Sunday, May 14, 2017

Dah terbuang baru timbul cerita?

Mustafa Ali Agen UMNO Dalam PAS?

Tulisan Zin Mahmud yang terbaru berkenaan lawatan beliau kepada sahabat beliau yang sedang sakit, Ahmad Lutfi Othman.

Mengikut Ahmad Lutfi kecenderongan Haji Hadi Awang kepada UMNO sudah bermula sejak tahun 1998 lagi.

Kalau sejak 1998 lagi Hadi sudah cenderung kepada UMNO bermaksud ada dalang dalam PAS yang menjadi alat UMNO yang memberi nasihat dan tunjuk ajar kpada Presiden PAS supaya bertindak ke arah menyelamatkan PAS.

Tugas beliau memastikan PAS lemah dan sentiasa terkebelakang dari UMNO. Memastikan UMNO sentiasa akan menang dan gemilang.

Tahun 1998 adalah tahun di mana UMNO berada dlm keadaan yang amat lemah. Orang2 Melayu telah bersedia utk berubah dan membuang UMNO. Mana mungkin di saat itu, tiba2 Hadi Awang boleh menjadi cenderung semula kepada UMNO?

Sesiapa yang lama dalam PAS akan tahu bahawa penasihat politik paling rapat dengan Hadi Awang adalah Mustafa Ali.

Dlm kes ini, saya mengesyaki bahawa Mustafa Ali adalah agen UMNO di dalam PAS.

Mustafa Ali pernah menjadi Timbalan Menteri dan antara penyokong kuat kerjasama PAS-UMNO dlm tahun 1972. Ini bererti beliau ada hubungan terus dgn aparat2 kerajaan Malaysia.

Rujuk...
http://www.malaysiawaves.net/2015/08/mustafa-ali-agen-umno-dalam-pas.html?m=1.

Mustaffa Ali memegang jawatan Pengarah Pilihanraya Pas Pusat.

Namun selepas Muktamar 63 PAS.Mustaffa Ali tidak dilantik lagi sebagai Pengarah Pilihanraya Pas Pusat.
Punca beliau tidak dilantik kerana Mustaffa Ali dikatakan  menentang Pas untuk berbaik baik dengan Umno. Dikatakan Mustaffa dengan tidak ada jawatan dlm Pas mudahlah Pas utk berbaik baik dengan Umno..

Rujuk di bawah

Bagi Sayuti yang banyak mengamati politik Pas, pengumuman pelantikan pegawai eksekutif (kabinet) parti dibuat semalam yang menyaksikan perubahan tidak disangka-sangka itu bolehlah dianggap sebagai penyempurnaan segala kerja yang dirancang selama ini.

"Perkembangan ini -- pembentukan eksekutif itu menyebabkan sesiapa yang tahu kilasan ikan di air dapat meneka jantan atau betina, tidak dapat menafikan yang Pas akan bersanding dengan Umno," tulisnya.

Bagi beliau, mereka yang tidak menunjukkan restu perkahwinan itu adalah Mustapa Ali, Ketua Pengarah Jabatan Pilihan Raya Pas.

Semasa dalam muktamar baru lalu ketika menyampaikan ucapan penggulung, beliau membayangkan akan ketidak-setujuannya dengan perkahwinan Pas - Umno dengan memberi sedikit ingatan dan nasihat penuh ikhlas.

http://malaysiadateline.com/index.php/berita-list/20-headline/8399-ketepi-mustafa-untuk-cepatkan-perkahwinan-pas-umno-dakwa-penulis

*Pencerahan*

*Seorg penulis kata Mustaffa Ali agen Umno dlm Pas.*

*Sementara itu penulis lain mengatakan Mustaffa Ali menentang usaha Pas untuk rapat dengan Umno*

*Nampak jelas apa juga yg berlaku dlm Pas akan diputar utk memburuk burukkan Pas*.

*Petang tadi saya menghubungi Pengarah Pilihanraya Negeri Johor..Sdra.Rusman bin Kemin*.
*Beliau menerangkan Mustaffa Ali yang minta untuk tidak dilantik. Supaya ada pelapis baru.Beliau bersedia untuk memberi pandangan atau tunjuk ajar kpd pelapis baru.*

*Ini disahkan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man..*

*Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Mustafa telah mengadakan pertemuan dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan menyatakan hasrat tersebut sebelum pemilihan berlangsung.*

*"Cikgu Pa minta supaya kalau boleh diberi laluan kepada tokoh baru kerana dia sudah lama dan pada pandangan beliau juga, sudah sampai masanya barisan pelapis diangkat"*.

https://m.malaysiakini.com/news/381661

*Pas tetap teguh dengan Budaya Politik Matang dan Sederhana...*

IbnukhatirJDT
#Mampu Center.

4 comments:

  1. Budaya Matang kehapanya!!!
    Kepada yang tidak setuju dgn mereka dihembur dgn maki-hamun. JAHANAM...
    Matang kehapanya, bila berpilihanraya, mengacau dgn meletakkan calon sendiri walaupun kerusi dah diperuntukkn kpd PKR.. BDamansara
    Matang kehapanya, menghembur keluar drp mulut kohong tu yg calon PKR B BBesijual pil kuda.
    Matang kehapanya bila tak beri sokongan kpd rakan PR masa prk Permatang Pauh DS W.Azizah sebagai calon
    Matang kehapanya menghina DSWAzizah tak layak dilantik MB Selangor.

    Oooit! lupa pulok!!!!
    Bila semua tu yg ulama cap bulan yang lakukan atau ucapkan, mesti la ianya batul dan orang yang salah!! Olamak katakan!!!

    ReplyDelete
  2. analogi kahwen orang pas kata tak ada akad walaupun ada sumpah. elok juga kena faham..solat belakang Azmin tapi keji dan hina imam. Adakah imam perlu halau makmum 3 ekor ini sedang ramai jemaah lain yang dengar meluat dengan makmum tak sedar diri ini?

    ReplyDelete
  3. Contoh politik Pas di Selangor bukti amalan Bute Perut Makan Sekeliling. Sultan Selangor yang non partisan juga diheret Pas dalam kancah politik BPMS mereka. Daulat Tuanku. Hendaknya Exco Pas dan HaHa lebih beradab dan hormat dengan institusi beraja di Malaysia, khususnya Selangor. Jangan sebab BPMS maka Tuanku nak dijadikan jualan murah oleh Pas.

    ReplyDelete
  4. PAS bengong di luar pagar
    Lidah bewok bercabang dua
    Bahasa ularmak kepalang ajar
    Ikutan walaunta muda dan tua

    ReplyDelete