Tuesday, March 28, 2017

Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki ini dapat Kedoktoran dari U mana?

DR MOHD ZUHDI MARZUKI INI DAPAT IJAZAH KEDOKTORAN DARI UNIVERSITI MANA? GELARAN IJAZAH KEDOKTORAN TAPI NAMPAK BODOH SERTA TIDAK ILMIAH

Kadangkala saya tidak faham dengan kalangan personaliti macam dr mohd zuhdi marzuki yang bergelar ijazah kedoktoran tetapi minda cukup bangang!!

Dr mohd zuhdi marzuki ini faham ke kes skandal 1mdb?! Dia tahu kes skandal 1mdb ini secara terperinci?!  Kalau dr mohd zuhdi tak faham dengan kes 1mdb secara terperinci; parti Pas tolonglah nasihat dia agar duduk diam-diam cukuplah!!

Saya tak tahulah kalau dia ini kaki makan dedak haram juga?! Bagi dr mohd zuhdi nampak seolah-olah najib tun razak itu amat maksum!! Tiada kesalahan langsung yang dilakukan oleh kerajaan kleptokrasi hari ini tetapi semua yang tidak baik hanyalah dilakukan oleh tun dr mahathir mohamad saja!!

Kemungkaran, jenayah rasuah, salahguna kuasa, penyelewengan serta pengkhianatan najib tun razak kepada kesuluruhan bangsa dan negara tidak langsung disentuh oleh beliau!! Mengapa begitu?!

Takkan dr mohd zuhdi tiada akal fikiran waras untuk membolehkan dia buat pertimbangan yang mana benar dan yang mana salah?!

Saya memohon kepada dr mohd zuhdi marzuki untuk tunjuk mana-mana firman, hadis atau nas-nas yang mengatakan kita boleh bersubahat dengan amalan rasuah serta penyelewengan oleh kerajaan kleptokrasi yang dipimpin oleh perdana menteri paling korup!!

Ajaran islam yang tulen berteraskan pada al-quran serta as-sunnah menyuruh kita lawan kemungkaran. Haram bagi kita untuk bersekongkol dengan amalan rasuah!!

Diri saya ingin tanya dr zuhdi apakah islam membenarkan kita bersubahat dan mempertahankan kerajaan zalim dan korup?!

Yang menghairankan saya pelajaran dr mohd zuhdi cukup tinggi tapi keperibadian serta ilmu di dadanya nampak amat haprak!! Dia hanyak cakap merapu dan merepek saja!! Setiap ungkapan perkataan keluar dari mulutnya hanyalah berbaur retorik politik kosong semata-mata!!

Dia tidak tahu kerana kes 1mdb inilah imej malaysia telah hancur di mata dunia!! Kerana kes skandal 1mdb inilah semua pelabur hilang keyakinan dengan negara malaysia!! Kes skandal 1mdb ini jugalah yang buatkan semua tabungan rakyat yakni wang rakyat dalam tabung haji, kumpulan wang simpanan pekerja (kwsp), kumpulan wang amanah pencen (kwap) dan Amanahraya diperah oleh kerajaan kleptokrasi!!

Disebabkan oleh hutang-piutang yang begitu banyak oleh syarikat 1mdb yang kini mencecah hampir rm52 bilion menyebabkan keadaan ekonomi domestik negara jadi tidak menentu. Kos sara hidup naik melambung hingga amat membebankan keseluruhan rakyat jelata!!

Rakyat pula dibebani dengan cukai gst!! Harga minyak mentah dunia jatuh tapi harga petrol naik melambung!!

Apabila asas ekonomi jatuh; nilai matawang kita juga merudum turun nilainya dengan begitu teruk kini!!

Dr mohd zuhdi tak baca kah laporan jawatankuasa kira-kira parlimen (pac) yang mengesahkan sejumlah wang rm20 bilion lesap dari akaun syarikat 1mdb?! Begitu juga dengan laporan ketua audit negara telah mengesahkan sejumlah  rm28 bilion hilang dari akaun syarikat ini!! Hutang piutang syarikat 1mdb telah mencecah rm52 bilion!!

Kerana kes skandal 1mdb ini jugalah akhirnya najib tun razak telah merosakkan amalan demokrasi di tanahair kita!! Najib tun razak telah merosakkan sistem politik negara kita!! Natijah daripada kes skandal 1mdb ini jugalah najib tun razak telah merosakkan sistem ekonomi malaysia!! Malahan untuk melindungi semua yang terlibat dalam kes skandal 1mdb ini akhirnya keseluruhan institusi-institusi kerajaan di negara kita juga dihancurkan oleh perdana menteri paling korup ini!!

