Friday, December 1, 2017

‘Kubu Umno di Tebrau mulai pecah’: Betul ke ni, jangan gempaq jer lebih!

‘Kubu Umno mulai pecah’ di Tebrau
AMNI JAGAT  -  November 30, 2017 7:30 pm
Datuk Seri Mohamad Azmin Ali ( kanan) mengatakan sesuatu berkenaan dengan gerak kerja mendekati masyarakat kepada pimpinan AMANAH

Selain Felda, kubu Umno dan Barisan Nasional (BN) adalah di kawasan Program Perumahan Rakyat (PPR) yang selama ini menjadi kubu Umno-BN telah mulai pecah di Negeri Johor.

Menurut Pengerusi Pusat Peduli Rakyat N41, Puteri Wangsa Suhaizan Kaiat berkata, dalam program Jelajah Keadilan Peduli Rakyat yang diadakan di PPR Desa Mutiara, Tebrau menampilkan Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamad Azmin Ali selaku undangan khas mendapat sambutan yang luar biasa.

Menurut Suhaizan yang merupakan Naib Pengerusi Parti Amanah Negara (AMANAH) Negeri Johor itu lagi, kehadiran luar jangka itu telah membuatkan Umno bersama sekutunya menjadi resah.

“Kehadiran cukup memberangsangkan di mana selama ini kita ketahui PPR adalah tempat yang menjadi kubu Umno sudah mulai pecah mengikut gambaran hadirin yang hadir.

“Selain itu, tindakan yang dikenakan ke atas penganjur program Jelajah Keadilan Peduli Rakyat memuncak sehingga kehadiran Menteri Besar Selangor dihalang dari memasuki kawasan PPR Desa Mutiara oleh pihak Umno Cawangan di situ.

“Ia menandakan ketakutan mulai menjelma dalam Umno sehingga tindakan yang tidak bertamadun sebegitu diambil ke atas program yang meraikan masyarakat setempat di kawasan PPR Desa Mutiara, Tebrau” ujar Suhaizan Kaiat.

Dalam pada masa yang sama, Suhaizan menyatakan rasa kesal dengan tindakan menghalang program jelajah tersebut kerana para hadirin yang hadir terpaksa berjalan kaki kira-kira sejauh satu kilometer untuk menghadirkan diri ke tapak program berkenaan.

“Tindakan Umno itu dilihat seperti tidak berperi kemanusiaan apabila mereka sanggup membiarkan penduduk di PPR yang mahu menghadirkan diri ke ceramah itu terpaksa berjalan kaki keluar dari kawasan PPR Desa Mutiara sejauh kira-kira satu kilometer dari kediaman mereka.

“Ternyata ketakutan yang memuncak ini mulai dirasai oleh pihak Umno bukan setakat halangan menjalankan program di kawasan PPR itu sahaja malah bendera parti Pakatan Harapan terutamanya Parti Keadilan Rakyat (PKR) turut diturunkan dan dirampas.

Program itu turut dihadiri oleh Presiden ANAK Peneroka, Mazlan Aliman dan pimpinan-pimpinan dari parti-parti dalam Pakatan Harapan.
Orang ramai yang hadir dan kebanyakkannya adalah penduduk PPR Bukit Mutiara.

* Bukan apa, pada aku jiwa Orang Melayu ni bukan boleh pakai sangat, ternampak dedak silau biji mata!

No comments:

Post a Comment