Thursday, March 10, 2016

Setakat turunkan Najib tidak akan menyelesai masalah Rakyat dan Negara

Assalamualaikum. Salam Re4masi...

Politik adalah seni yg tak mudah utk d mengerti. Apa niat sbnr seseorg itu hanya Allah yg tahu. Kita hanya mampu menilai yg zahir dan nyata.

Tahun 98 adalah tahun gelap dlm sejarah Negara akibat tuduhan jahat TunM atas Anwar. TunM selaku PM dan Menteri Dlm Negeri tlh menghumban Anwar dlm lokap Bkt Aman dan merestui keganasan yg d lakukan oleh IGP Rahim Noor hingga mata Anwar lebam teruk. Satu dunia  terkejut.

Media,  polis,  mahkamah d  peralat dgn hina hingga minghakis keyakinan rakyat. ISA d guna utk menahan saya dan kawan2 hingga menakutkan rakyat. Rakyat mula rasa d zalimi. TunM d  gelar Mahazalim dan Mahafiraun.

Kini TunM tampil seolah2 dia wira rakyat. Ada kawan memujinya seolah sudah lupa pada Anwar dan peristiwa hitam 98. Deklarasi rakyat dianggap penyelamat..

Pada hemat saya, setakat turunkan Najib tidak akan menyelesai masalah Rakyat dan Negara. Anwar wajib d bebaskan. Umno BN wajib d tumbangkan. Agenda Re4masi wajib d teruskan utk  membina Negara Adil dan Berkebajikan. Anwar wajib d nobat sbg PM.

Apa pun... sbg langkah awal, TunM wajib mohon maaf kpd Anwar dan keluarga serta seluruh Rakyat Malaysia bg memperlihat keikhlasan niat hati yg tersembunyi.

Dr Badrulamin Bahron
Pengerusi Pro98 Re4mis Malaysia.
7 Mar 2016.

No comments:

Post a Comment