Tuesday, June 28, 2016

Gantung Shafie: UMNO semporna dilanda gelora.....

300 ketua cawangan Umno Semporna keluar parti

June 27, 2016
Tindakan sama diambil naib ketua bahagian dan tiga ketua sayap susulan penggantungan keahlian Ketua Umno Bahagian Semporna Datuk Seri Mohd Shafie Afdal.
Datuk-Dr-Jaujan
SEMPORNA: Naib Ketua Umno Bahagian Semporna Datuk Dr Jaujan Sambakong hari ini mengumumkan keluar parti.
Turut mengambil tindakan sama ialah tiga ketua sayap iaitu Ketua Pemuda Mohd Aziz Jamman, Ketua Wanita Manis Muka Dara dan Ketua Puteri Zakiah Kalipunya dan 300 ketua cawangan bahagian itu.
Keputusan itu dibuat mereka selepas mesyuarat Ahli Jawatankuasa (AJK) bahagian itu di sini yang dipengerusikan Jaujan yang juga Adun Sulabayan.
Pada sidang media, Jaujan berkata keputusan itu dibuat susulan tindakan Majlis Tertinggi (MT) Umno pada Jumaat lepas menggantung keahlian Naib Presiden Umno yang juga Ketua Umno Bahagian Semporna Datuk Seri Mohd Shafie Afdal.
Beliau berkata Shafie tidak diberi peluang membela diri dengan diberikan surat tunjuk sebab terlebih dalu sebelum MT membuat keputusan menggantung keahliannya.
Bagaimanapun, Shafie tidak hadir pada mesyuarat itu kerana sedang mengerjakan umrah. Turut tidak hadir Timbalan Ketua Bahagian Datuk Nasir Tun Sakaran.
Umno Bahagian Semporna mempunyai 481 ketua cawangan. - sumber

No comments:

Post a Comment