Sunday, December 31, 2017

SU Perhubungan Negeri PAS Selangor dipecat, kenapa?

SUNDAY, DECEMBER 31, 2017
KENAPA PAS SELANGOR PECAT SETIAUSA PERHUBUNGAN NEGERI?
ADUN Paya Jaras, Mohd Khairuddin Osman kena pecat dari jawatannya sebagai Setiausaha Perhubungan Pas Selangor.

Menurut ceritanya, dia digugurkan kerana gagal beberapa kali menghadiri mesyuarat AJK Perhubungan PAS Selangor.

Khairuddin apabila diberitahu alasan tersebut nampaknya dia tidak berpuas hati dengan alasan tersebut.

“Kalau itu sebagai alasan, saya yakin ramai patut kena pecat,” katanya.

Kesian juga dengar cerita, bekas ADUN yang pernah kecoh dengan pakaian Dewa Cina suatu ketika dulu....

Macam mana tak kesian, Hj Hadi yang lebih terkenal dengan kisah pontengnya tidak pula Pas berani mengambil sebarang tindakan pun!

Sewaktu dalam Pakatan Rakyat dulu, pernah didedahkan Hj Hadi sering tidak hadiri mesyuarat. Ada yang kata sehingga 6 bulan Hj Hadi ponteng mesyuarat Pakatan Rakyat!

Dan apabila beliau didesak supaya hadir mesyuarat PR, Hj Hadi melenting dengan berkata, “Atas sayalah hendak hadir (atau) tidak mahu hadir,”

Sidang parlimen pun Hj Hadi dilaporkan sering ponteng.Kalau tak ponteng, dia tuang...Ha! Ha! Ha! Tugas Hj Hadi sebagai ahli parlimen itulah saja - Sama ada ponteng atau tuang!!

Itu pasalnya kalau Khairuddin dipecat konon kerana sering ponteng mesyuarat tidak berapa menyakinkan sebab perangai Ulama' Kabir mereka pun mengamalkan perilaku yang sama. Tidak mungkin kerana Khairuddin yang  wala' mengikut sunnah Hj Hadi kena hukum!

Tentu ada sebab lain... Yang boleh kita lihar samar-samar ialah adanya 'jemaah dalam jemaah' dalam Pas sekarang ini. Tak lama lagi pecahlah tembelang tu...

Ada apa PAS Selangor ketepi Khairuddin?

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paya Jaras Mohd Khairuddin Othman digugurkan daripada jawatannya sebagai ahli jawatankuasa (AJK) perhubungan PAS Selangor selepas hanya kira-kira tiga atau empat bulan dilantik.

Menurut Khairuddin, beliau digugurkan dari jawatan itu sejak dua bulan lepas.

Ditanya sama ada pengguguran itu disebabkan PAS Selangor membuat rombakan barisan pimpinan negeri, Khairuddin berkata hanya beliau seorang saja yang digugurkan.

“Sekarang saya ahli biasa saja, tapi benda (pengguguran jawatan) ini sudah lebih dua bulan lepas. Cuma baru-baru ini orang mula tanya (alasan pengguguran).

“Sebab kenapa saya digugurkan, itu kena tanya pimpinan,” katanya kepada Malaysiakini hari ini.

Khairuddin merupakan seorang pemimpin kanan PAS yang pernah mendapat kepercayaan sekurang-kurangnya daripada tiga pesuruhjaya PAS negeri.

Di bawah pimpinan Datuk Dr Hasan Ali, Dr Abd Rani Osman dan Datuk Iskandar A Samad, Khairuddin diberi kepercayaan sebagai setiausaha perhubungan PAS Selangor.

Jawatan itu biasanya hanya diberikan seseorang pesuruhjaya kepada individu yang diyakininya dan komited kepada parti.

Semasa Pesuruhjaya PAS Sallehen Mukhyi menyusun saf pimpinan PAS Selangor pada 9 Mei lalu, jawatan setiausaha perhubungan diisi oleh Abdul Halim Omar, manakala Khairuddin dilantik sebagai AJK biasa.

Sementara itu, Sallehen yang juga merupakan ADUN Sabak ketika dihubungi berkata pengguguran Khairuddin adalah kerana gagal beberapa kali menghadiri mesyuarat AJK Perhubungan PAS Selangor.

“Dia banyak kali tak datang mesyuarat, jadi kami gantikan dengan orang lain,” kata Sallehin.

Ketika dimaklumkan berkenaan alasan pengguguran yang diberikan Sallehin, Khairuddin sebaliknya berasa alasan itu tidak meyakinkan.

“Kalau itu sebagai alasan, saya yakin ramai patut kena pecat,” katanya.~ sumber

Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 8:00 am 

1 comment:

  1. Pas hanya suka geng ustaz jer. Profesional mrk benci. Pjaya ostaz. Su pon kena ostaz. Baru boleh cakap arab. Ana enta ya sheikh. Enta kena byk berzikir dan juga berzakar. Jd lah spt ustaz dr. Zakar Naik. Kahkahkah

    ReplyDelete