Sunday, July 31, 2016

Keghaih penghut gelak: Belum pernah berlaku pencuri beritahu dia yang curi!

Kenyataan Media.

*SALLEH SAID KERUAK KATA 1MDB TAK PERNAH MENDAKWA WANGNYA DICURI: KAH..KAH...KAH KEGHAIH PEGHUT GELAK.BELUM PERNAH BERLAKU PENCURI BERITAHU DIA YANG CURI*.

1.Saya tersenyum membaca kenyataan Menteri komunikasi dan multimedia Malaysia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak dalam isu saman sivil Jabatan Keadilan Amerika Syarikat untuk merampas aset AS$1 bilion atas *kes wang 1MDB yang dikesan oleh pehak berkuasa Amerika Syarikat telah dicuri pehak yang disebut nama dalam dokumen mahkamah*.

2.Salleh berkata pehak yang terjejas dalam kes ini ialah 1MDB kerana didakwa oleh DOJ yang wang 1MDB telah dicuri.Apa yang membuat saya tersenyum  ialah lawak bodoh Salleh.Beliau menyatakan *1MDB  menyatakan yang wang 1MDB tidak hilang mahupun dicuri*.

3.Memanglah 1MDB tak pernah kata wang dia dicuri atau hilang.Sebabnya *1MDB adalah satu sindiket Wang haram.Takkan lah 1MDB nak bagi tau dan buat report Polis yang dia menghilangkan atau mencuri wang dia sendiri.Nak harap 1MDB bagitau dan buat report Polis macam tunggu kucing tumbuh tanduk.Orang Kentut pun tak mengaku kata dia kentut.Yang pastinya satu teksi 4 penumpang sesak nafas bau busuk*.Pada hal yang kentut pemandu teksi sendiri.Yang kena bayar tambang dan menanggung bau busuk penumpang.

4.Belum pernah berlaku dalam sejarah dunia morden ada pencuri apatah lagi yang bertaraf orang yang berkuasa keatas syarikat yang mencuri bagi tau polis yang dia sendiri yang curi.Yang ada ialah *pencuri menjerit satu dunia ada orang curi duit dia dan minta tolong pakat tangkap pencuri*.

5. *Salleh Menteri Komunikasi dan Multimedia kalau hadir scrin test zaman filem Seniman bujang lapuk mesti Allahyarham P.Ramlee ambil dia berlakun* walaupun pengarah Allahyarham Ahmad Nisfu pening kepala tapi Producer kata lawak ini akan bikin filem box office. *Lawak bodo Salleh jadikan Malaysia makin dikenali*.

#SallehjanganSelekeh.
#PencuriPencuriPencuri
#JomTangkapPencuri.

*DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR*
Ahli Parlimen Pokok Sena
ETS KTM Alor Setar-KL Sentral
1145am 25 July 2016/20 Syawal 1437H.

No comments:

Post a Comment