Monday, July 4, 2016

Bila orang sakit bercakap dalam sasau.......

PAS Sedia Kerjasama Dengan DAP Dengan Syarat Hidupkan Kembali Pakatan Rakyat
JULY 3, 2016 AIDCNEWS

AIDCNews – 03/7/16 – PAS sedia bekerjasama dengan DAP pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU 14) dengan syarat menghidupkan semula Pakatan Rakyat yang dianggotai tiga parti, DAP, PKR dan PAS tanpa PAN, kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Sallehen Mukhyi.

Sallehen yang juga ADUN Sabak berkata demikian khususnya merujuk kepada Negeri Selangor.

“Persefahaman yang membawa wujudnya Pakatan Rakyat itu boleh diwujudkan kembali. (Tapi) DAP kena hormati prinsip Islam yang kita bawa sebagaimana kita hormat prinsip demokrasi DAP bawa.

“DAP kena bersedialah sebab nanti DAP akan dilihat sebagai berasa kalah dan sebagainya. Kita nak bagitahu PAS tetap pertahankan prinsip. Kita banyak cara (jalan) ke Putrajaya tetapi kita tidak putus harapan dengan hanya semata-mata pilihan raya tak dapat Putrajaya,” ujarnya ketika ditemubual secara eksklusif Antarapos.

Menyentuh berkenaan kedudukan PAN, Sallehen berkata perkara itu bergantung kepada DAP dan PKR.

“Saya tak sebut tentang PAN sebab parti itu tidak wujud dalam konteks pentadbiran kerajaan negeri.

“PAN kita serahkan pada DAP dan PKR. Mungkin kalau DAP nak bagi kerusi pada dia sebab DAP dah buat kenyataan bahawa PAN hanya boleh tanding di kawasan majoriti bukan Islam, jadi DAPlah bagi kerusi pada PAN,” ujarnya lagi.

Sementara itu, Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata untuk mengelak pertandingan tiga penjuru pada PRU 14, Pakatan Harapan (PH) mesti menghormati PAS sebagai pembangkang.

“Formulanya cukup mudah, cukup jelas.. mana-mana kerusi PAS, PAS bertanding. Mana-mana kerusi PKR, PKR bertanding atau mungkin mereka nak bagi pada PAN, mana-mana kerusi DAP, DAP bertanding,” kata beliau

Zuhdi berkata selagi PH tidak menghormati ‘perkiraan’ tersebut, maka senario sebagaimana yang berlaku di Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar dan Sungai Besar akan berulang lagi

# sigila talak minta bekas laki ceraikan bini baru?

6 comments:

  1. PisPiggy politik munafik, Pru13 pun munafik 3 penjuru, jgn percaya dgn walaun2 ni

    ReplyDelete
  2. Tak faham Den, bila masanya yang DAP dan PKR nak bubarkan PH? Bukankah PAS yang bertempik macam orang gila mengatakan bahawa mereka adalah "kuat" bila duduk sorag2 dan bercakap pun sorang2? Maka kenapa masih ada lagi cerita2 tentang PAS dan PR? PR sudah mati! PAS sudah "kawen" dengan Ikatan dan terus jadi PASIK maka mana datangnya cerita tentang PR ni? Azmin? Azmin tu bukan Ketua pH maka usaha2nya itu hanya bersifat peribadi dan takde kena mengena dengan PH. Tak lama lagi Azmin pun akan mendapat juga "his comeuppance" iaitu dalam PRU akan datang. Ingat rakyat dah lupa "hubungan sulit kamu dengan PAS" yang telah mencemarkan PH?

    Adakah pemimpin2 PAS Selangor sudah sedar bahawa mereka kan tertonggeng dalam PRU akan datang dan segala jawatan dan kemewahan yang sedang menereka nikmati akan hilang? Kalau begitu, baguslah! Biarkan PAS kalah kerana PAS bukannya nak kepada kemenangan bahkan kalau PAS kalah, mereka akan mendapat "keredhaan" tapi keredhaan tu tak taulah sapa yang redha (Redha Allah? Don't think so! Redha Najib kot?)

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  3. Tok soh laye la geng2 gilo ni
    Puak2 pis ni tak Leh pakai lah mana

    ReplyDelete
  4. Dasar ok, tp pembawaan oleh mr presideng and the ostad geng yg menghancurkan prersepsi rakyat berfikiran terhadap PIS.

    Yang tk pandai berfikir tu dah digula-gulakn dgn kata-kata hikmat: Istiwomah hingga kemenangan!

    Bila nak menang ni? Tak nampak ssikit habuk pun!!!

    ReplyDelete
  5. PMIP parti tak guna, kalau dapat tendang parti PMIP kelaut Hindi. PMIP ni sebenarnya telah menjaja agama utk kepentingan diri.
    Kita masih ingat dengan nada sombong dan sinis Hadi Awang duroh buka parti sendiri kalau tak ikut style mereka.. Ni dah bukak pon. So peduli apa dengan PMIP ni.TAK NAK PAS..Pan Malaysian Islamic Party
    Dalam PIMP ni ada seluar dalam, ada siku dan lutut, ada bela jin, ada mulut busuk, ada sumpah seranah, ada porno german, ada scandal balak, ada velfire, ada banyak lagi yang tak elok dipamerkan sebagai Islam. Sekian , Ancient Mariner.

    ReplyDelete
  6. Ostad2 PIS ni kenapa,?? Dah meroyan ala Gila Talaq,. Tak ada sape yg hingin dgn parti PIS ( PAS ) ni. , Tergila gila nak hidup kan PR semula , dah tu bagi beberapa Syarat pulak memang Sah Gila Talaq,.sedangkan Parti2 dalam pakatan Harapan terdiri PKR, Dap n Amanah tidak langsong berfikir tentang PR yg telah berkubur,.yg lojiknya PH lah yg memberi Syarat kepada PIS kalau Ingin menyertai sebahagian PH,.Munkin juga Ostad2 PIS telah sedar akan musibah pencerianya kerana kehidupan PIS berkadaan simpang siur, nak berbaik dengan Umnobn konon sedangkan Umnobn hanya mengunakan PIS sebagi papan DAM saja bagi meraih sokongan Politik tidak lebih dari itu apa tah lagi nak menyerapkan sebahagian kompenan BN, sedangkan PIS ini diangap duri dalam daging khususnya Umno,.nak U-Turn n Rujuk kepada PR dah pun berkubur,.mengendeng pulak kepada PH,.hidung tak mancung pipi tersorong sorong,.kata PIS dah cukup kuat boleh bergerak secara solo, Banga diri konon ada keahlian berjuta juta, Punyai barisan Ostad2 n ularmak2 yg berkaki lebar bercakap merapu tak tentu hala tuju nya,.Harun Din tumpang semangkok merapu juga,.Hadi Awang dah terlebih merapu dan diperturunkan ilmunya kepada mat Bodoh yg juga sama2 merapu,.sama juga pemimpin PIS yg lain semuanya Sama ,. Jadi atas dasar apa sebenarnya hala tuju perjuangan PIS ni,.?? Nak perjuangakan ISLAM Akidah pemimpinnya telah terpesong dengan melangar syariat ISLAM yg di murkai olehnya,.nak berpolitik berdegar degar dengan Halal n Haramnya,.ini lah yg dikatakan Gila Talaq, Gila Meroyan , Gila Istiqamah Hidup tidak menentu jauh sekali hala tujunya,.

    ReplyDelete