Wednesday, March 8, 2017

Debat RUU355: Rupa-rupanya Mamat Kismis ni hanyalah meriam buluh saja

WEDNESDAY, MARCH 08, 2017

Mamat Kismis lari debat RUU355
At-Takiri ni sembang meletup sana, meleup sini macam bom atom yang dgugurkan di Hiroshima dulu.... Rupa-rupanya Mamat Kismis ni hanyalah meriam buluh saja.

Dia cabar orang bagai nak rak... nak sekeh bagai untuk ajak sesiapa saja berdebat dengannya berkaitan RUU355. Tetapi bila ada yang hantar wassap, hantar surat menerima cabarannya, tiba-tiba telonya jadi macam asam kecut...

Mamat Kismis ni nak jawap wassap dan surat itu pung tak berani... alahai! Tolonglah sekeh kepala mung sendiri, boleh?

Rentetan tiada apa-apa riaksi dari At-Takiri setelah 5 hari dari tarikh surat diserahkan pada 1 Mac 2017; Pertubuhan Kebajikan Al-Qayyim Malaysia yang mewakili Dr Rozaime telah mengeluarkan kenyataan berikut berhubung Penerimaan Tawaran Dialog RUU 355
:Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 10:30 am

6 comments:

  1. kata pensyarah hadis tapi perangai macam tak cukup baca hadis
    tak perlu layan pung mamat ni
    kalau ajak puak anti hadis bedebat ada jugak gunanya
    sama sama nak cuba tegakkan hukum Islam dikutoknya apahal orang Islam jenih ni
    kalau idea bnayk sangat bantulah buakn menyusahkan saja
    macam puak munafik kerja depa
    tabur paku atas jalan bagi orang payah jalan
    susah payah jalan bersama Islam pung tak banyak lagi dirasai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli politik berwajah dan menggunakan Islam dah semakin ramai kat Nalaysia. Dulu orang lihat UMNO sahaja perangai macam tu. Sekarang penyakit UMNO dah berjangkit. Masalahnya kini yang berwajah Islam lebih sofistikated boleh berselindung disebalik jubah dan serbah dan seleweng Al Quran dan hadis menipu rakyat yang kurang berilmu, tidak ikut perkembangan dan tidak bermaklumat.
      Rakyat habis nak ditipu, cakap bohong dan pusing-pusing.
      Cakap depan lain, cakap belakang lain, itu yang Allah yang nak tunjuk sekarang ini.
      Musnah negara dan rakyat dan habis agama Islam terfitnah dibuatnya oleh kalangan ahli politik begini. Yang dah Islam boleh dibodohkan dan dikelirukan, yang bukan Islam semakin jauhlah nak berjinak dengan ugama Islam. Patutlah ugama Islam payah nak sampai dan diterima bukan Islam. Jeleknya perangai.

      Delete
  2. At-Tenggiri adalah lambang kemunafikkan lebai-lebai kangkung. Mereka inikah yang nak diharapkan bagi memartabatkan Hudud dan syiar Islam di negara ini..? Politik si munafik ni hanya matlamatkan beristeri ramai, kediaman infah dan berkereta mewah.

    ReplyDelete
  3. Orang penang kata siruu..
    At takfikir at takdakteloq

    ReplyDelete
  4. Anon 10:18

    Apa masalah kau? Tak cukup akal ke... Si Mangkok Takiri tu cabar sesiapa saja berdebat dengannya. Bila ada orang yang layak menyahut cabaran tersebut, engkau pulak muncul mahu menjadi peguam bela kepada si bacul tu...tabur paku atas jalan la...kau ni sihat ke tidak....?

    ReplyDelete
  5. Anon 10:18 Mac 9
    Betullah, apa masalah kamu? Kamu pun pandai nak label dan tuduh orang yang bukan-bukan, munafiklah dan macam-macam. Biarlah Attakiri ahli politik dan Dr Rozaimi ahli akademik berdebat berdiskusi, jadi rakyat umum dapat saksikan siapa punya fakta dan konsisten. Apa salahnya rakyat dapat ilmu. Janganlah anggap rakyat umum tidak berupaya berfikir.
    Yang buat rakyat keliru dan celaru bila cakap pusing-pusing, menipu, membohong dan pembelit macam bawa kereta banyak kona-kona.

    ReplyDelete