Sunday, September 10, 2017

Hahaa.....baca tajuknya bukan main power lagi, rupanya harapkan orang lain?

* Inilah jadinya bila umat Islam umpama buih di lautan!

Cakap jer berdegar-degar kononnya Umat Islam ramai tapi tengok sekarang apakah tindakan pertubuhan Islam seperti OIC dan sebagainya?
Katakanlah hantar bantuan kemanusiaan, tapi tahukah kita bantuan yang dihantar itu ke laut mana tumpahnya?

Cakap bagai pahlawan tapi tak sedar keris dan tombaknya berkarat dan dah patah?

Persatuan Ulamak Sedunia - mampukah menyatukan kepala seluruh Ulamak dan memujuk negara-negara Islam yang bermacam-macam jenis kepala tu melalui Imej dan poengaruh Ulamak Dunia yang kononnya besar dan kuat tu untuk bertindak?

Rohingya: Sabar kita ada had
MOHD AZLIM ZAINURY - 10 SEPTEMBER 2017
Abdul Hadi Awang

MARANG - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan perlakuan terhadap umat Islam Rohingya di Myanmar adalah di luar batas kemanusiaan.

Menurutnya, seluruh dunia mengetahui kekejaman yang mengorbankan manusia di negara itu sehingga ramai terpaksa menjadi pelarian dan mangsa korban di darat dan lautan.

“Masyarakat antarabangsa tidak boleh memejamkan mata dari segi kemanusiaan untuk bertindak terhadap rejim yang terkurung dalam negerinya itu dan melakukan apa sahaja tanpa peduli terhadap kutukan dunia luar terhadapnya.

“Masyarakat antarabangsa mengetahui betapa aspek agama memainkan peranan terhadap kekejaman yang berlaku sehingga melibatkan sokongan sami dikatakan juga menyalahi ajaran agamanya sendiri menentang keganasan,” katanya.

Beliau berkata, masyarakat antarabangsa juga perlu menyedari bahawa Islam mengajar erti kemanusiaan dan persaudaraan secara khusus dalam kalangan umat Islam sesama penganutnya seperti satu jasad.

Menurutnya, perlu diketahui bahawa di sekeliling negara yang zalim dan kejam itu sangat dekat dengan jumlah umat Islam yang besar sehingga mencecah setengah bilion.

Sehubungan itu, beliau berkata, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu perlu mengambil  tindakan berkesan lebih awal bukan dan bukan hanya resolusi dan lawatan yang tidak dihormati.

“Mereka hendaklah sedar kesabaran umat Islam ada batasnya. Walaupun negaranya tidak mampu bertindak, jangan sampai adanya tindakan bersendirian yang tidak boleh dikawal lagi dan jangan Islam pula yang disalahkan,” katanya.

10 comments:

  1. Nak harapkan admin buat sesuatu, sembang je lebih, hanya menabur fitnah je blog ni, usaha orang lain diperlekehkan,

    Barua DAPigs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi la jilat jubor hadi tu
      Presiden amanat sesat
      Lobai sex maniac

      Delete
  2. Anon 11:49 AM

    Rasanya lebih baik tak bercakap dari pada sipemakai serban yang bercakap tak sama bikin!

    ReplyDelete
  3. Nak buat bantuan kemanusiaan majlis perasmian kos buat baju vest jamuan makan kinum vvip n tetamu n pesiapan lain entah dah brp byk. Tak bole ke buat tak payah nak rasmi2 n pelbagai n duit tu beli beras n susu tambah kat bantuan. Last2 makan jamuan lebih sedap dari bantuan yg diantar.

    ReplyDelete
  4. Hadi dah jadi khadam n barua umno. Walaun pas paham tak? Kena banyak baca tau. Kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:49, apa rasanya idola kamu dikatakan khadam dan barua umno? Itu sbb islam dah ajar jgn hina agama lain, nanti mrk akan balas dgn menghina islam. Lebai kamu tak ajar ka?

      Delete
  5. Anon 1149,.begitulah keadaanya serban yg melekat dikepala sehingga berubah warna n bau membawa kepingan daki dari serapan peluh dikulit kepala, begitulah dangkal dengan mengecilkan daya kembang otak , itulah jadinya menepis segalanya tanpa menerima maupon bincang untuk menjernih keadaan atas pemahaman seksama

    ReplyDelete
  6. Hai walaun. Hadi ni masih timbalan olamak dunia? Ke yusof qardawi dah pecat? Sbb olamak umno pon ramai pertikai dio. Tp loni hadi dah tukar 180 degree. Dah cium umno. Walaun sedar tak? Kiki

    ReplyDelete
  7. Lebai Hadi dh nyanyuk, tk perlu dengor dan layan apa-apa yg kluo dari mulut dia!!!

    ReplyDelete