Friday, April 13, 2018

Apo pulok nih, aku pun tok reti napo pulok dikatakan Fake News?

* Sebelumnya aku tak ambil pot pun kecuali berita awal penahan dia oleh pihak polis di De-Vegas.
Tapi bila tup-tup berita laporan berkenaan dadah dah jadi terbalik, aku rasa nak tahu juga secara lanjut.
Belek punye belek terjumpalah artikel ni dalam blog al-Husseyn ni. Apa pun ada link dari sumber yang dia dapatkan berita ni, tapi link tu pulak dah 'broken'

FRIDAY, APRIL 13, 2018
RIZALMAN DE-VEGAS : POLIS PUN TERLIBAT DENGAN FAKE NEWS?

Sebelum kita turut bersama meneroka alam fantasi luar biasa yang pelik bersama Orang Kuat Umno, Rizalman Mokhtar, apa kata kita sama-sama mendengar serba sedikit penjelasan Rizalman sendiri mengenai Nescafe yang diminumnya dari Pusat Hiburan De-Vegas.

Menurutnya 'Nescafe' nya telah di 'spike' oleh seseorang yang mempunyai polital agenda....

Walau apapun alasan Rizalman,  eloklah juga baca komentar yang berkutnya....
Perniagaan atau Kesenokan, Club De Vegas menonjol sebagai lounge karaoke yang terkenal dengan persekitaran yang mewah dan perkhidmatan legenda. Itulah ucapan pemasaran dari Club De Vegas, kelab swasta yang paling berprestij dan paling mahal di Kuala Lumpur, Malaysia. Tetapi ini bukanlah ruang karaoke biasa di mana nasi goreng dan minuman percuma diberikan percuma. 

Club De Vegas sebenarnya adalah kelab malam 5-bintang di mana orang berpengaruh besar - termasuk ahli perniagaan, "taiko" gangster dan ahli politik - tiba dalam gaya untuk menikmati gadis-gadis bourbon dan seksi terbaik. Ya, De Vegas tidak lain hanyalah sebuah rumah pelacuran 5-bintang di mana malam "hiburan sebenar" akan menelan belanja yang sangat mahal. Dan mereka memakai bouncer dengan baik (kakitangan keselamatan). 

Ini adalah kelab malam yang membebankan anda RM4488 ++ untuk 5 botol Chivas Regal 18 tahun - promosi pakej paling murah. Seperti bandar dosa Las Vegas di A.S., De Vegas di Malaysia adalah di mana maksiat dan kegiatan haram 'dibernarkan undang-undang'. De Vegas adalah tempat yang anda ingin pergi untuk membelanjakan wang untuk pelacur, minuman keras, ubat-ubatan dan apa-pa sahaja.

Chivas Regal 18 Tahun 

Jadi, apa yang dilakukan oleh Encik Rizalman di sebuah kelab malam yang terkenal dengan maksiatnya pada pertengahan 2 pagi? 

Jangan salah - ini bukan diplomat yang sama Rizalman ditangkap dengan seluarnya cuba merogol seorang wanita Kiwi di New Zealand empat tahun lalu. Walau bagaimanapun, kedua-dua Rizalman seolah-olah mempunyai keinginan yang sama untuk sesuatu yang harus dielakkan oleh seorang Muslim yang baik - seks dan dadah. 

Rizalman Mokhtar, nampaknya peminat ulung Nescafe di Club De Vegas, diuji dengan positif ubat-ubatan (methamphetamine, atau dikenali sebagai syabu) semasa serbuan di pusat hiburan di Jalan Imbi pada 2 April. Ketika ia kemudiannya terdedah sebagai lelaki yang ditangkap dengan 10 orang lagi dalam serbuan itu, dia berkata dia hanya menyanyi dan mempunyai secawan kopi. 

Pemeriksaan ujian air kencing, dia mendakwa dia diperangkap. Tetapi dalam operasi bersama oleh polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia - polis dilaporkan mendapati jenama kopi yang mencurigakan di atas meja. Oleh itu, Encik Rizalman telah diambil untuk ujian air kencing sebagai sebahagian daripada prosedur rutin. Malah, seluruh kumpulan 10 pencinta kopi, termasuk 2 wanita, telah diuji positif untuk dadah. 

Rizalman Mokhtar - Mempunyai Nescafe At De Vegas Nightclub

Bahagian yang terbaik adalah lelaki yang sama yang menjerit tentang penubuhannya sebenarnya adalah Pengerusi Jawatankuasa Rehabilitasi Dadah Cheras (mengikut lembaga pengarah Amanahraya). Ya, Encik Rizalman bukan lelaki biasa. Beliau adalah pukulan besar - seorang pengarah bebas bukan eksekutif Amanahraya, sebuah syarikat pemegang amanah yang dimiliki sepenuhnya oleh Kerajaan Malaysia. 

Selain itu, beliau adalah pengerusi Petra Tani Sdn Bhd dan Hayasan Mutiara Sdn Bhd. Beliau juga merupakan ahli lembaga Perbadanan Stadium Malaysia, belum lagi Penasihat Panel DBKL (Dewan Bandaraya Kuala Lumpur atau Dewan Bandaraya). Lebih penting lagi, beliau kini Ketua Bahagian UMNO Bandar Tun Razak. Dan itu menjadikan dia VIP. 

