Thursday, May 11, 2017

TMB dan sampah: Nik Amar penentu siapa yg bakal ke neraka?...

Anonymous11 May 2017 at 07:37

Ramai yang merungut kerana tidak berpuas hati dengan perkhidmatan PBT. Dan apabila rakyat Kelantan menyatakan rasa tidak puas hati mereka melalui media sosial mengenai pengurusan sampah yang tidak dikutip, PBT bukan mengambil tindakan yang positif, sebaliknya mengherdik mereka dengan kata-kata yang angkuh.

Timbalan Menteri Besar, Dato' Mohd Amar dengan sombong telah membidas dan mengancam mereka dengan kata-kata berikut :

"Seluas-luas Kota Bharu ni dio napok sapoh. Tidok ko gong eh? Sebesar-besar Kota Bharu sapoh hok dio napok"

"Hok jenis lagu nilah, ada akai tak pakai, mata tak sih tengok barang molek, telinga tak ngerti dengo barang baguih...maka tuhan kata, masuk neraka! - Nik Amar

Ucapan merapu Dato Mohd Amar

Khabarnya, bukan sahaja masalah sampah yang dihadapi masyarakat, malah banyak lampu isyarat tidak berfungsi, longkang tersumbat, taman permainan tidak diselenggara tetapi yang paling menjengkelkan rakyat ialah pada setiap tahun hampir semua ahli Majlis Daerah dan juga ahli Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) akan dibawa ke luar negeri. Kalaupun tidak ke luar negera tetapi setidak-tidaknya ke Sabah dan Sarawak.

Nik Amar penentu siapa yg bakal ke neraka?...

* Aku petik komen dari blog shahbudindotcom 

4 comments:

  1. .
    .

    Ingat lagi Rumah Ibu Azmin di Gombak. Selepas beberapa minggu kadi MB, di siarkan sampah berlonggok di simpang masuk ke rumah Ibu nya.

    Bila rumah besar cantik dengan bunga nya dan cat yang berseri-seri ada dilonggokkan sampah depan rumah, jadi buruk lah pandangan.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru tadi lalu Rumah Ibu Azmin. Sekarang dah bersih sangat tak ada sampah berlonggok langsung. Bagus betul Azmin ni. Improve. Makin lama makin baik. Bukan macam kerajaan Kelantan, makin teruk. Orang complaint bukan nak berterima kasih, lagi maki orang masuk neraka!!! Apa ke bongok sangat timbalan menteri besar macam ni!!!

      Delete
  2. Kota bharu byk sampah, rkyt komplen Amanah salah. Pru ke14 ni klu pas kalah, Amanah jugak disalahkan. Abis tu puak2 pas dr mb ke tmb buat 'menate apo'?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..
      Menate puok2 ni rangoh balak pandai la
      Bini ramai pandai la
      Baso menate geng2 seks

      Delete