Suruh dr zuhdi lihat dengan mata kepala dia sendiri apa sudah jadi dengan pdrm, pejabat peguam negara, sprm dan bank negara!! Dr mohd zuhdi masih tidak pekak dan tidak buta lagi saya rasa!!

Segala-galanya telah dirosakkan oleh kerajaan kleptokrasi pada hari ini!! Takkan inipun dr mohd zuhdi tak boleh faham dengan kesan atau implikasi dari kes skandal 1mdb!! Kesannya begitu teruk pada negara kita masakini!!

Saya buat laporan kepada pihak polis, sprm, penguatkuasa undang-undang di singapura, hong kong, peranchis, switzerland, united kingdom dan fbi di new york; akhirnya ditangkap di bawah akta pengganas SOSMA seterusnya dipenjarakan selama 2 bulan.

Saya ingin selamatkan wang kerajaan dan duit rakyat yang telah disonglap oleh jho low, riza aziz serta beberapa kuncu-kuncu mereka dengan menggunakan bank-bank milik yahudi bagi tujuan pengubahan wang haram.

Dengan kuasa dan izin Allah swt; akhirnya pihak pejabat peguam negara amerika syarikat  dan kerajaan singapura telah dapat bukti sahih dari laporan-laporan yang telah saya buat; telahpun menangkap, mendakwa seterusnya menjatuhkan hukuman penjara terhadap beberapa orang yang terlibat dalam kes skandal kewangan terbesar di dunia buat masa ini!!

Insya-Allah saya yakin dalam sedikit masa lagi pihak peguam negara switzerland pula bakal bertindak mengikut peraturan undang-undang  keatas konspirator-konspirator yang terlibat dengan kes skandal 1mdb. Sama-samalah kita sabar, tunggu dan lihat nanti!! Kebenaran pasti muncul!! Insya-Allah.

Namun di malaysia, peguam negara kata tiada kes dalam isu skandal 1mdb dan ketua polis negara pula kata pdrm masih siasat kes skandal 1mdb!! Pelik sungguh!!

Secara peribadi saya sudah pun buat laporan polis dan sprm keatas jho low, riza aziz, rosmah mansur, najib tun razak serta keseluruhan ahli-ahli lembaga pengarah syarikat 1mdb tetapi malangnya saya sendiri tak tahu apa status siasatan pdrm mahupun sprm terhadap kes skandal ini.

Saya dah masuk lokap dan jel!! Pasport saya dirampas sehingga kini. Harta-harta dibekukan sudah dua tahun setengah sehingga kini!!

Tetapi penyangak jho low dan riza aziz masih bebas berkeliaran di seluruh dunia!! Dr mohd zuhdi tak rasa pelik atau janggal ke dalam isu kes skandal 1mdb ini?!

Pemimpin haprak Pas ini asyik bercakap mengenai isu-isu yang lapuk yang sudah pun selesai sejak puluhan tahun dahulu.

Kalau nak tahu secara terperinci mengenai kes bmf, perdagangan matawang, isu bekas mufti selangor dan beberapa lagi; biarlah kita berdoa agar debat di antara tun dr mahathir mohamad dengan penyangak nazri aziz dapat diadakan pada 7 april nanti.

Buat liputan secara terus menerus dan biarkan keseluruhan rakyat di negara kita tonton seterusnya hakimi siapa yang bercakap benar dan siapa yang berbohong selama ini!!

Kemungkinannya saya nak cadangkan dr mohd zuhdi turut hadir untuk tanya soalan pada sesi soal jawab!! Saya boleh temankan beliau!!

Jangan merepek lagi dan saya secara ikhlas ingin meminta dr mohd zuhdi agar henti memperbodohkan dirinya secara berlebihan!! Sekarang pun dr mohd zuhdi dah nampak cukup bodoh seolah-olah dia ini kaki bodek minda lemah otak udang!! Macam pemimpin umno juga!!

Tun dr mahathir mohamad pada usia lanjut ini masih memikul tanggungjawab sebagai satu fardhu kifayah menjelajah ke seluruh negara untuk selamatkan malaysia demi kesejahteraan rakyat yang tercinta.

Mantan perdana menteri ini hanya mahu negara kita berada di landasan yang benar untuk terus maju demi kepentingan masa depan rakyat!!

Negara malaysia yang tun dr mahathir mohamad bina secara cemerlang selama 22 tahun dahulu kini dirosakkan satu per satu!! Najib tun razak sedang merosakkannya!!

Tun dr mahathir mohamad sudah tiada kepentingan tetapi nawaitu mulianya hanyalah untuk selamatkan malaysia!!

