Saturday, June 3, 2017

Penghuni perigi buta dok diam-diam.....takyahlah menyampuk hal orang!

* Fahamlah nada cakap tu kononnya Hadilah yang lebih layak......

Pada aku atau mungkin ramai di luar sana Mahathir, Nik Amar kata sudah lepasi zaman dan aku pula kata Hadi sudah melewati kewarasan dan bayak rekod kegagalan. Bukan setakat memerintah bahkan berkawan dan bersahabat pun gagal. Mulut lancang tak bertempat. 

Jadi kedua-duanya tak layak dan agaknya siapa pula yang layak?

Jangan mare aaa.....

Calon PM: Mahathir sudah lepasi zaman, kata Mohd Amar
03 Jun 2017 | MALAYSIA DATELINE
Mohd Amar Nik Abdullah

Pencalonan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri merupakan satu pilihan yang sudah melepasi zaman dan perlu ada calon lebih sesuai untuk perubahan pentadbiran negara.

Timbalan menteri besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata pencalonan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri tidak sesuai dan sudah melepasi zaman.

Meskipun mengakui bekas perdana menteri itu mempunyai kelebihan tersendiri namun beliau berkata negara memerlukan calon yang lebih muda untuk mentadir negara.

“Ini memandangkan Mahathir sudah melepasi zaman dan sepatunya perlu ada calon lebih baik memandangkan kita sudah masuk era ‘litar sepang’ (zaman baru) jadi mesti ada calon muda dan berwibawa.

“Lagipun pembangkang mempunyai ramai lagi calon yang sesuai dan dan muda yang boleh diketengahkan,” katanya seperti dipetik Sinar Online.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan majlis pelancaran Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK) dan 'free market for asnaf' di masjid As-Salam Pengkalan Chepa.

Mohd Amar berkata, buat masa ini pembangkang seharusnya lebih memfokuskan usaha untuk menumbangkan BN, bukannya memikirkan calon perdana menteri.

“Ini memandangkan perkara seumpama ini menimbulkan perbalahan meletakkan satu mesej yang tidak baik kepada rakyat.

“Baiklah kita tumpukan bagaimana untuk memenangi kawasan ditawan pihak lawan dari memikirkan soal siapa yang selayaknya jadi perdana menteri,” katanya.

Mahathir mengakui beliau mungkin terpaksa mempertimbangkan cadangan menjadi perdana menteri sekali lagi - jika Pakatan Harapan merancang sedemikian.

Mahathir berkata demikian ketika menjawab soalan semasa sesi secara langsung di laman Facebooknya apabila ditanya sama ada beliau bersetuju menjadi perdana menteri sekali lagi jika pembangkang menewaskan BN dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

"Saya tidak boleh membelakangkan kawan-kawan saya dalam Harapan. Kalau mereka mempunyai cadangan seperti itu dan dipersetujui, mungkin saya terpaksa menimbangkannya," katanya.

* Nik Amar minta pembangkang fokus untuk tumbangkan BN tetapi PAS dan geng serban tanpa berselindung berusaha menungkat BN/UMNO. Jadi mu kecek ggapo Nik Amar?

4 comments:

  1. Hanya satu ayat untuk komen nik amar ni... "Mengarut"!!! Hejehe. Tq, Fikah Sa'ari

    ReplyDelete
  2. Jauh disudut hatinya itu mengharapkan PH menamakan Hadi bewok adalah paling layak dipilih sebagai PM. Jangan nak temberanglah, kitorang tahu hasrat tersembunyi korang. Jangan ko pikir kitorang semua ni bodoh piang macam Wan Rosli.

    ReplyDelete
  3. Kalau ditanya pada Hasan Malek, mesti dijawabnya yang salah adalah pihak kilang yang membuat motosikal tu.

    ReplyDelete
  4. Ngapa pulok Wan Rosli masuk frame kat sini... bebal tahap piang ke dia tu?
    Maaf, teman nanya je.

    ReplyDelete