Monday, May 29, 2017

Sekali gitu, sekali gini........kali ini rapuan apa pulak ni?

Sebahagian pemimpin utama peluk UMNO
Segelintir lagi kononnya meluat dengan UMNO
Kalau bab dedak ada sape-sape meluat?

Jadi kalau gitu kata TITM, Toksahlah PAS dok menipu pengundi mereka dengan selagat dan perkataan mereka yang separuh tolol tu!

BN tak mampu bertahan lepas PRU14
ATIRAH HASLI - 29 MEI 2017
Tuan Ibrahim Tuan Man

SHAH ALAM – Pas menjangkakan BN tidak akan mampu bertahan selepas PRU14 akan datang.

Ini kerana menurut Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, rakyat kini tidak termakan lagi dengan teknik alih perhatian yang cuba dimainkan oleh kerajaan.

“Dalam keadaan seperti ini, teknik mengalihkan pandangan rakyat daripada isu-isu yang sedang melanda rakyat kepada isu-isu remeh-temeh dan sensasi sedang dilakukan giat.

“Dengan teknik ini, BN berharap rakyat dapat melupakan isu seperti 1MDB dan kenaikan kos sara hidup dan memberi tumpuan kepada program-program seperti TN50, drama-drama politik yang tidak henti seperti insiden tampar dan juga tangkapan-tangkapan berprofil tinggi para penjawat awam seperti seorang bekas polis pegawai tinggi yang dituduh menerima komisen RM1 juta tapi akhirnya dibebaskan.

“BN akan mencuba apa sahaja, tapi realitinya, perubahan politik ini tidak dapat dielakkan lagi, hanya masa sahaja belum diketahui,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurutnya lagi, kemelut yang berlaku dalam negara kini memerlukan satu perubahan atau anjakan politik yang serius.

“Kebangkitan golongan muda dan desakan ke arah perubahan total semakin hari semakin kuat.

“Kegawatan ekonomi, yang sebahagiannya besarnya berpunca dari salah urus khazanah negara telah sampai kepada kemuncaknya bila semua penyelewengan yang selama ini ditutup, kini terbuka satu demi satu,” katanya lagi.

4 comments:

  1. Pandai nak cakap 1mdb, pandai nak cakap kesusahan rakyat si lebai ni. Masa cadang tolak bajet, masa bincang 1mdb depa bekecuali... Ni apa ni? Ingat rakyat bodoh ke.. Ingat rakyat tak tau ke pekembangan ini semua.. Lebai ni pun nak main wayang pulak.. Cakap dalam dewan lain, pendirian dalam dewan lain.. Lebai ni elok tengok ke belakang dulu sebelum buat statement merapu ni.. TQ, Ancient Mariner.

    ReplyDelete
  2. TITM DAH PONING. PENDIRIAN DIA MEMANG TAKNAK KAT UMNO TAPI AURE LEPAS NO STATEMEN DIA KENA CANTAS DENGAN PEMIMOIN YG LAIN. LEPAS TU TITM PUN AKAN OUSING BALIK AYAT DIA. HASIM MUSIDUL NANTI KOMEN APANPULAK. TGHH DUK DIAM2 AJE BAGI ORG2 DIA DUK CAKAP. IDERIS AETIUASAHA KETU TERANGAN AKAN KOMEN LAIN KE LEPAS NI. YG SEONOK NIK ABDUH DUK KAT PALIMEN PROTES SECARA DIAM N BEKECUALI SAMBIL DUDUK AJE. SELAMAT DIRI AJELAH. SAPA YANG MUNAFIK SEBENARNYA.

    ReplyDelete
  3. Rakyat memilih dan mengundi wakil-wakil ini untuk bersuara, untuk menyampaikan hasrat dan isi hati rakyat ke arah kesejahteraan rakyat. Rakyat memilih mereka ini untuk kehadapan menjadi wakil rakyat. Bukan untuk duduk berdiam diri dan jadi pasu bunga di dewan parlimen...

    ReplyDelete
  4. Quote:"Menurutnya lagi, kemelut yang berlaku dalam negara kini memerlukan satu perubahan atau anjakan politik yang serius."

    Yang teman perhatikan, memang betul pun kata-kata TITM itu. Tapi yang perubahan serius ialah halatuju politik Pas bawaan mr presideng Al-Marangi, dan ini dikuti dan disokong oleh juak-juak lebai dia.... terkebelakang 40 tahun!!!

    ReplyDelete