Sebagai salah satu daripada 191 ketua bahagian UMNO di seluruh negara, Rizalman memutuskan siapa yang akan menjadi perdana menteri Malaysia. Dia mendakwa mempunyai 82 cawangan UMNO dan 19,700 orang di belakangnya. Ini menjadikannya berkuasa sebagai Perdana Menteri Najib Razak, yang merupakan Ketua Bahagian Pekan. Secara teorinya, dia boleh menjadi perdana menteri jika majoriti 191 ketua bahagian menyokongnya. 

Kelab De Vegas 

Walaupun benar dia berada di sana untuk berlatih bakat menyanyi, sukar untuk mempercayai dia berada di Club De Vegas untuk kopi atau Nescafe. Kelab malam tersebut tidak pernah dikenali dengan kepakarannya dalam pembuatan kopi, tidak seperti Starbucks. Memandangkan semua 10 anggota rombongannya diuji positif pada ubat-ubatan pada masa yang sama, satu-satunya penjelasan yang logik ialah mereka ada ubat-ubatan (dan mungkin seks). 

Selain itu, kenapa seorang Muslim yang baik seperti Rizalman pergi ke De Vegas, sebuah syurga untuk cognac, brendi, bourbon, bir dan pecinta wain, apabila dia hanya menginginkan lounge karaoke dan kopi Nescafe? 

Terdapat banyak tempat yang menawarkan sistem karaoke yang canggih tanpa dosa menghidangkan minuman beralkohol. Dan terdapat banyak restoran Mamak yang menyajikan Nescafe yang hebat. 

Mungkin Rizalman berada di sana untuk mencuba ubat baru sebagai sebahagian daripada tugasnya sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pemulihan Dadah Cheras. Tidak kira sama ada dia dirangka atau tidak, dia mempunyai tugas berat yang membuktikan bahawa Nescafenya di spiked. Jika dia hanya mempunyai Nescafe di sebuah restoran Mamak, dia tidak akan mengalami masalah itu. Tetapi restoran Mamak tidak menawarkan seks atau dadah, Betulkan? kan?  ~ Financetwitter

POLIS SAHKAN DATUK RIZALMAN MOKHTAR POSITIF DADAH
Makluman Kes Menarik Tangkapan Orang Kenamaan berpangkat Datuk Dibawah Sek 15 (1) (a) ADB 1952 oleh BSJND IPD D/WANGI KL.

A) Repot No :-
i) - DW:8560/189 

B) Tarikh /Masa Rpt :-
 02/04/2018 @ 0508 hrs

C) Klasifikasi Kes:-
-Sek. 15 (1) (a) ADB 19529 

D) Pengadu:- 
G18609 Insp Mohd Haszaruddin Bin Kamaruzzaman

E) Pegawai Penyiasat:- 
G23075 Norbariah Fazuan Binti Ramli

F) Fakta Kes:-
Bersangkut Thsl Rpt: 9459/18, Cawangan JSJ D7 IPPKL bersama Agensi SPRM Putrajaya telah buat serbuan di Pusat Hiburan ‘Club De Vegas’, No.3 Jalan Imbi, 55100, Kuala Lumpur dan lanjutan dari tangkapan tersebut pada 02/04/2018 jam l/kurang 4.00 pagi, pengadu telah mengiringi saspek (1) lelaki Melayu berpangkat Datuk untuk memungut air kencing saspek di tandas pejabat BSJND IPD D/Wangi Kuala Lumpur untuk ujian saringan awal Polis dengan menggunakan botol No.Siri: 1631061. Hasil ujian yang dijalankan oleh pengadu dapati postif dadah AMP/METH.

G) Nilai Rampasan:-
-Tiada

H) Butir-Butir Tangkapan:-
No : 1
Nama : RIZALMAN BIN MOKHTAR
No. K/P Baru : 720312106097
Alt.: No.16 Idaman Villas, Taman Idaman 43200 Batu Cheras, Selangor.

Umur : 46 Thn.
Jantina : Lelaki 
Warganegara : Malaysia 
Tarikh Lahir : 12/03/1972 
Keturunan : Melayu

Kerja:  
- Pengarah Bebas Bukan Eksekutif, Amanah Raya Berhad - Ahli Lembaga Pengarah, Perbadanan Stadium Malaysia, 
- Penasihat Panel Dewan Bandaraya Kuala Lumpur - Pengerusi Petra Tani Sdn. Bhd - Pengerusi Hayasan Mutiara Sdn. Bhd

 Ahli Politik:
- jawatan sebagai Ketua Bahagian UMNO Bandar Tun Razak 
- mantan Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan 
- Pertubuhan bukan kerajaan (NGO): Persatuan Angkatan Bekas Tentera Malaysia Bandar Tun Razak, 
- Persatuan Veteran Tentera Tidak Berpencen Wilayah Persekutuan, 
- Kelab Bandar Putra, Pengerusi Jawatankuasa Pemulihan Dadah Cheras dan Penasihat Gabungan Belia Bandar Tun Razak dan Bandar Tasik Selatan.

I) Keputusan Urin : 
Positif AMP dan METH D/Wangi Rpt : 8560/18 No. Botol: S/N:16310619 

J) Rekod Lampau:
-Tiada 

K) Sitaan/rampasan:
- Tiada Untuk makluman dan arahan YDH Tuan. 
Terima Kasih. ~ SUMBER

Kemudian muncul pula surat dari Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur...
BERDASARKAN KEPADA  TIGA BERITA DIATAS TADI, YANG MANA SATU FAKE NEWS :

(A) Rakaman Temu Ramah Rizalman   

(B) POLIS SAHKAN DATUK RIZALMAN MOKHTAR POSITIF DADAH

(C) Surat dari Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur...

Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 2:46 pm 

No comments:

Post a Comment