenaan.

Tamrin Tun Ghafar
Isnin 30.10.17
- sumber

5 comments:

  1. jngan lupa jugak mamat ni pung hebat jugak dulu masa pak tpm
    juah jugak

    ReplyDelete
  2. Kalau dia dah xmau nafikan kes dlm mahkamah itu kira sah dia memang melakukan kerja terkutuk itu...

    ReplyDelete
  3. Sbb itu aku tak termakan sgt dgn sifat luaran kewarakan seseorg walau pun ustaz atau lebai sekalipun. Hanya Allah sj tahu apa yg tersembunyi di dalam

    ReplyDelete
  4. Dia hanya mengikut contoh teladan pemimpin tersohor negara ni yang walaupun pernah ditangkap basah dengan seorang artis di Port Dickson hampir 20 tahun dulu, masih lagi mampu kekal berkuasa seolah-olah tiada apa yang berlaku.

    ReplyDelete