Tuesday, May 9, 2017

Hendap Rosmah di London: Clare perli Rosmah dan Salleh?

Clare: Bukan saya dalang hendap Rosmah

  | May 9, 2017
Editor Sarawak Report tidak terkejut dengan perhatian kepada isteri perdana menteri itu
KUALA LUMPUR: Editor Sarawak Report Clare Rewcaslte-Brown tidak terkejut isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor menjadi sasaran wartawan dan jurugambar semalam, tetapi menafikan beliau mendalangi kejadian itu.
“Saya tidak terbabit dengan kejadian merakam Rosmah di London, walaupun saya terkejut beliau menganggap dirinya berhak untuk tidak menjadi objek perhatian berita,” kata Clare kepada FMT.
Beliau menyifatkan perhatian yang diterima Rosmah sebagai perkara biasa.
“Adakah terdapat seorang lagi isteri perdana menteri di dunia sekarang ini yang terkenal seperti beliau?” katanya.
Video dimuatnaik penulis blog kontroversi Raja Petra Kamarudin di Youtube menunjukkan beberapa pemberita menghendap Rosmah, yang ketika ini berada di United Kingdom bersama kumpulan pengajar dan pelajar di bawah program pendidikan awal Permata. Delegasi itu turut dihadiri 2 menteri.
Video menunjukkan seorang wartawan mengajukan soalan sinis keapda pegawai Rosmah: “Selamat datang ke London…Bagaimana rasanya bekerja dengan salah seorang penjenayah terbesar di dunia?”
Malam tadi, Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak berkata pemberita dari Sarawak Report mengherdik “dakwaan fitnah” terhadap Rosmah, menyifatkan tindakan mereka “sama sekali tidak sopan dan tidak beradab”.
Tetapi Clare berkata Salleh tidak sepatutnya bergantung kepada Raja Petra untuk mendapatkan maklumat, “terutamanya dalam perkara membabitkan Rosmah”.
Beliau juga membidas Salleh kerana mendakwa Sarawak Report belum mendedahkan sumber dana mereka.
“Kenyataan yang kamu laporkan itu, mengenai Sarawak Report tidak memfailkan akaun, adalah tidak benar, kerana Salleh boleh menyemaknya dengan mudah dalam talian.
“Jadi, barangkali beliau perlu menumpukan kepada akaun 1Malaysia Development Berhad 2015 yang belum dibentangkan.” katanya, merujuk kepada syarikat milik menteri kewangan itu.
“(Mungkin) sebab itu kru penggambaran mengekori beliau di London,” tambahnya.
Clare: Bukan 'kerja' Sarawak Report ganggu Rosmah
Sumber video - kinitv

 

1 comment:

  1. Kahkahkah..
    Bouncer tu duk tunjuk macho depan pintu pagar sepatah pun tak jawab..

    ReplyDelete