Wednesday, March 21, 2018

PAS atau DAP yang mulakan permusuhan?

* Pada aku sekarang ni. PAS dan UMNO sama saja.
Kalau pemimpin UMNO pantang ditegur, apa kurangnya dengan pemimpin PAS?

UMNO mendekati PAS kerana terdesak dan PAS pula rela jadi pengikut UMNO kerana apa? 

Ada orang kata kerana 'dedak'. Soal 'dedak' ni sehingga ini masih tidak jelas, tanpa fakta yang nyata. Hanya kerana mereka berkelakuan pelik dan beralasan kluk-klek maka timbulnya syak wasangka dan tuduhan

Namun pada aku PAS juga terdesak kerana mereka tahu pengaruh mereka telah banyak terhakis setelah apa yang mereka gelarkan gerombolan 'jebon' disisihkan dan mereka ini  lari atau dibuang.

Sumpah seranah dan gelaran jelik kepada yang tidak setuju dengan mereka dah menjadi mainan di bibir mereka. Tak tahu kenapa?

Mungkin kerana gelisah, keluh kesah dan marah kot?

Itulah sebabnya pemimpin mereka merapu dan meraban bila membuka mulut. Banyak auta dari fakta. Mereka cuba meyakinkan ahli dan wala'un supaya mengiyakan apa yang pemimpin mereka putuskan dengan justifikasi mereka sendiri. Semua ahli mesti wala' kepada pemimpin. Itulah doktrin yang ampuh untuk mengawal ahli mereka

Pas berbeza dengan Umno
ROSLINDA HASHIM  -  21 MAC 2018
Dr Ahmad Fakhruddin Syeikh Fakhrurazi

ALOR SETAR - “Pastinya Pas berbeza daripada Umno,” tegas Pesuruhjaya Pas Kedah, Dr Ahmad Fakhruddin Syeikh Fakhrurazi, membidas kenyataan Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar yang mendakwa pendekatan Pas dan Umno adalah sama.

Katanya, Pas mengetengahkan pendekatan Budaya Politik Matang Sejahtera (BPMS), konsep kesejahteraan dalam politik dengan menjadikan Islam sebagai teras politik bernegara.

“Adalah tidak adil apabila sesetengah pihak menyalahkan Pas yang tidak sehaluan dengan Pakatan Harapan (Harapan), dianggotai DAP, PKR, Amanah dan Bersatu atau BN, kerana prinsip yang diperjuangkan Pas dengan parti berkenaan adalah berbeza,” katanya.

Menurutnya, DAP sendiri memperlihatkan permusuhan yang ketara terhadap Pas, sedangkan bukan semua keturunan Tionghoa adalah ahli DAP.

“Masih ramai kalangan mereka bersama Pas, bawah Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) atau parti yang mewakili Gagasan Sejahtera,” katanya kepada Sinar Harian.

Ahmad Fakhruddin berkata, pada PRU14, Pas tetap bertanding di kerusi majoriti Melayu menentang BN mahupun Harapan selain menerokai kerusi campuran sekurangnya 40 peratus Melayu bersama Gagasan Sejahtera.

“Pendirian ini sebenarnya membuktikan Pas amat berbeza daripada Umno. Diharap tohmahan negatif yang dimainkan oleh pemimpin Harapan terhadap Pas dapat dihentikan kerana ia sekadar andaian,” katanya.

Kelmarin, Mahfuz mendakwa Pas dan Umno kini menggunakan sentimen DAP bagi menakutkan orang Melayu yang menyokong Harapan, selain memangsakan DAP dengan menyatakan PKR, Bersatu dan Amanah sebagai pencacai.

5 comments:

  1. Politik matang sejahtera dgn umno. Dgn amanah maki hamun. Semua binatang di hutan terkejut chief lebai seru nama. Sebenarnya Politik natang tah mende.

    ReplyDelete
  2. Dengan musuh puji melambong tapi dengan ahli-ahli yang mengeluarkan pandangan berbeza halau keluar parti. Lepas itu dimaki hamun dengan pelbagai jenis binatang. Bila ahli-ahli yang bertungkus lumus memenangkan parti dahulunya keluar dan tubuh parti lain marah, dituduh khianat tapi yang ambil duit musuh untuk menjatuhkan sesama sendiri diberi penghormatan. Inilah dinamakan 'matang' oleh pimpinan sekarang, rasuah dan menerima habuan sudah jadi amalan. Ahli-ahli disuruh menderma dan bersedekah kepada parti manakala pemimpin menayangkan kemewahan melampau-lampau.

    ReplyDelete
  3. Sejak dulu ramai org melayu tentang dan tolak umno. Skrg pas pun mrk tolak dan tentang. Sedarilah wahai pas....

    ReplyDelete
  4. Babi dihutan terkini cicak terputus ekornya, mekanisma lindung diri

    ReplyDelete
  5. Sebab itu kot babi hutan masuk masjid. Nak protes tok lebai tak guna nama dia sbg contoh.... ha ha ha hadi

    ReplyDelete