Wednesday, June 22, 2016

PKR didesak keluar dari PH, apa pandangan korang?

BERTAUBATLAH DARI MEMBUAT FITNAH TERUTAMA DI BULAN RAMADHAN YG MULIA INI. FITNAH TETAP DOSA WALAU DARI PARTI MANA ANDA DATANG DAN WALAU SIAPA ANDA FITNAH.

"FITNAH itu lebih dahsyat dari pembunuhan" dan "FITNAH itu lebih besar dari pembunuhan" (Al Baqarah 191 dan 217)

Kenyataan dibawah bukan dari saya dan sesiapa yg merekaciptanya telah membuat FITNAH. Bertaubatlah. Jika ada sebarang kenyataan dari saya yg anda ragu2 bleh sahkan dulu dgn saya 0174164728

MEJAR ZAIDI

DAP DESAK PKR KELUAR DARI PAKATAN HARAPAN

1. Apabila dilihat dari keputusan di kedua-dua PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar. Pakatan Harapan beranggapan PKR tidak menyumbang kepada penambahan undi kepada Parti AMANAH. Kehadiran PKR tidak menguntungkan Parti AMANAH.

2. Bagi DAP, pendirian kami jelas iaitu mendesak PKR segera membuat pengisytiharan keluar dari Pakatan Harapan dengan segera.

3. Wan Azizah didesak supaya mengisytiharkan PKR perlu keluar dari gabungan tiga parti sebelum ini iaitu PKR, DAP dan AMANAH.

4. Satu fakta yang harus diterima ialah PKR tidak langsung menjadi penyumbang kepada kelebihan undi yang diterima oleh calon AMANAH.

5. Berikut adalah kiraan undi yang diperolehi oleh AMANAH.

Di Sg Besar AMANAH mendapat lebih 6500 undi berbanding PKR hanya menyumbang hanya 900 undi sahaja. Sama terjadi di PRK Kuala Kangsar di mana DAP menyumbang hampir 4000 ribu undi berbanding PKR hanya menyumbang 700 undi sahaja.

6. Bagaimanapun terpulang kepada pimpinan tertinggi DAP menetapkan tempoh masa kepada Wan Azizah tetapi ia harus dilaksanakan dengan segera. Keputusan seharusnya diambil setelah mengambil kira kedudukan PKR dalam pentadbiran Kerajaan Selangor untuk meneruskan perjuangan Pakatan Rakyat bersama PAS.

7. Tanpa PKR, Pakatan Harapan masih boleh dilaksanakan lagi cuma perlu memastikan beberapa dasar dibuat memihak kepada Rakyat Selangor.

Mejar Zaidi

Pagi tadi juga saya telah menghubungi Ust Shaharudin YDP PAS Padang Serai yang mengatakan dalam ceramah beliau " di Pulau Pinang azan sudah tidak boleh ", beliau telah meminta maaf kepada kerajaan negeri P. Pinang melalui exco agama YB Malek dan saya difahamkan kerajaan negeri telah membatalkan hasrat untuk membuat laporan polis diatas ceramah beliau. Sekian, Wassalam.

#sebarkan demi kebenaran. Tksh

1 comment:

  1. Ini keje orang yg takut kpd PH..walau tewas orang ini nampak adakekuatan PH yg mana BN terpaksa menabor banyak dedfak untuk menang..bimbang PRU nanti BN tidak ada dedak yg banyak

    ReplyDelete