Sunday, September 10, 2017

Video gaduh, malu sakan: Harapkan badan macam badak, sekali lepuk terus kejang!

Video menarik: Kerana berebut parkir, dua jaguh ahli pertahanan diri berlawan sakan.
Lelaki baju kuning harus menanggung malu kerana lawannya yang kecil ternyata lebih mahir bergaduh (Foto: Shanghaiist)

CHONGQING – Jika anda memiliki masalah dengan orang lain di jalan, ada baiknya selesaikan dengan baik-baik. Jangan sekali-kali mengajak untuk berkelahi jika tidak ingin malu yang didapat seperti seorang lelaki di Chongqing, China.

Bertubuh lebih besar, lelaki yang memakai baju berwarna kuning nampak mengajak lelaki berbaju   merah untuk bertumbuk. Lelaki itu sempat mencengkeram kerah lawannya dan melempar yang lawannya ke tanah. Tak sangka, lelaki berbaju merah itu mampu bangkit dengan cepat.

Lelaki berbaju merah itu lantas melayangkan tendangan ke wajah lawannya.  Percubaan pertama gagal dan lelaki itu terjatuh. Namun, ia bangkit dan berhasil meraih kaki si lelaki berbaju  kuning hingga lawannya terjatuh. Lelaki berbaju merah itu kemudian menendang bahagian rahang lawannya.

Diwartakan Shanghaiist, Sabtu (9/9/2017), tendangan tersebut menjadi titik tolak dari pertarungan. Lelaki berbaju kuning itu tergolek tak berdaya di tanah meski nyawanya tidak terancam sama sekali. Yang pasti, tentangan untuk berkelahi berakhir malu kerana ia menjadi buah mulut orang.

Perkelahian tersebut dipercayai terjadi akibat selisih paham terkait parkir kereta. Lelaki berbaju kuning itu diketahui sebagai seorang murid dari ahli beladiri khas Thailand, Muay Thai. Sementara itu, lelaki berbaju merah adalah seorang instruktur beladiri campuran atau MMA dan pernah menjadi juara di kelas amatur.

Meski keadaan nampak buruk bagi si penikmat Muay Thai, untungnya tendangan si instruktur MMA tidak terlalu fatal. Terjangan ke rahang tersebut hanya menyebabkan kejang otot sementara. Lelaki berbaju kuning itu sudah dalam keadaan baik-baik saja usai dipermalukan di depan umum.  - sumber

Sumber: Mai Magdy/Youtube 10/9/17

2 comments:

  1. I love what you guys aree usually up too. This sort of clever
    work and coverage! Keep up the vedy good works guyus I've included you gus to my
    blogroll.

    ReplyDelete
  2. The presentations were preliminary.

    ReplyDelete