Saturday, April 9, 2016

Kontroversi pendedahan 1MDB

Kontroversi pendedahan 1MDB telah menimbulkan pelbagai telahan dan pendapat samada dari pemain politik atau pun org AWAM. Diperingkat mula-mula ianya didedahkan oleh RAFIZI yg mewakili PKR dan Tony Phua dari DAP ianya sedikit sebanyak telah mengoncang PUTRAJAYA.

Pada ketika ianya mula didedahkan yg pasti pemain politik UMNO tidak dapat menerima kenyataan adanya hal-hal yg boleh dipersoalkan. Pada mereka cubaan mendedahkan kepincangan ini dianggap sebagai serangan politik diluar jangka bagi . Pemain politik UMNO  samada pekakkan teliga,butakan mata atau sememangnya telah pun mengamalkan POLITIK PEKAK DAN BUTA,hanya mereka yg tahu.

Bagi pimpinan PAS dan pemain politiknya, mereka lebih menumpukan kepada suasana MEMBELA secara spontan. SAKSI diminta,....lebih yakin kepada tidak berlakunya penyelewengan dan berbagai alasan yg menampakkan betapa ISLAMNYA mereka tanpa turut serta menyelidiki dan mencari kebenaran samada berlakunya penyelewengan atau tidak!

Pemain politik PAS seperti Presiden PAS,Ketua Pemuda PAS Pusat dan barisan MPnya dilihat lebih menjadikan diri seperti seorang KHADAM(merujuk bahasa istilah yg Hj Hadi gunakan untk AMANAH) yg sekadar akan TIONGKAN apa yg akan Hj hadi perkatakan.

Pengecualian dalam kedududukan ini hanya wajar diberi kepada Dato' Mahfuz Omar dan Dato' Husam Musa yg lebih banyak mengulas tentang isu 1MDB.

TANPA pendedahan dari RAFIZI,TONY PHUA,Dato' Husam Musa serta barisan MP dari AMANAH, apakah akan ada laporan dari PAC seperti yg dibentangkan pada KHAMIS LALU jika sekadar harapkan PAS DAN UMNO/BN secara jujur akan dedahkannya?

PRESIDEN PAS minta saksi dan BUKTI...OK...GOOD.

NOW LAPORAN PAC AGAK SARAT DENGAN BUKTI DAN SAKSI APA LAGI YANG PAS TUNGGU?

KAMI RAKYAT MENUNGGU RESPON DARI PAS YG BERSUNGGUH minta saksi dan bukti....WHAT ARE YOU WAITING FOR?

PEMAIN POLITIK PAS wajar melupakan seketika mencipta ISTILAH BAHASA ATAU MEMPOPULARKAN ISTILAH YG ADA......TUMPUKAN KEPADA KEPERITAN  DAN EKONOMI RAKYAT!

https://drive.google.com/file/d/0B2Xjo976uu8FRWJTdEVaUWR3eHM/view

NYAMUK MENGGIGIT.

1 comment:

  1. Hadi marang dgn formula pil kudanya..habis lingkup walaun

    ReplyDelete