Monday, April 10, 2017

Agamawan upahan yang bergaya seperti pejuang agama

AGAMAWAN UPAHAN UMNO YANG BERGAYA SEPERTI PEJUANG AGAMA

Umno sudah sangat tersepit. Dalam keadaan ini, Umno akan pergunakan agama dan agamawan sebagai senjata paling berkesan utk menang p/raya. Umno akan bakar sentimen agama dlm kalangan orang Islam. Kemas dan Jasa akan masuk kampung dan beritahu, Islam sedang dalam bahaya dan mesti diselamatkan.

2. Umno akan kambinghitamkan parti politik spt DAP dan individu tertentu (contohnya Siti Kasim) dan rakan-rakannya. Mereka akan dilabel liberalis, anti Islam, anti dakwah, anti pendakwah, agen kafir utk menaikkan sentimen pertahankan agama yg kononnya sedang terancam.

3. Orang Melayu yg malas berfikir, berfikiran singkat, taksub, sensitif melulu, menyokong membabi buta, mengambil agama secara sentimen, bersemangat agama tanpa ilmu akan percaya dakwaan Umno. Mereka pun bersingsing lengan, demi pertahankan Islam, kita mesti bersama Umno. Ketika itu, 1MDB dan segala datuk nenek penyelewengan Umno sudah diketepikan.

4. Bagi mereka, sesiapa saja yg lawan Umno dikira lawan Islam, tak sokong Umno dikira anti dakwah. Ketika ini, agamawan pun digunakan utk bersyarah ke hulu dan ke hilir atas nama pertahankan agama dan dakwah. Agamawan kelabu asap ini pun bercakap dgn nada Umno, w/pun secara lahirnya mereka tidak berkempen secara langsung utk Umno.

5. Agamawan kelabu asap ini bercanang ke sana sini, Islam sedang terancam oleh parti kafir dan golongan liberalis yg menjadi musuh Islam. Golongan ini jika dibiarkan akan memusnahkan Islam dan mereka mesti ditentang. Dakwaan agamawan kelabu asap ini biasanya mudah ditelan oleh orang Melayu yg beragama secara sentimen. Akhirnya, Najib dilambung-lambung lagi kerana menang p/raya dgn cara jual agama dan bodohkan agamawan.

6. Pada masa yg sama, agamawan dlm Pas yg termakan dedak akan turut berperanan menimbulkan kebencian umum kpd DAP dan individu tadi, juga atas sentimen agama. Bagi agamawan separuh masak Pas ini, orang-orang yg mengajak kpd kebebasan, keadilan, beramal dgn agama secara bijak, akan dilabel liberalis dan anti Islam. Nada mereka sama dgn nada Umno. Mereka membantu Umno utk menjual dan memperalatkan agama. Agamawan Pas ini akan bersuara dgn suara Umno walau pun berbaju hijau dan berserban.

7. Hakikatnya DAP dan individu tersebut bukan anti Islam, anti dakwah atau agen kafir. Mereka mengajak rakyat utk lawan penyeleweng, tuntut hak, pertahan kedaulatan negara dan undang-undang. Namun begitu, oleh kerana agamawan tajaan Umno ini jahil bahasa undang-undang, bahasa hak asasi, akhirnya mereka diperangkap oleh Umno utk menjadi burung kakak tua Umno.

8. Agamawan upahan Umno ini akan bergaya seperti pejuang agama. Lidah mereka manis tetapi mereka berhati ular sawa yg mencari mangsa dan membelitnya dgn serban agama utk survival Umno. W/pun mereka mengaku pejuang agama, melaung dasar lslam ke sana sini, hakikatnya mereka sedang dan akan melelong agama bersama Umno di nat pilihanraya sambil mulut mereka bersumbat dedak.

USTAZ ZOLKHARNAIN ABIDIN
Bekas Adun Santan, Perlis

No comments:

Post a Comment