Friday, March 16, 2018

Komen daripada golongan suci...yang percaya mereka saja bersih murni!

* Pada aku kalaulah Hanipa ni ada harta RM900,000 pun apa nak dikepoh? Diakan Peguam bukan anak ruan yang menanti saat saja dibalun balun bapak/ibu ruan macam golongan mentah dalam parti suci tu. Kena tipu, kena belit pun 'Yes sir!".
Segala bapak kaya raya, bini dua, tiga. siPencacai/wala'un apa dapat?

THURSDAY, MARCH 15, 2018
Alahai.... komen daripada golongan suci...
Oleh Hanipa Maidin

1. Nampaknya komen drp golongan suci tentang akaun bank saya masih tak henti henti. My beloved wife rajin baca komen-komen dalam berita online atau FB saya dan kemudian dia share dengan saya.

2. Kadangkala kesian juga tengok dia "tension" bila baca komen2 yang memang terang2 tak betul dan menfitnah. Tapi, as usual, saya kata kat dia kita kena respect freedom of speech dan kena tolerate kritikan seteruk mana pun. Anyway, jika anda fitnah saya sekalipun saya akan maafkan anda. Small matter.

3. On my part, bila saya dengar komen yang tak betul tu saya ketawa atau senyum je dan saya akan kata kat my wife "don't worry, be happy!"

4. Bila timbul berita perisytiharan harta saya, ada yang tanya YB sebut satu akaun je ke ? Saya akui saya ada tiga saving accounts , satu tak aktif dah lama dah ( BSN ), satu lagi ada RM900 (maybank) satu lagi, lagi teruk kering kontang....jadi saya isytihar akaun yang ada duit je lah.

5. Geng-geng suci juga kata saya hanya declare harta dalam negara, yang luar negara tak declare. Lucu habis. I wish lah saya juga ada harta luar negara mcm Si Abdul Wahub dlm filem "3 Abdul". Tapi realitinya, memang tak ada. Ada juga yang kata takkan lah Yb tak ada langsung ASB. Kalau ada buat apa saya nak sorok . Sebab tu Invoke minta kami declare dalam bentuk SD ..bersumpah-telling the truth.

6. Ada juga yang kata kenapa tak declare sekali harta isteri dan anak anak. Yang bab ini isteri saya yang gelak sakan. Isteri saya kata kat saya "kalau abang ada RM 900, saya yang tak kerja ini ada RM9 pun mujur". Jika saya kata isteri saya tak ada akaun bank pada masa ini mesti golongan suci melenting dan keluar mcm-mcm " fatwa". Anak anak saya semua masih belajar, nak kumpul harta rasanya tak mungkin kot.

Anyway, Invoke suruh kami isytihar harta kami bukan isytihar harta isteri atau keluarga kami.

6A. Ada juga yang tak percaya dlm bank saya tu hanya ada RM 900. Dia nak juga kata sebenarnya saya ada rm 900ribu. Bestnya jika ada rm 900 ribu.

7. Spt biasa yang rasa depa suci kata kami dari Amanah isytihar harta haram sebab langgar baiah..wirid lama. Depa yang suci ini tak kisah dah jika ada ulama kata baiah ni ada yang jenis laghah pun..sebab depa yang pegang kunci hukum dan fatwa meskipun ada yang "jahil murakkab" ( jahil berganda- jahil yang tak tahu dia jahil ).

Hukum orang ponteng parlimen depa tak bersuara lah. 

Apapun, no worries. Allah lebih tahu.

Yb Sepang. 14.03.2018

Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 4:00 pm 

1 comment:

  1. Pas dah tak perjuangkan hudud lg. Malu nak masuk hudud dlm manifesto. Cuma lebai2 pas dok kencing walaun di surau2 - hudud, hudud, hudud

    ReplyDelete