Tuesday, May 30, 2017

Isu tampar: Ini jawapan Otai Wala'un membela diri......

Yang Tampar NGO Yang Kena Tuduh PAS Yang BODOH Macai PAKATAN Yang tepuk tangan UMNO
Isu Mejar Zaidi ditampar peserta himpunan membantah campur tangan kerajaan Pulau Pinang di George telah dijadikan senjata untuk memburuk dan menyerang PAS.

Mejar Zaidi Ahmad adalah pegawai penerangan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang dilaporkan cuba membuat provokasi ketika Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP), Mohamed Hafiz Nordin, menyampaikan ucapan.
Akhbar Roketkini terus membuat tuduhan dengan tajuk kumpulan pro PAS-UMNO bagi membuat persepsi buruk kepada PAS dengan mengungkit Mohamed Hafiz Nordin adalah bekas pimpinan PAS cawangan sedangkan dia lama tidak bergiat dengan PAS. Malaysiakini seperti biasa juga membuat persepsi yang sama. PAS di lanyak atas isu ini.  
Dua orang ini adalah mereka yang menjadi talibarut DAP untuk menyerang PAS dalam Roketkini dan facebook. Mereka ingat dengan bayaran yang mahal boleh menebus dosa-dosa mereka di akhirat nanti.

Yang Bodoh

Macai dan penyokong PAKATAN HARAPAN menjadi bodoh dalam isu ini terus menyerang PAS dalam media sosial. Mereka sebenarnya secara tidak langsung menjadi tongkat UMNO dan Barisan Nasional. Mereka kata ingin jatuhkan BN tapi bodoh MENJADI TONGKAT BN.

Ini antara macai bodoh PAKATAN HARAPAN yang membantu memberi tongkat kepada UMNO yang sempat lebai kenal.

1. Mukhlis Eddie
2. Ada Ada Aje
3. Roslan Bin Ahmad
4. Hussin
5. Adili Isme
6. شربان سربيني‎
7. Faizul Izani
8. Awang
9 . Ray Hunter   (ini DAP bayar)
10. Awang Al Kenit
11.Halim Md Noh
12.Wan Mohd Aman
13. Muhammad Radzi Ismail
14. Ija Deeja 
15. Osman Ahmad
16. Zailan Ismail
17.Dima Ahmy
18. Hadi Anakwang
19. Othman Don
20. Ustaz Sepatu Al Gombaki
21. Amin Cilik

Entah-entah ada dikalangan nama di atas adalah spy UMNO yang memang nak kucar kacirkan pembangkang bagi menyelamatkan UMNO.

PAS sudah berpuluh tahun berlawan dengan UMNO dan UMNOlah satu-satunya lawan PAS yang sukar untuk ditumbangkan antara faktornya kerana ada orang bodoh menjadi tongkat kepada UMNO. 
Dulu orang kampung bodoh kerana mengganggap lawan UMNO lawan kerajaan maka api, air, jalanraya akan hilang kalau UMNO tumbang. Kalau UMNO mati, matilah Melayu. Jangan hairan PAS tak boleh masuk kampung dan felda.
Semasa era reformasi zaman Anwar Ibrahim dizalim, UMNO terselamat kerana Mahathir buat persempanan semula kawasan pilihanraya untuk dapat bantuan masyarakat Cina. Kawasan Melayu dipecah dan negeri-negeri Melayu seperti Terengganu, Kelantan dan Kedah tiada pertambahan kerusi. Orang Cina jadi tongkat UMNO. BN terselamat dengan strategi Mahathir ini.
Zaman era Pakatan Rakyat rakyat, Cina ada kesedaran politik. Cina bangkit dalam siri-siri himpunan bersih 2 dan 3. Tapi UMNO terselamat lagi apabila NGO Melayu, pegawai kerajaan dan golongan muda menyokong UMNO atas beberapa faktor. Mereka ini menjadi tongkat UMNO. Tapi sokongan mereka tidaklah kuat kerana itu 5 negeri tumbang kepada Pakatan Rakyat (PR). 
PRU-14, parti-parti kecil kini menyertai Gagasan Sejahtera (GS) blok ketiga tajaan PAS. NGO-NGO yang sebelum ini menyokong UMNO, terutama NGO Melayu dan Islam akan turut serta dalam GS. Malah individu yang 'boring' dengan UMNO termasuk pensyarah-pensyaraj universiti, kakitangan kerajaan akan menyertai GS.  
UMNO hilang tongkatnya. PAS yang melalui pendekatan mesra (BPMS) mendekati ahli-ahli UMNO untuk tujuan mendapat sokongan serta mengurangkan tentangan bagi menangani hati pengundi UMNO mendapat reaksi yang positif daripada ahli-ahli umno yang tidak tahan dengan keadaan negara yang yang kucar kacir di bawah Najib.

