Sunday, December 17, 2017

MCA atau DAP tidak punya masa depan?

DAP tidak punya masa depan - Tiong Lai
Astro Awani |  Disember 16, 2017 19:39 MYT
DAP tidak punya masa depan - Tiong Lai
Tiong Lai berkata, DAP tiada masa depan kerana tidak berprinsip dan bersemangat serta dilihat gagal membawa rakyat negara ini ke mana-mana. - Gambar Astro AWANI
ULU TIRAM: DAP disifatkan tiada masa depan kerana tidak berprinsip dan bersemangat serta dilihat gagal membawa rakyat negara ini ke mana-mana.

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pembangkang di negara ini merupakan parti yang tidak mempunyai pendirian asas sebaliknya hanya memperjuangkan sesuatu untuk kepentingan parti masing-masing sahaja.

Menurutnya, ia cukup jelas, DAP sekadar mahu merebut kuasa kerana tiada teras dan nilai yang sama selain sering membuat pusingan U.

Malah kata beliau, perkara itu berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang menjadikan empat komponen iaitu mementingkan kerjasama, mengutamakan  perasaan hormat menghormati dan mewujudkan perpaduan serta keharmonian sebagai nilai teras perjuangan.
"Terutama DAP, mereka tidak ada prinsip dalam kerjasama. Dulu dengan Pas... kemudian PPBM. Ini menunjukkan mereka parti yang mementingkan kuasa tetapi ia tidak ada prinsip dari segi perjuangan negara," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media pada Program MCA Bersama Rakyat Kawasan Parlimen Tebrau di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC), Pei Chih, Ulu Tiram Johor.

Dalam pada itu, beliau yang Menteri Pengangkutan turut mengumumkan bahawa MCA sudah bersedia menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) dan telah menghantar senarai nama calon untuk bertanding mewakili parti itu.

Katanya, surat juga telah dihantar kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selaku Pengerusi BN dan parti itu menunggu pengumuman rasmi daripada pucuk pimpinan.

Antara calon yang dikenal pasti di negeri itu, katanya, ialah Naib Presiden MCA, Datuk Dr Hou Kok Chung yang bakal bertanding kerusi Parlimen Tebrau dan Datuk Tan Cher Puk bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor Jaya.

"Kita mahu menang kembali kerusi DUN Johor Jaya dan beliau (Tan) adalah orang yang paling layak.

"Walaupun tewas sebelum ini, beliau tetap terus memberi perkhidmatan terbaik untuk penduduk kawasan itu serta tidak menghiraukan tekanan daripada mana-mana pihak," katanya.

2 comments:

  1. Dah lah tiong lai. Dia ni berani ke berdebat dgn kit siang atau guan eng? Ku rasa dio tk dak telor. Mengata orang drp jauh. Mca dah jd parti 7eleven. 7 parlimen 11 dun. Hahaha. Cina msia dah tk mau parti tauke bodek mo1 n Losmah. Hahaha

    ReplyDelete
  2. Dah lah tiong lai. Dia ni berani ke berdebat dgn kit siang atau guan eng? Ku rasa dio tk dak telor. Mengata orang drp jauh. Mca dah jd parti 7eleven. 7 parlimen 11 dun. Hahaha. Cina msia dah tk mau parti tauke bodek mo1 n Losmah. Hahaha

    ReplyDelete