Wednesday, March 9, 2016

Mahathir menolak Najib, Hadi pula menongkatnya.......akan tumbangkah Najib?

APAKAH NAJIB AKAN JATUH KERANA MAHATHIR MENGETUAI PENOLAKKAN DAN HJ HADI PENONGKATNYA?

Politik tanahair makin menarik dengan segala peristiwa yg berlaku diakhir-akhir ini.

Bagi NAJIB, walaupun penolakkan terhadap kepimpinannya telah menjadi bicara UMUM namun neliau dan isterinya yg tercinta tidak perlu bimbang selagi mereka yg sedia menerima UPAH LUMAYAn masih lagi mengelilinginya. Golongan yg kini MENGANGKAT DAN MELAMBUNG NAJIB setinggi yg mampu kadangkala menjadikan NAJIB gayat adalah golongan yg sama menerpa kepada MAHATHIR dulu buat-buat terkejut....WHY...WHY takala Mahathir mengumumkan perletakkan jawatannya.

NAJIB juga amat tahu bukan buat-buat tahu bahawa harinya untuk berdepan dengan KEMELUT pasti tiba dikala habuan yg lebih besar mampu ditawarkan kepada mereka yg kini melambungnya dengan pujian. UMNO telah mendidik ahlinya sebegitu rupa telah berkurun lamanya!

MAHATHIR tidak akan berjaya melumpuhkan NAJIB selagi MAHATHIR masih KEDEKUT untuk berbelanja dengan hartanya. Mahathir juga akan gagal jika sekadar keinginannya menjatuhkan NAJIB berasaskan dendam peribadi. Jika benar MAHATHIR jujur tentulah dari awal Mahathir tidak menjadikan NAJIB sebagai bahan ujikaji kerana sudah pasti maklumat awal tentang segala skandal yg didakwa Najib melakukannya diketahui olehnya terlebih awal. Jika kerana rakyat,apa perlunya Mahathir membiarkannya ianya berlaku terlebih dahulu? Setelah Najib gagal memenuhi hasratnya,Mahathir mengamuk umpama Pemanjat Kelapa kehilangan SABITNYA?

Ada juga untungnya pabila KEPALA PEROMPAK NEGARA sedikit masa dulu kini bertugas sebagai penangkap kepada Perompak yg baru nak up. Setidak-tidaknya hanya jauhari yg kenal maknikam!

Dikala NAJIB ada kekuatan kewangan,Gerombolan HJ Hadi dan Parti yg dianggotai oleh yg angguk dan telah berjaya DITAKUTKANNYA telah berperanan menongkat kejatuhan NAJIB,sesuatu yg agak sukar akal terima jika dilihat sejarah PAS melawan UMNO dan pimpinannya telah menjadi kompenan yg mencatakan sejarah sebagai penyumbang kepada kehancuran PAS!. Adanya Haron Din sebagai Mursyidul Am dan Hj hadi sebagai Presiden,hal yang mustahil sedikit masa dulu telah menjadi pelik jika tidak terjadi! AUTA.....perlebalan serta BERCCOPONG dengan nada KEY pun  dah lari dari irama TOGHUTNYA UMNO kepada BAGUSNYA NAJIB menjadi satu keperluan saban hari bagi PAS untuk membuktikan kepada NAJIB....YOU ARE MY MAN!

Sebesar mana habuan yg diterima ianya masih lagi belum terserlah sebagaimana tidak diketahui pada peringkat awalnya ada aturan pertemuan dengan ABDULLAH BADAWI seprti yg didakwa oleh ALWI ADUN KETEREH bahawa beliaulah pengatucara bagi bahasa pertemuan PAS DAN UMNO sedikit hari lalu!

Yang telah pun pasti....Nasaruddin Mat Isa masih lagi ahli PAS kini bergaji melebihi pendapatan bulanan Timbalan Menteri hasil pemurahnya NAJIB. Mursyidul Am PAs pula telah pun bersedia bermajikankan Zahid Hamidi. Sejauh mana pendapatan Ketua Darjah Dakwah masih lagi belum terdedah. Kemungkinan PERCUMA perkhidmatannya adalah logik namun kerana penjawatnya adalah Haron din maka ianya adalah MUSTAHIL menjadi percuma tanpa habuan!

Secara TOTAL rumusannya,selagi NAJIB sanggup berbelanja dan Mahathir kekal kedekut....NAJIB akan Menang dalam pertarungan ini dan PAS akan SELESA BERGAYA MEWAH!

YANG DIBAWAH........PENADOL DIPINGGANG DAN DAHI LEBAM KERANA SENTIASA MEMICIT KEBINGUNGAN DENGAN TEATRE YG TIDAK PERNAH DIJANGKA AWAL DAN KESUDAHAN CERITANYA!

NYAMUK MENGGIGIT!

No comments:

Post a Comment