Saturday, February 24, 2018

Sudah tiba saatnya Abdul Hadi berhenti bercakap perkara di luar jangkauan

'Hasrat Pas tawan lima negeri mustahil'
WARTAWAN SINAR HARIAN -  23 FEBRUARI 2018
Md Shukri Shuib

SHAH ALAM - Hasrat Pas menawan lima negeri pada PRU14 secara sendirian dilihat agak mustahil.

Penganalisis politik, Md Shukri Shuib berkata, parti Islam itu disarankan terus menumpukan perhatian untuk kekal memerintah Kelantan, berbanding membayangkan matlamat merampas kembali Terengganu, dan sasaran terbaru Perlis, selain Selangor dan Kedah.

"Lebih baik Pas berusaha pertahankan Kelantan daripada ancaman BN. Kita khuatir sekiranya Presiden Pas sibuk nak tawan lima negeri itu, kemungkinan Kelantan sendiri pun akan terjejas," katanya.

Kelmarin, media milik parti Islam itu menyiarkan, Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika berucap sempena majlis pelancaran markas Dun Bukit Payong di Marang, Terengganu, berkata, Pas berusaha mempertahankan Kelantan, berusaha untuk menang lagi di Terengganu, menang di Kedah, Perlis dan Selangor.

Md Shukri berkata, sudah tiba saatnya Abdul Hadi berhenti bercakap perkara di luar jangkauan.

"Walaupun Perlis kecil tapi BN cukup kuat, begitu juga di Kedah sendiri. Rasanya sudah cukuplah untuk Abdul Hadi keluarkan kenyataan sebegitu, perkara-perkara yang boleh dianggap sebagai tidak realistik, di luar jangkauan, takut nanti akan menjadi kecewa," katanya.

2 comments:

  1. Tidak mustahil PAS akan dapat menang besar dan memerintah Malaysia, 'jika dan hanya jika' semasa penamaan calon untuk PRU14 nanti, borang pencalonan dari UMNO/BN dan juga PH ditolak atau dibatalkan oleh petugas SPR di setiap kerusi yang PAS tandingi. Hatta di Bukit Bintang itu pun PAS boleh menang dengan mudah dan bergaya. Aku tolong khabarkan kerana Hadi terlupa untuk menyatakan perkara ini dalam khayalan dongengnya, kah kah kah...

    ReplyDelete
  2. Ulamak merapu peringkat dunia. Inilah PAS..TOLOLon Toyyiban

    ReplyDelete