Tuesday, February 13, 2018

Bila dia cakap baru orang tahu dia tak berapa cerdik !!!!

Peguam PAS - Dulu

Contoh klasik bila dia cakap baru orang tahu dia tak berapa cerdik !!!!

1. Bila balik dari ofis tadi, isteri saya rujuk kenyataan seorang AJK parti suci yang juga merangkap MP dari Kelantan yang hentam beberapa orang pemimpin dalam facebook beliau.

2. Mamat ni memang semua tahu , dalam Parlimen, kewujudannya spt x wujud .Tapi dlm Fb , dia agak rajin berceloteh.

3. Bila dia juga ber"suara" ke atas MO1 selain hentam Tun M, Yb Gelang Patah dan Yb Salor, bagi saya sorang lah, ianya tak lebih dari nak "berlakon "kononnya aku bantai juga MO1. Orang putih kata tu sugar-coated ( bersalut gula ) lah. Alahai selalu sgt, saya dok perhati,peminpin parti suci ni ingat orang lain tak cerdik.

4. Bila dia kata " sedarkah MO1 yang Kelantan wujud dulu sebelum Malaysia?", bagi saya, itu mcm hujah makan tuan balik je. Sedarkah simamat ni yang kesemua pemimpin yang dia rujuk tu semuanya dah lama wujud sebelum dia wujud.

5. Simamat ni kata Tun M ibarat orang yang takut dengan hantu, lalu pandu laju sambil lihat cermin belakang..tapi ,dia kata ,Tun x sedar parti suci dah jauh kat depan.

6. Terima kasihlah hujah lagu tu semacam mengakui yang parti suci ni macam hantu atau jembalang lah. Saya rasa bukan sahaja Tun, orang lain yang normal pun, sekiranya takut dengan hantu, akan pandang cermin lihat ke belakang. Yalah, mana ada orang sangka ada hantu yang lagi teruk. Patutnya hantu khususnya yang lembap dan dah tua bangka tu selalu ada kat belakang. Tiba- tiba tak sangka ada jiga hantu yang duduk kat depan. Yang Tun mungkin tak sedar, ini hantu suci Tun- ia adalah pengecualian dari keadan yang normal ( exception to general rule ) Tun.

7. Samalah macam cerita 3 orang beradu kekuatan siapa yang lebih tahan tinggal lama dalam bangsal kambing- yang semua tahu berbau busuk. Orang No 1 tahan 5 minit je. Yang No.2 tahan lama sikit -10 minit. Yang No 3, semua orang tak sangka. Nampak mcm suci dan bersih. Rupa-rupanya lepas 5 minit je, kambing yang keluar dulu. Lah kambing pun tak tahan dengan bau busuk dia - epic dan lejen!!!

8. Bila simamat ni hentam Yb Gelang Patah dalam soal isu pelantikan Yb Gua Musang sbg PM dulu, saya rasa, tindakan dia yang mungkin nak sokong Presiden dia, tapi dia x sedar tu mcm sokong bawa rebah!

9. Bila dia sendiri akui yang memang ada hasrat Presiden dia nak lantik YB Gua Musang yang dari parti sarkas - luar dari orbit PR dan musuh PR pulak tu semata- mata untuk elak DSAI jadi calon PM, nampak sgt mamat ni tak tahu orang kata " the basic rules of engagement" bila kita berpakat. Tak payah Yb Gelang Patah lah, mana-mana orang yang siuman pun x boleh nak terima idea gila nak lantik orang dari parti yang lawan kita utk jadi PM mewakili kita. Tu , orang kata 101 dlm sains politik Yb.

10. Yang YB Salor tu saya tak ulas lah di sini..dah panjang sgt . Cukuplah dulu.

2 comments:

  1. Nik abduh, dr zuhdi, amar aziz dan lebai melebai...uou all are parasites in the muslim malaysia. True muslims tak berperangai bodoh macam anda....hamba ringgit malaysia

    ReplyDelete
  2. Minta maaflah yb haniffa. Dia bukan faham pun apa yg yb tulis

    ReplyDelete