Wednesday, December 20, 2017

ADUN Manir diasak BN bercakap tanpa fakta di DUN Terengganu - video inside

Sebenarnya Adun Manir tu terkanjal bila Adun BN bantah ucapan dia dan mengasak dia dengan bertalu-talu... cer tengok balik video tu.

kkanjal bakpe pulok....?

Haji Hadi dah bagi arahan kepada Adun PAS supaya jangan serang BN, dan Razif sudah bagi arahan kepada Adun BN supaya jangan serang PAS.

Sebab itu Adun Manir cuba berlakun dan cuba menampakkan kononnya dia sudah hentam kerajaan BN, dengan harapan Adun-Adun BN semua faham itu hanya lakunan, untuk menutup mulut penyokong di bawah yang duk persoalkan PAS nak kerjasama dengan UMNO.... Sebab itu Adun Manir hanya tembak secara umum sahaja tanpa menyediakan fakta dan data.....

Cer tengok muka dia bila Adun BN desak dia kemukakan fakta dan bukti.... kkejut beruk, bohh..! Macam beruk tengah panjat nyor, tiba-tiba jerembung ngan bewok atas batang pokok.... kkanjal sampai terangkat punggung, bohh.

Skrip tak menjadi, akhirnya dapat malu besar... Video itu mula disebarkan oleh orang PAS sendiri, kononnya untuk menunjukkan kepada orang kampung bahawa cakap-cakap yang kata PAS berbaik dengan UMNO itu hanya fitnah..... Orang PAS tak sangka video itu akan ditonton di seluruh Malaysia dan semua orang boleh nampak tahap kecerdikan wakil rakyat PAS tu sendiri setara mana.... golok bong makan tuan, bohhh...!

Satu hal lagi, Adun Manir tu anak arwah Harun Taib.... Ramai orang tranung tahu Haji Hadi dan Harun Taib tak pernah bbaik sejak dulu lagi.... Diceritakan, masa Harun Taib jadi Pesuruhjaya PAS Terengganu dan Haji Hadi memangku jawatan Presiden PAS, Harun Taib pernah sound Haji Hadi : "Mu ccara hal pusat sudah lah... doksoh ccara lah hal negeri..! PAS negeri, aku boss...!"

Perangai Haji Hadi pulak, kalau dia tak brahi ke ayah, sampai ke anak pun dia tak brahi.... Contohnya dia tak brahi ke Nik Aziz, sampai sekarang pun dia tak brahi ke Nik Abduh, walaupun Nik Abduh dah habis usaha dah nak bodek Haji Hadi, dan Nik Abduh dah tunjukkan dengan jelas bahawa dia sangat jauh beza fikrah dengan ayah dia, tapi Haji Hadi tetap tak percaya.

Tapi tak tahu lah hal ini ada kaitan atau tidak dengan tragedi 'fakta dalam Qur'an' yang berlaku dalam Dun Terengganu kemaren.... Kalau-kalau tindakan Adun Manir itu sebab sengaja nak langgar arahan Hadi, musuh arwah ayah dia, wallahu'alam. - via WhatsApp

2 comments:

  1. Jangang maing ngang orghang ganu. Bila oghang ganu dengdang, dah mati pung dia oghang dendang jugok. Dong play play.

    ReplyDelete
  2. Adun manir ni teruk. Ilmunya mgkn 10% drp ilmu bapaknya Harun Taib. Mcm nik bedoh lah. Tk tau adun ni ngaji dimana? Bapak nya dulu takut umno nk debat. Haha

    ReplyDelete