PAS Tidak akan menyertai PAKATAN HARAPAN dan berharap PAKATAN HARAPAN tidak mengacau kerusi-kerusi PAS yang pernah ditandingi pada PRU-13 sebelum ini.

Jika PAKATAN HARAPAN menyerang UMNO dan PAS menyerang UMNO dengan bantuan parti-parti kecil, bersama 130 lebih NGO-NGO dan orang-orang perseorangan sudah pasti UMNO boleh tumbang pada PRU-14 nanti.

Malangnya macai, penyokong PAKATAN HARAPAN bodoh untuk berfikir perkara ini dan menjadikan PAS sasaran serangan mereka bukan UMNO. Malah ada pimpinan PH juga turut sama menyerang PAS. INI DIKATAKAN TINDAKAN BODOH MENJADI TONGKAT UMNO. Kerana kebodohan mereka ini pembangkang sampai hari ini masih celaru dalam menuju ke Putrajaya sehingga ada yang menjadi resah dan bosan dengan PAKATAN HARAPAN.

Akhirnya UMNO bertepuk tangan kerana kebodohan sesetengah penyokong PAKATAN HARAPAN. UMNO sebelum ini hampir tengelam,. tapi malangnya ada macai PAKATAN HARAPAN membantu menjadi juru selamat kepada UMNO untuk terus berkuasa.

Jika Ahli PAS dan PAS Bertindak Balas

Macai dan penyokong PAKATAN HARAPAN yang menyerang PAS, mereka fikir mereka sahaja boleh menyerang PAS. Sedangkan mereka tidak sedar bahawa PAS dan ahli-ahli mampu menyerang balas dengan lebih dasyat lagi yang akan membuatkan PAKATAN HARAPAN akan terkubur.

Semasa PAS berlawan dengan UMNO sesetengah dikalangan mereka adalah UMNO. Lahir daripada sulbi UMNO. Mereka itu dulunya membesar dengan DEDAK UMNO. Tapi bila datang kesedaran PAS pula dikatakan dan berkawan dengan UMNO. Itu manusia yang tidak kenal asal-usul.
Walaupun PAS parti yang miskin (hanya ada RM90 juta mengikut kiraan macai bodoh) tidak dinafikan PAS mempunyai kekuatan dalam banyak aspek strategi, maklumat dan IT. Jika kekuatan ini digunakan untuk menyerang balas PAKATAN HARAPAN.

Jika ahli-ahli PAS membongkar penyelewengan PAKATAN HARAPAN dan pimpinan mereka, agaknya, anda fikir mampu mereka bertahan??
Cuba anda lihat bagaimana Dr. Kamarul Azman membongkar penyelewengan DAP. Dia seorang habis satu lori pimpinan AMANAH (PAN) menjawab (pasal makan dedak DAP dia kena tunjuk taat) itu pun semuanya kena bodoh oleh Dr. Kamarul Azman. Anda boleh lihat berapa orang pimpinan DAP mengulas isu ini?

Bayangkan ada ramai lagi ahli PAS yang 'hidden" yang mampu membuatkan PAKATAN HARAPAN kencing dalam seluar apabila penyelewengan mereka didedahkan.

Oleh itu fokus kepada UMNO senjata anda!!  