Kalau kami henti berjuang; kalangan yang kemungkinannya mengakibatkan ujud 10mdb itu adalah dr mohd zuhdi sendiri kerana kini beliau sedang bersekongkol, menyokong serta mendokong kerajaan kleptokrasi yang diperakui oleh seluruh dunia!!

Bagi saya dr mohd zuhdi marzuki adalah seorang sampah masyarakat dan haprak yang harus ditolak secara total oleh rakyat di mana saja beliau bakal bertanding nanti!!

Jangan bagi sebarang tempat di dalam dewan undangan negeri atau kerusi parlimen kepada personaliti haprak macam dr mohd zuhdi marzuki ini!!

Ikhlas dari;
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
27 Mac 2017

6 comments:

  1. PAN Blogger lagi baghal! berkiblatkan DAPig dan perlembagaan PAN pula adalh perlembagaan sosialis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu aje ke?...perlembangaan islam...tapi kata rasuah tak salah...Islam ke tu?....Allah beri kamu otak untuk berfikir...kalau ada otak...tapi tak boleh berfikir....jadi lah macam lembu...faham...

      Delete
    2. Salam Saiful,

      Yang Allah sindir tu PAS sebagai "babi" (PAS+Ikatan=Gagasan Sejahtera@Pigs)!!! Kau cakap orang Dapigs kau lah para babi tu!!!

      Kenapa Allah gerakkan pemimpin kau pakai nama Pigs??? Pasal banyak buat kerja mungkar dan maksiat jual agama!!!

      Apa bukti kau berkiblatkan dap atau perlembagaan sosialis???

      Tunjukkan aku apa yang dikatakan perlembagan sosialis???

      Kau pun tak tahu habis tu sebut buat apa???

      Aku tahulah kau tu bodoh belajar tak pandai bukan masuk universiti pun!!!

      Dah tahu kau tu bodoh, lain kali ikutlah orang yang cerdik!!! Yang kau nak ikut puak2 bodoh buat apa??? Tak jadi bodoh ke kau???

      Delete
    3. Assalam..itu je hujah walaunta pas. Yg keluar dr mulut mrk sumpah dan maki hamun. Macam spesis presideng dia jugak.

      Delete
  2. Orang PAS memang macam Melayu lslam keturunan. Cakap jer lslam. Baca Quran kemain, tapi pahamnya tidak.
    Perlembagaan PAS pun tulis bebagai, tapi orang PAS haram tak faham Perlembagaan sendiri. Lebai cari makan cakap sikit, pakat percaya habis. Itulah standard PAS sekarang. Hijau keturunan...

    ReplyDelete
  3. Tuan, Assalaam.
    Soalan yg dikemukakan ia itu tokoh parti agama ini dapat ijazah kedoktoran dari universiti mana, oleh Khairuddin ini releven dlm memahami gejolak politik semasa. Berikut diturunkan sedikit mengenai tokoh yg juga merupakan seorang penjawat awam dari Wikipedia
    "Mohd Zuhdi Marzuki merupakan graduan Universiti Malaya, Kuala Lumpur pada tahun 1994 dalam jurusan Sarjana Muda (Sains) Geografi. Pada tahun 1998, beliau berjaya memperoleh Sarjana Falsafah Sains yang menumpu bidang fokus Etika Persekitaran. Beliau meninggalkan tanah air dan menyambung peringkat tertinggi pada tahun 2006 di United Kingdom. Di sana, beliau menulis tesis yang bertajuk "The Practice of Islamic Environmental Ethics: A Case Study of Harim and Hima" di Universiti Wales, Lampeter dan berjaya menamatkan pengajian pada tahun 2009. Kerjaya sebagai tenaga pengajar di Universiti Malaya bermula sejak 1995 apabila menjadi tutor di Jabaran Sains dan Teknologi dan menjadi Pensyarah di jabatan yang sama pada tahun 1999."
    Boleh difaham dari segi pengajian, beliau pd mulanya lulusan ijazah muda geografi, kemudian dlm bidang etika sekitaran, yg mungkin, agak Gue, penekanannya pada isyu2 atau aspek2 moral/akhlak dan sekitaran. Lantaran itu agak pelik sekiranya beliau tidak peka atau tidak tersentuh dgn isyu2 1MDB, percukaian, pemborosan melampau, kejatuhan nilai ringgit, penipuan dan jinayah rasyuah, dll. Namun, jika beliau memilih untuk tidak menghiraukannya, kemungkinan beliau sedang menyasari agenda2 selain penyelesaian kehimpitan hidup rakyat terbanyak. Wallahua'lam.

    ReplyDelete