Tuesday, March 27, 2018

Apekah haghu pulak ni: Penceramah bebas dan skandal isteri orang?

* Macam isu Badrul Amin dulu ke ni?

Syamsul Debat nafi terbabit skandal isteri orang, dakwa media salah lapor
MALAYSIA DATELINE  -  March 26, 2018 4:52 pm
Penceramah bebas Syamsul Amri Ismail ,41, (gambar kanan) menafikan beliau disiasat polis atas dakwaan mempunyai skandal dengan isteri orang dan mendesak agar sebuah akhbar arus perdana memohon maaf terbuka kerana penyiaran berita yang dakwanya tidak tepat.

Beliau yang lebih dikenali sebagai ‘Syamsul Debat’ baharu sahaja pulang dari menunaikan umrah semalam dan dimaklumkan mengenai berita yang tersebar.

“Saya hari ini membuat penafian tentang tuduhan berdasarkan laporan yang dinyatakan di dalam sebuah akhbar.

“Saya juga sedang pertimbangkan akan mengambil tindakan undang-undang kepada akhbar terbabit yang telah mengeluarkan kenyataan yang ‘misleading’ seolah saya dituduh di mahkamah.

“Sedangkan perkara ini baru di peringkat siasatan. Saya bukannya  bersalah dan saya menafikan laporan akhbar berkenaan,” ujarnya dalam sidang media yang diadakan hari ini.

Semalam dilaporkan, Ketua Polis Negeri Sembilan Datuk Noor Azam Jamaluddin dipetik berkata, polis menerima laporan penceramah bebas popular negeri ini, Syamsul Amri Ismail atau lebih popular dipanggil Syamsul Debat disiasat atas dakwaan mempunyai skandal dan mengganggu isteri orang.

Pengadu membuat laporan polis di balai polis Johor Bahru baru-baru ini.

Bagaimanapun Syamsul menafikan tuduhan dibuat oleh pengadu dan beliau sendiri tidak tahu siapa yang membuat laporan berkenaan sebagaimana dilaporkan akhbar tersebut.

“Saya terpanggil untuk buat sidang media kerana ia sudah melibatkan ahli keluarga.

“Saya membuat penafian sebagaimana dilaporkan di dalam akhbar itu. Berdasarkan laporan akhbar itu yang meletakkan gambar saya dan menunjuk profil saya, etika tidak berapa kena.

“Saya pun tidak tahu sebab apa laporan polis itu dibuat. Saya pun tak tahu siapa sama ada lelaki atau perempuan (yang buat laporan).

“Saya boleh mengatakan jika tuduhan itu melibatkan isteri orang, saya nafikan tuduhan itu.

“Saya tidak tahu apa punca tuduhan ini dibuat. Kenapa saya?

“Apapun pertuduhan itu tidak jelas. Laporan akhbar itu seolah-olah saya sudah dipanggil dan disoal siasat.

2 comments:

  1. Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.

    ReplyDelete
  2. Mcm sama je kes ketua sprm. Dgr kata kes ketua sprm tu xda kes utk diketengahkn.

    Aku rasa mamat lps kecuali dia patuk parti dia. Mcm mb negeri 9. Senyap je

    ReplyDelete