Sunday, November 5, 2017

Ibu bertemu segala ibu-ibu.......

‘Ibu segala skandal’ bertemu dengan ‘ibu segala komen’ dalam ‘Ibu segala posting’
MALAYSIA DATELINE  -  November 5, 2017 11:12 am

‘Ibu segaja bajet’ yang dibuat untuk menghadapi ‘Ibu kepada segala pilihan raya’ kini bakal berdepan dengan ‘Ibu kepada segala skandal kewangan’ iaitu 1MDB.

Demikian analogi yang diberikan oleh ahli parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin ketika mengulas tindakan Parlimen yang menyekat perbahasan mengenai skandal itu.

Bagi beliau, tindakan PAS pula yang menyifatkan tindakan Jabatan Kehakiman Amerika menyiasat skandal 1MDB di negara mereka sebagai ‘campur tangan asing’ adalah ‘Ibu segala komen’ dalam ‘Ibu segala posting’nya hari ini.

Setelah namakan ‘Bajet Kleptokrat’ beliau sebagai ‘Ibu Segala Bajet’, kini dilaporkan media yang MO1 namakan pula PRU 14 yang tak tahu bila akan kunjung tiba sebagai ‘Ibu Segala Pilihanraya’, tulis Hanipa dalam akaun facebook yang dikendalikannya ‘Peguam PAS – Dulu’.

Bagi beliau, mungkin yang dia (Datuk Seri Najib Razak) lupa nak sebut skandal 1MDB yang berskala amat besar itu adalah, setakat ini , ‘Ibu Segala Skandal Kewangan’ dalam negara ini.

“Dan yang best lagi, beliau terpalit sama dalam ‘Ibu Segala Skandal Kewangan’ tersebut,” katanya.

Namun, katanya, ‘Ibu Segala Skandal Kewangan’ itu, sepertimana boleh dilihat dengan jelas dalam saman DoJ, mengundang pula ‘Ibu Segala Komen’ dalam dunia-saman DoJ adalah campurtangan asing!

“Saya harap ibu kepada anak-anak saya tak marah anak bongsu saya jika beliau tersasul sebut ‘Bajet Kleptokrat’ sebagai ‘Bajet Keparat’.

“Don’t be sad honey (jangan sedih sayang), itu hanyalah ‘Ibu segala tersasul’,” tulis Hanipa.

Ketika membentangkan Bajet 2018 baru-baru ini, Najib menyifatkan bajet itu sebagai ‘Ibu kepada segala bajet’.

Sebelum ini pemimpin BN menyifatkan pilihan raya umum ke 14 adalah ‘Ibu kepada segala pilihan raya’ yang membayangkan  kesengitannya.

No comments:

Post a Comment