Tuesday, June 28, 2016

Status facebook seorang bekas pengikut pas.

Dari status facebook seorang bekas pengikut pas.

Tepatlah pilihanku beralih arah....berjuang di atas platform baru.. AMANAH dan merelakan diriku utk berkawan dgn PKR dan DAP.....

Daripada aku ikut PAS dan berbaik2 dgn UMNO.... aku sedar, bila berbaik2 dgn UMNO....aku 'terpaksa' bertahalluf dgn MCA, GERAKAN, SUPP, PBS, PDS, PBRS, SPDP, MIC dan berbelas2 parti yang jauh lebih 'anti Islam' berbanding DAP....

Sepanjang 20 thn aku hidup merantau di Sabah...parti PBS pimpinan Pairin Kitingan adalah salah satu dajal yang sangat kuat menghalang perkembangan ISLAM di sana...

Salah satu buktinya...., Masjid Daerah Penampang, sampai ke hari ni pun tak dapat didirikan...walaupun tanah nak buat masjid dah di beli.... kalau tak percaya....masuk daerah penampang (kubu kuat PBS)....pi cari masjid kalau2 ada!! Majlis Daerah Penampang bukan sekadar tak membenarkan azan.... nak buat masjid pun tak bagi!!... inilah PBS... parti kesayangan dan nyawa UMNO di sabah .... !!

seburuk2 DAP.... baru2 ni ada jugak RM 4 juta dibagi utk buat masjid....... tetapi disebabkan DAP 'musuh' UMNO.... apa yg DAP buat semua tak kena...sebaliknya, disebabkan PBS kekasih dan nyawa UMNO.... halang bina masjid pun .... semua jadi pekak dan bisu....

Ini baru sikit.... banyak lagi sebab kenapa aku tinggalkan PAS.....

Catatan sebelum sahur.... 1.25 pagi 17 Ramadhan  -   jammin

2 comments:

  1. Tu diaaa..baru aku tau.
    Kalau betul memang celaka PBS ni.

    ReplyDelete
  2. Betul, kristian PBS lebih buruk perangai/tindakan dari cina DAP. tak percaya pergi tengok atau tsnya cikgu semenanjung di sana

    ReplyDelete