Sunday, May 1, 2016

Sekarang bukan masanya marahkan Mahathir

Jangan marah Mahathir lagi!
Posted on Thursday, April 28 @ 12:15:58 MYT by paktam
Oleh SUBKY LATIF

BARU-baru ini saya ke utara Semenanjung. Ramai penyokong datang berjumpa menanyakan tentang tindakan Dr. Mahathir mengadakan Deklarasi Rakyat.

Rata-rata tidak memihak kepadanya kerana mereka tidak boleh melupakannya dan mereka masih marah Dr. Mahathir.
Kata saya, cukuplah marah kita kepadanya dulu dan sekarang jangan marah dia lagi!

Lepas dia tidak berkuasa, dia pun sudah banyak menghadapi kecederaan daripada orangnya sendiri termasuk orang-orang yang dikehendakinya menjadi gantinya.

Banyak dasar dan projeknya tidak diterusnya. Tentulah semua itu amat pahit dirasanya. Mari ke zaman Najib ini lebih banyak yang melukakan hatinya. Dan dia sekarang lebih dihina oleh Umno dan macam-macam mereka sumpit dia. Penghinaan orang Umno sekarang lebih teruk daripada penghinaan orang PAS ke atasnya dan kemarahan Umno lebih teruk daripada kemarahan orang PAS.

Biarkanlah Umno terus marah dan menghinanya. Kita semua jangan menyusahkan dia lagi kerana puaka penindas yang dilakukan oleh regim yang ada lebih teruk dari zamannya.

Bahkan dia sekarang membantu orang ramai dan bersama orang ramai untuk menukar Najib dengan orang lain. Orang luar termasuk orang PAS tidak dapat buat banyak bagi menggatikan Najib dan tidak dapat buat secukupnya bagi menukar sistem yang dipakai sejak dulu terutama sekarang.

Dr. Mahathir seorang diri pun tidak banyak buat apa untuk menyuruhnya berundur. Tetapi kalau bercampur dua pihak yang hendak menjatuhkan Najib, maka Najib lebih mudah tunggang-langgang.

Kalau pun bercampur dua seteru belum tentu Najib dapat digugurkan, tak bersatu menumbangkannya lagi payah.

Sekarang Umno amat marah kepada Mahathir, jika semua kita marah pula kepada Mahathir, itulah yang Umno dan Najib suka. Suara menentangnya tidak sekuat sepatutnya. 

Keadaan sekarang. Jika kita marah Dr. Mahathir, itu yang disukai oleh Najib dan Umno. Secara tidak langsung suara terus marahkan Mahthir itu seperti menyokong sikap dan tindakan Umno kepada Mahathir sekarang.

Umno dan Najib sekarang mahu Dr. Mahaahir mati kering seorang diri. Jika Mahahir terpencil dan terpinggir sekarang, itu yang disukai oleh Najib dan Umno dan bermahajalelalah Najib melakukan kerosakan di muka bumi kita ini.

Apa yang dibuat Mahathir sekarang ialah menentang kezaliman dan penindasan Umno terhadap rakyat dan negara.

Mungkin matlamat terakhirnya tidak sama antara Mahathir dan yang lain yang hendak membuang Najib, tapi kedua-danya adalah betul untuk menekan Najib keluar. Moga-moga kerja hari tua Mahathir dapat menebus segala kesilapannya yang lalu. 

Marahkan Mahathir sekarang tidak guna. Kita marah orang tidak kena masanya. Masa ini bukan masa marahkan Mahathir tetapi masa ini masa orang semua mesti marah Najib dan Umno.

No comments:

Post a Comment