Thursday, June 1, 2017

Alaa.....setakat memberi keterangan dan membantu siasatan, apa nak ditakutkan?

Added on May 30, 2017 
Polis cari Kugan Kathergesan
Hulu Selangor – Lelaki dikenali sebagai Kugan Kathergesan, yang didakwa memuat naik video kemalangan di Kilometer 443.8 Lebuh Raya Utara Selatan, kelmarin masih belum tampil membantu polis.

Timbalan Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Asisten Supritendan Zakaria Zainal, berkata pihaknya memerlukan kerjasama individu terbabit untuk memberi keterangan bagi membolehkan siasatan lanjut dibuat berhubung kemalangan yang turut meragut nyawa seorang bayi lelaki berusia tiga bulan.

Beliau berkata, pemandu PROTON Persona yang ditahan semalam sudah dibebaskan dengan jaminan polis sejurus selesai melakukan ujian air kencing serta diambil spesimen darah untuk dianalisis.

Ditanya sama ada polis boleh mengambil tindakan terhadap wanita itu kerana membuat laporan palsu, beliau berkata tindakan akan diambil jika mempunyai bukti kukuh.

“Sebab itulah kita perlukan keterangan saksi untuk membantu dalam siasatan polis,” katanya.

Dalam kemalangan itu, bayi berkenaan, Aril Rizqin Redza Sharil, meninggal dunia kira-kira sejam selepas kejadian ketika menerima rawatan di Hospital Sungai Buloh (HSB).

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 1 tengah hari itu turut menyebabkan bapanya, Shahril Salleh, 32; ibu, Rafnah Mongudancgal, 35 serta dua abangnya, Aril Hakimi Ashraf, 11 dan Aril Zakuan Haris, 4, cedera ringan.

Menurut laporan yang diterima polis, kemalangan dipercayai berlaku apabila pemandu PROTON Persona yang memandu di lorong tengah mendakwa panik selepas berasa kenderaannya dihimpit dari sebelah kiri menyebabkan dia bertukar ke lorong kanan.

Bagaimanapun, satu video berdurasi 34 saat yang dimuat naik pengguna media sosial dipercayai rakaman kemalangan itu menunjukkan sebaliknya.

PROTON Persona itu dilihat menghimpit PERODUA Axia dinaiki lima sekeluarga berkenaan menyebabkan kenderaan itu terbabas ke dalam longkang.

Sementara itu, pemilik akaun Facebook dengan nama Kugan Kathegesen, memuat naik beberapa status mengenai kemalangan maut itu.

Dia mendakwa menyaksikan kemalangan itu berlaku di depan matanya, malah menampilkan rakakan video kemalangan itu, yang diambil menggunakan kamera di dalam keretanya.

Terbaharu, beliau memuat naik status akan ke balai polis selepas mendapat nasihat daripada pakar undang-undang.

“Adakah sesiapa yang mengenali mana-mana peguam atau pusat guaman bagi membantu saya.

“Saya memerlukan nasihat undang-undang dan akan ke balai polis selepas itu,” katanya dalam status berkenaan. – BH Online via klpost

No comments:

Post a Comment