Tuesday, March 27, 2018

Alahaailah Lobai, yerke ni?

MONDAY, MARCH 26, 2018
1MBD : Ini Sebab Lebai berkecuali

Seperti biasa, Lebai Rusila akan segera keluarkan kenyataan untuk menyokong Najib...Tidak hairan kenapa Lebai berbuat gitu.. Ini kerana Nik Abduh sendiri telah membuat pendedahan melalui rakaman audia, Hj Hadi ambil duit Umno....
Ada ubi, ada batas, orang beri, kita kebas! Untunglah dapat duit Umno, kata Hadi, ikut kata Nik Abduh dalam rakaman tersebut.

 Kata Lebai Rusila, PAS mengambil pendirian berkecuali dalam isu 1MDB.

Parti itu tidak bermaksud mempertahankan kejahatan, cuma tidak mahu menjatuhkan hukuman sebelum ia terbukti benar-benar melakukan kesalahan. ~ sumber

Kenyataan Lebai ini sebenarnya hanya menonjolkan dirinya seorang yang sangat culas dan hanya mahu menafikan kebenaran dalam menghadapi fakta-fakta yang sangat nyata tentang pergolakan 1MBD.

Sedangkan masyarakat diseluruh dunia hari ini hangat memperkatakan tentang penglibatan Najib dengan skandal dana 1MBD.

Tidak selayaknya seorang pemimpin sebuah parti politik yang kononnya mahu memperjuangkan Islam tetapi buta tentang skandal 1MBD yang sedang melanda negaranya sendiri.

Tidak faham apa maksud sebenar bila Lebai berkata "belum terbukti benar-benar melakukan kesalahan."

Adakah maksud Lebai, kena tunggu Najib diheret ke muka pengadilan, dibuktikan kesalahannya baru Lebai mahu ambil sikap tidak berkecuali?

Hoi Lebai, meh aku bagi tahu mu sat. Seseorang yang dihadapkan ke mahkamah oleh pendakwaraya, orang tersebut belum lagi dikatakan bersalah.

Pada peringkat ini, orang tersebut hanya dikenali sebagai OKT - Orang Yang Kena Tuduh.

Pendakwa raya kena kemukakan pembuktian dihadapan hakim dan hakim akan menilai dan menimbang dengan penghujahan balas pihak pembela sebelum membuat keputusan... OKT itu bersalah atau dibebaskan dari tuduhan.

Begitulah situasi kini yang sedang kita hadapi dalam isu skandal 1MBD. Semua pembuktian yang ada jelas menunjukan kearah Najib sebagai orang yang terlibat.

Walaupun begitu, Najib masih belum dikatakan bersalah kerana dia belum dihadapkan ke mahkamah. Dalam situasi sekarang ini, Najib adalah OKT.

Inilah masalah Lebai Rusila yang tak mahu faham-faham! Tidak ada siapa yang menghukum Najib bersalah. Mereka hanya tuduh, saya ulang lagi sekali,  hanya tuduh Najib bersalah. Atau dalam istilah perundangan Najib adalah OKT!

Adakah Lebai masih mahu berkecuali untuk menyatakan bahawa Najib adalah OKT dalam isu skandal dana 1MBD?

Tetapi Lebai Rusila boleh percaya dana yang masuk ke dalam akaun peribadi Najib itu adalah sumbangan dari anak raja Arab Saudi...

 Senang-senang Lebai Rusila saja kata dia percaya sebab Najib cakap macam itu. SPRM cakap macam itu... Adakah Lebai dah tengok buktinya??

Maka tidak timbul alasan Lebai untuk bersikap berkecuali atas alasan tidak mahu menjatuhkan hukuman sebelum ia terbukti benar-benar melakukan kesalahan.
Jika Lebai Rusila tidak bermaksud mempertahankan kejahatan, maka kenalah berta'awuun dengan berbagai pihak bukan hanya hantar wakil pergi jumpa Arulkanda, kena kelentong oleh pariah tu lalu kata berpuas hati...

Kenapa tidak cuba berusaha untuk dapatkan maklumat dari Yb Rafizi Ramli, atau Tony Puah dalam hal ini?

Walau pun tindakan undang-undang telah diambil terhadap beberapa bank dan individu yang mempunyai kaitan dengan 1MDB di Singapura dan Switzerland.

1) Pendakwaraya Switzerland merampas dana daripada tiga bank - Bank BSI, Coutts & Co dan Bank Falcon – berjumlah RM430 juta selepas terbabit mencuci wang yang dikaitkan dengan 1MDB.

2) Singapura penjarakan lima atau enam orang yang terlibat kecurian wang 1MDB

3) Singapura batal lesen dua bank antarabangsa terlibat dengan wang curi 1MDB.

Tetapi sehingga hari ini, belum ada pendakwaan berkaitan kes itu di Malaysia. 1MDB dan perdana menteri dilihat begitu kebal dalam isu ini kerana Polis dan Peguam Negara, Apandi Ali terus menafikan kebenaran dalam menghadapi fakta-fakta yang sangat nyata.

1) Peguam negara Gani Patail, yang mahu memulakan siasatan ke atas 1MDB telah dipecat manakala pegawai yang mahu menyiasat kes tersebut dijumpai 'mati di dalam tong drum'.

2) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) disiasat oleh polis dan beberapa pegawainya juga dipecat serta ditukar ke bahagian lain.

4) Timbalan perdana menteri, menteri dan menteri besar dan pegawai tinggi kerajaan yang mempersoal 1MDB, dipecat.

5) Laporan Ketua Audit Negara berhubung 1MDB juga diklasifikasikan sebagai rahsia

Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 9:31 pm 

4 comments:

  1. Kalau dah sampai peringatan dan penjelasan yang mana salah yang mana betul yang mana halal yang mana haram masih langgar jugak itu namanya FASIK lebai oooiiiii. Kah kah kah.

    ReplyDelete
  2. Teserlah kebaruaan lebai marang..
    Kahkahkah

    ReplyDelete
  3. Mat Jib pastinya sampai bila pun tak akan percayakan golongan lebai. Baru beliau tahu ketua lebai yg berpuluh tahun mengkapirkan jutaan ahli UMNU akhirnya boleh tunduk dan sujud kepada dedak, apalagi walaun-walaun beliau yg otak keldai..? Betullah kata Mat Jib Dedak is king, mengisi perut lebih utama dari baca kitab.

    ReplyDelete
  4. Lepas ni apa lg ulamak jadian lg palsu ni nak merapu.

    Masa zaman TGNA org2 bukan islam highly respect pd pas, tp la ni depa tengok pas mcm syaitan b'serban.

    Lebai ni kena jaga mulut. Dr muda sampai dah nak mampus, dia x bole kawal mulut.

    ReplyDelete