Saturday, November 25, 2017

Kenapa BN kalah di S'ngor: Pejabat MB jawab Mat Taib sambil mencubit!

Pejabat MB jawab Mat Taib kenapa BN kalah di S'ngor
mk    -  24 Nov 2017, 7:53 pm
Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhammad Taib hari ini membangkitkan soalan yang membingungkannya mengenai mengapa Umno dan BN kalah dalam Pilihan Raya Umum 2008.

Sedangkan katanya, negeri itu mempunyai pelabuhan, lapangan terbang, Putrajaya dan LRT serta membawa pelbagai pembangunan di bawah pentadbiran BN.

Malam ini, pejabat Datuk Seri Azmin Ali memberikan jawapannya.

Merujuk Muhammad sebagai "ahli politik yang dikitar semula", pengarah komunikasi strategik Pejabat Menteri Besar, Yin Shao Loong mendakwa bahawa jawapannya sudah diketahui umum.

"Menjelang bulan Mac 2008, Umno dan BN menjadi tidak relevan, bahkan tidak menyenangkan kepada pengundi di Selangor kerana orang ramai sudah muak dengan rasuah beberapa dekad, pembaziran dan salah urus," katanya.

Yin berkata rakyat Selangor bukan tidak mengenang budi terhadap kemudahan jalan raya, infrastruktur, bekalan air dan bekalan elektrik.

"Mereka bimbang bahawa kemudahan asas ini perlu melalui kontrak kepada kroni yang berkaitan dengan politik.

"Mereka bimbang bahawa ahli-ahli politik yang meluluskan projek-projek ini boleh berebut-rebut masuk dan keluar negara dengan membawa beg pakaian yang disumbat dengan wang," katanya.

Kenyataaan itu jelas merujuk terhadap penahanan Muhammad di lapangan terbang Brisbane kerana membawa matawang Singapura, Malaysia dan New Zealand bernilai AS $ 1 juta pada 1987.

1 comment:


  1. Masjid di Mesir diserang, sekurangnya 235 terbunuh

    Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap

    Lihat tajuk artikal diatas tuu..

    Malaysia akan menuju jd cenggitu klu tak berubah.

    Spesis umno memang dah sedia bebal dan mrk hanya tau mmbodoh menipu pitnah rasuah menyamun membunuh, dan hanya itulah KERJA yg mrk boleh buat.

    DAN, apb mrk/umno dah mula bergabung sdondon dgn ularmak2 yg balik dari "Mesir" yg lebih bebal lg dungu itu, sbb mrk yg balik dari "Mesir" itu hampir 100% tak n TAK lulus SRP/LCE dan hanya bergelumangkan prasan dgn ego Arab-"Mesir" yg penuh dgn ilusi dan penuh kesumat emosi..

    So, lihatlah apa yg trjd kini di "Mesir", bumi dimana lobai2 ularmak itu berGURU dan mnuntut ILMU, itulah juga hasil yg akan trjd dinegara ini!

    Berdebat berhujah tak reti, sbb "bebal" penuh kesumat emosi dan prasan dorang jer yg SUCI, akhirnya guna boom BOOM sana sini biar smua mati baru puas hati!

    Inilah hasil dari "Mesir" tahap siku lutot yg ramai mcm buih yg kita puji puja jd IMAM kat serata mesjid ddlm negara ini skrg!

    Mana pergi duit ZAKAT, pi buat main golf?? inilah cth ularmak teratas yg balik dari "Mesir" jugak!?

    ReplyDelete