JADI JANGAN BODOH BERI TONGKAT KEPADA UMNO!!!
Sama-sama kita jatuhkan BN dan Najib!
Jangan kamu jadi badut yang ditepuk sorak oleh UMNO

Lebai Hassan Omar 
http://hajihassanomar.blogspot.com

8 comments:

  1. Apa punya bodohlah lebai Hasan Omar ni!!!

    Dia dulu belajar di mana???

    Jangan cakap dia belajar di Universiti!!!

    Hujah pensyarah UUM yang entah apa2 tu dia kata selori orang kena jawab???

    Jawapan pun syok sendiri banyak cerita pulak dia ni.

    Aku nak masuk blog dia macam ni biar kita sama2 tengok langit tu tinggi ke rendah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Haji Lebai merapu!!!
      Hang cakap depan walaun, pasti mereka takbir kat hang!
      Tapi bila terbuka macam ni, hang kena kutuk laa kerana kemerapuan Tuan Haji Lebai sendiri!!

      Delete
  2. lebai hassan omaq.....jenih syok sendiri...wala' tak bertempat nak backup tak ikut suasana....lebai malang hasan omaq.....cian dia...

    ReplyDelete
  3. Baru 10 minit tadi saya hantar komen dalam blognya, selalunya malas nak buka blog dia ni. Berikut saya titipkan komen dua perenggan yang telah saya hantar itu:

    Sudah sudahlah tu memberikan komentar bodoh sebegini. Semenjak kematian TGNA, memang tidak dapat disangkalkan lagi PAS begitu lunak dengan UMNO. PAS rela bekerjasama dan bergandingan mesra dengan UMNO yang bersekutu dengan MCA, GERAKAN, MIC dan lain-lain parti komponen BN dari Sabah dan Sarawak. PAS rela berseteru berdendam kesumat dengan DAP, PKR serta Amanah dan Bersatu. Adapun sokongan yang diraih oleh PAS sebelum ini adalah dengan daya usaha pemimpin-pemimpin progresif didalam PAS ketika itu, kini mereka dibuang setandan oleh PAS. Tanpa usaha mereka ini, sudah pasti PAS hanya bertatus seperti di era 1970an sahaja.

    Lagi satu, mereka yang menampar saudara Zaidi itu, walaupun dikatakan dari satu NGO tetapi mereka didakwa sebagai pro PAS dan pro UMNO, jadi dimanakah tidak tepatnya dakwaan tersebut? Yang jelas membenci DAP adalah UMNO dan PAS. Sila gunakan akal dengan waras dan janganlah cuba mencari helah bangang untuk menafikan hakikat itu.

    ReplyDelete
  4. Hanya satu perkataan untuk saya komen artikel ini.. MENGARUT! Tq - Ancient Mariner.

    ReplyDelete
  5. Artikel yg kelaut. Aritu lebai duk cute lain la ni dah cite lain pulak. Lebai ni duk sebelah mana yg sebenarnya. Nak kat pas ehm bila baca yg lepas2 mcm ya tp bila hak yg ni halus jarumnya. Umno kot...

    ReplyDelete
  6. Lebai Hassan ni nak guna reverse psychology dan kini cuba berlakun seolah pimpinan geng ostad dan NGO dan Hafiz Nordin tu tak ada langsung hubungan dengan PAS. Orang menipu samada boleh lupa atau terus tipu nak tutup tipu yang tindih bertindih. Ini semua berlakun tahap gaban menipu siang hari bagi keliru dan celaru masyarakat bangsa Cina dan Melayu supaya berprasangka di antara mereka. Jadi isu bangsa dan agama dimainkan dan disensasikan dengan harapan isu-isu demikian boleh menguntungkan PAS dan UMNO. Sebenarnya PAS UMNO dah sedar strateginya tak menjadi dan backfire. Maka lahirlah orang macam Lebai Hassan untuk damage control. PAS pula berlakun, kalau yang buat onar tu NGO, dijawabnya tiada hubungan dengan parti PAS dan kalau ada ahli dan pimpinan PAS punya kerja, itu bukan dasar parti dan itu pendapat peribadi.
    Taktik lapuklah lebai.....

    ReplyDelete